{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
853 visninger | Oprettet:

Tynd mave :( {{forumTopicSubject}}

Min kære Fjordhest på 5 år har fået tynd mave/diarre igen nu smiley
Han havde det da han stod på sommergræs, hvilket også er forståeligt. Han fik dog en god fast lort i en kort periode efter han kom på boks om natten, og nu har det simpelthen taget overhånd igen smiley
Vi aner ikke hvad vi skal gøre. Vi har prøvet med A38 hvilket ikke hjalp, og han var heller ikke just fan af at spise det. Jeg fatter ikke hvorfor han bliver ved med at få diarre smiley
Han har fri adgang til græs og wrap hele tiden på marken, får godt fuldfoder i pilleform, en masse hø i hønet så der er til hele natten og så får han i ny og næ ekstra vitaminer når vi husker det. Hans mave er altid igang. Det eneste tidspunkt på dagen hvor han ikke får mad at spise er de 2 timer hvor han står på staldgangen og bliver redet, tilsammen.

Hvad kan vi gøre for at hjælpe ham så han ikke får sådan en diarre? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tynd mave :(
  • #2   5. okt 2014 Han har ikke bare blød mave, det er som om han tisser. Det er helt tyndt og lugter ligesom diarre hos mennesker smiley

  • #3   5. okt 2014 Prøv det der HUSK man kan købe til mennesker - det har vi i hvert fald rigtig gode erfaringer med smiley

  • #4   5. okt 2014 Det er nok græsset, som det er blevet nævnt. Vi har et par stykker hos os med samme problem, det løber bare ud af dem... Der er ikke det der ligner en fast pære.

    HUSK er bare loppefrøskaller smiley Det er markant billigere at købe loppefrøskaller til heste, end det er at købe HUSK. Det er fuldstændig samme produkt, der står bare et andet navn og derfor er prisen en anden smiley


  • #5   5. okt 2014 Tjek hans afføring for sand først og fremmest.... Er han tjekket for alle typer orm?

  • #6   5. okt 2014 Jeanette, vi har ikke tjekket for orm, men overvejer at købe en ormekur som han skal have og se om det hjælper.
    Louise, det har vi også tænkt meget over. Vi var bare ikke sikre på om det også virkede på heste smiley


  • #7   5. okt 2014 Og nej, du køber ikke bare en ormekur og giver, det må du slet ikke... En dyrlæge skal ordinere en ormekur og du skal vide hvilken slags orm din hest eventuelt har og i hvilket omfang....
    Få sendt en frisk gødningsprøve afsted til tjek for alle typer orm og husk larvedyrkning....


  • #8   5. okt 2014 Det skal jeg nok Jeanette smiley

  • #9   5. okt 2014 Loppe frø skaller og a 38 og så fjern wrappen

  • #10   5. okt 2014 Prøv dia stop også dosere dens wrap blandet med halm i net så den ikke får så meget - vi har ihvertfald en fjolle der ikke kan tåle wrappet i store mængder smiley

  • Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 19 Følgere: 33 Svar: 789
    #11   5. okt 2014 Min havde også diarre og vi kunne ikke finde nogen grund den er undersøgt af dyrlæge og hans anbefalede tilskud uden det virkede
    Til sidst ringede jeg til Hippolyt og fik det råd at købe Irish Mash max dosis 14 dage for derefter at trappe langsomt ned ( det skal være fra Hippolyt da det indeholder probiotikum og på under 5 dage var maven i orden igen
    Har du prøvet YSY min har sart mave og i perioder må jeg give ham YSY for at holde maven i orden
    Nu skriver du den også får fuldfoder er det nødvendigt, tænker om den ikke sagtens kan holde huld på fri hø eller wrap ved siden af græs og vitaminer og du så giver irish mash til at holde maven i orden, jeg ville ringe til Hippolyt det koster ikke noget at ringe til dem


  • #12   5. okt 2014 Han er ikke god til at holde huld fordi der variere hvor meget wrap han må få for min mors hest på folden. Hans huld variere selvom han har samme adgang til mad og motion hele tiden. Men tror ikke det er fuldfoderet der er problemet. smiley

  • #13   5. okt 2014 Marianne. Han vil ikke spise a38. Han bryder sig ikke om smagen. Vi blandede det op med masser af foder, godbidder, gulerødder og sliber mash. Men det tog ham over en time at få klemt ned ved at jeg håndfodrede ham. Han brød sig virkelig ikke om det. Men det var det eneste mad han havde i boksen lige der så ned kom det. smiley

  • #14   5. okt 2014 Der skal også usandsynligt store mængder A38 til, for at have en effekt på en hest.... YSY eller Pro Bio Forte er bedre og målrettet.... Men du skal finde årsagen til hvorfor han får diarre og hurtigt.. Husk at tilføre salt og væske mens det står på, de kan dehydrere ufattelig hurtigt når de har diarre...


  • #15   5. okt 2014 Han har en står salt sliksten i sin boks som han slikker flittigt på og han drikker vand hele tiden. Så der ser jeg ikke den store farer for noget. smiley

  • #16   6. okt 2014 hø - hø - hø. Få fat i noget godt hø og lad være med at give wrap er mit bedste råd. Det er absolut ikke alle heste (og især ponyer) der kan tåle wrap.

    mvh Ponymor


Kommentér på:
Tynd mave :(

Annonce