{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.493 visninger | Oprettet:

Pris for helpart? {{forumTopicSubject}}

Hej HG ?? jeg har denne palomino hoppe jeg skal have en helpart til, til januar grundet graviditet og barsel ??
Hun er 172, rigtig sød. Men kræver en der ikk bare sådan bliver bange for hende, da hun altså kan være en £€€%#} ??

Vi er ikk kommet så langt med ridningen, grundet mange ufrivillige pauser. Hun er stabil i skridt og trav, men har lidt problemer i galoppen. Sidebevægelser ok. Men det skulle gerne løsne sig nu ved hjælp af massør. Hun er rigtig god på tur, trafiksikker og springer gerne lidt ??

Jeg søger en der vil kunne holde hende i gang, hygge med hende og sådan. Og ikk umiddelbart videre uddannelse.

Hun står på fuldpas, man skal bare koncentrere sig om hende. Ridehus, flot udendørs dressur bane. Samt spring bane og Klosterheden som baghave. Opstaldning koster ca 3000kr.

Vil det være for meget at tage 1700kr pr/mdr + smed (2 sko hver 7 uge) for at en kan have hende næsten som deres egen i 9 mdr? Dernæst er det bare et par gange i ugen og så self en anden pris? Hun må ikk flyttes, og skal jævnligt på skridtmaskine og have massør, men det betaler jeg også ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris for helpart?
  • #1   29. okt 2014 når der er så meget og man har hende som sin egen sys jeg helt klart at det er en hel fair pris ! smiley
    Faktisk ret billigt eftersom man kan betragte hende som sin "Første gangs hest" smiley sys også du er helt fair med kravene ! smiley


  • #2   29. okt 2014 Jeg ville klart synes det er en fair pris, men for at være ærlig tror jeg ikke der er nogle seriøse henvendelser, da mange endda synes 900 er for meget for helpart.

  • #3   29. okt 2014 jeg syntes det er for meget.
    Alle de heste jeg har redet har været gratis, hvor jeg har haft dem for mig selv. Jeg har redet alt lige fra utilredet til hest der gik M klasser.
    Jeg har som sagt været heldig og dermed redet gratis, tilgengæld har jeg betalt for skoene, hvilket er fair nok, fordi det er mig der har brug for at den har sko på (mange ture på astfalt) og ikke ejeren.
    Jeg syntes bare det lyder sådan lidt 1700 kr og skoene. 7
    Eller egentlig er det måske meget fair, men når tiden ikke er på mere end 9 mdr. så ville jeg ikke smiley


  • #4   29. okt 2014 Det lyder vel fair, når parten har hende så meget. Men kun hvis man har frie rammer, og må gøre hvad man vil med hesten (selvfølgelig inden for hvad der er rimeligt, forsvarligt og efter hvad hesten kan) Ideen er jo, at man har den som sin egen. Så hvis det føles som om man ingen frihed har, så er der jo ingen ide i det.

  • #6   29. okt 2014 Jeg synes bare godt det kan se dyrt ud, men det koster jo stadig mig 1300+ massør og skridtmaskine at have en hest jeg ikk har fornøjelse af. Så på den måde synes jeg ikk personen bliver snydt ihvertfald smiley

    Man må gøre som man vil ja, ride alt det i skoven man vil, baneridning, hyggespring osv. Vil man have undervisning er der Margit Ørum på stedet, ellers vil jeg se første time og "godkende" hvis man vil have en anden smiley

    Men det er jo også det at det er en rimelig begrænset periode, og håber parten vil forsætte, men så er det jo kun et par gange i ugen. Og så er vi nede på de der 300kr/mdr eller smed smiley

    Tak for jeres svar, håber så bare der er nogen der vil smiley


    profilbillede
  • #7   29. okt 2014 jeg mener det er vildt dyrt. Det bliver 15300 kr på de 9 mdr. Ja så ville jeg nok vælge at spare op og købe en hest i stedet for. Parten hjælper jo også dig ved at ride/passe din hest. Men man har jo hver sine meninger smiley Personligt har jeg aldrig taget penge for at nogle har redet på mine heste, og jeg har heller aldrig betalt for at ride på andres smiley

