{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rytter niveau?
  • #1   3. okt 2014 Det er en vurdering, så det er derfor meget forskelligt hvornår folk mener de er øvede og rutinerede.
    Efter min mening er man stadig øvet og måske lidt erfaren, når rytteren kan ride på LA-niveau til stævner. Dette er taget ud fra, at dem på niveau med beridere er erfarne. Men som sagt, så er det en individuel vurdering, så det er ikke noget man som sådan kan svare på smiley


  • #3   3. okt 2014 Er helt enig med C.Sværke

  • #4   3. okt 2014 Det kommer jo helt an på indenfor hvad.. Jeg er ingen dygtig dressur rytter. Men jeg er en erfaren rytter i forhold til at ride ungheste og "problemheste"/nervøse heste. Og har redet rigtig mange forskellige heste.
    For mig/mit syn, er man ingen dygtig rytter hvis det man kan er at ride LA øvelser i et ridehus og aldrig har redet udenfor dette og oplevet hestene i andet end ridehus/bane. Og mange vil mene jeg er en elendig rytter der ikke kan finde ud af/har gidet lære piaffe osv. Og kun kan mestre skridt, trav, galop m øgninger/temposkift + bak og lidt spring.. Så jeg mener at man kan kalde sig nybegynder, øvet, rutineret, og proff efter hvilken disciplin der er snak om.
    Eksempel mig:
    - Skovture Rutineret
    - "Problemheste"/nervøse heste/ungheste. Øvet
    - Tilridning. Let øvet'
    - Spring Let øvet
    - Jagt Nybegynder
    - Dressur Nybegynder
    Osv osv smiley

    Mvh TT


  • #5   4. okt 2014 En god rytter er den som erkender sine kompetencer, og ikke giver hesten skylden for de fejl den laver..

  • Cathy L
    Cathy L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 2 Emner: 3 Svar: 3
    #6   4. okt 2014 Tak for jeres svar. Det gav mig meget at tænke over

  • #7   4. okt 2014 Alt er jo relativt..

    For hvis niveauet et sted, er lavt, så vil den der bare er lidt bedre jo virke som erfaren. Men samme person måske ville være uerfaren hvis denne kommer hen et sted hvor niveauet er højt..

    Der er også så mange plan at være erfaren på.. Nogle rider Grand Prix i dressur, men aner INTET om springning - gør det så dem til en uerfaren rytter, fordi de ikke kan begge ting?

    En springrytter kan ride de høje klasser og kunne sine afstande, men er måske ikke lige den mest habile dressurrytter - gør det så springrytteren til en uerfaren rytter?

    Nogle er super dygtige til at ride ungheste og er meget erfaren indenfor det område, men er måske ikke så god til at videreuddanne hestene - gør det så denne rytter til mindre erfaren?

    Jeg synes, det er svært at stille op mod hinanden.

    Men er ret enig med Lone N: Man er erfaren når man kender sine grænser og kompetencer. Og kender til begrebet 'rytterfejl'..


Kommentér på:
Rytter niveau?

Annonce