  • #8   29. okt 2014 Jeg synes det er helt fair pris!!
    Med de faciliteter og muligheder.
    Det er jo bestemt ikke billigt at have hest, og når man næsten har den som sin egen så kan jeg ikke ses at det kan gøres billigere smiley


  • #9   29. okt 2014
    Det er for dyrt. Især når hesten ikke er bedre uddannet og man dermed giver dig noget "gratis" uddannelse som andre ville betale for, eftersom jeg tænker du ikke får en part på hesten som ikke kan noget med den, ikke kan videre uddanne den.
    Det er jo ikke en 14 årig pige der ville få part på hesten.


  • #11   29. okt 2014 Krikken, jeg ønsker som sådan ikk nogen kan videreuddanne hende, og til januar skulle hun gerne ligge på LA øvelser. Så part skal ride M hvis de skal mere end at gøre hende mere stabil smiley og jeg ville ikk selv betale nogen for at ride min hest kun op til LA, og søger jo som sagt ikk umiddelbart nogen der kan videre uddanne hende.

    Jeg er faktisk rigtig skeptisk med at få en helpart på hende, da jeg ikk ønsker hun skal rides anderledes end hvad jeg selv gør, men for hendes skyld søger jeg en. Det var meningen hun skulle ifoles når jeg skulle være gravid. Men det var ikk lige planlagt. Så penge til det er der ikk. smiley men hun vil gerne bruges, og det har hun bedst af. Og jeg ved jeg får brug for hjælp når jeg er tilbage fra barsel smiley


  • #12   29. okt 2014 Man spare 1300kr ved ikk at må flytte hesten. Så bor man i nærheden kan jeg ikk se det store problem i det smiley
    Hun må ikk flyttes da perioden ikk er længere, og jeg vil være sikker på hun kan stå der efter barsel smiley og jeg vil have mulighed for at kigge forbi smiley


  • #13   29. okt 2014
    Ville slet ikke tage den pris når du forlanger sko og evt. undervisning oven i. Det får du umiddelbart ingen retur svar på - så kan folk lige så godt låne en hest selv.

    Max en 1000 kr og intet andet. Hvor det så stadig bliver dyrt, hvis man skal have undervisning oven i.


  • #14   29. okt 2014 Undervisning bestemmer man selv?
    Hvis du lånte den, hed det jo 3000kr + skridtmaskine+ massør+ smed + evt undervisning. Ligesom det var din egen smiley eneste forskel= du må ikk flytte den smiley kan ikk se den store forskel på lånehest, og at have hest som deres egen 7/7 dage smiley med luksus faciliteter og mulighed for evt stævner hvis man vil smiley


  • #15   29. okt 2014 Jeg ville ikke på noget tidspunkt betale så mange penge for en part.. Det er alt for dyrt

  • #16   29. okt 2014
    Hvis man lånte hesten var man selv herre over hvor den stod, foder, massør, udstyr osv. :o).

    Men du lyder meget fast besluttet på prisen før emnet var oprettet, så hold du dig til den hvis du synes den er rigtig.


  • #17   29. okt 2014 Okay, rigtigt nok. Men lånte jeg en hest ud, måtte man heller ikk bare foder den som man ville, sko den som man ville og massør er hun nødt til smiley

    Nej, egentlig ikk. 1000kr kunne jeg måske gå med til. Men vil absolut ikk stille mit kæreste til rådighed gratis, når hun står et af de dyreste steder med bedste faciliteter. Stod hun et sted hvor hun ikk kostede mig andet end 1500kr /mdr var det jo en anden snak smiley jeg vil bare ikk betale 100% for en andens fornøjelser smiley


  • #18   29. okt 2014 Bedste faciliteter i området må jeg lige tilføje smiley

  • #19   29. okt 2014 Synes den er svær, for jeg synes faktisk prisen er fair i forhold til egen hest eller låne hest, men samtidigt er det mange penge og kan nok afskrække mange

  • #21   29. okt 2014 Jeg er meget enig med Krikken.

    Det er sikkert en fair pris i forhold til hvem der får glæden af dyret, men jeg tror ikke du får henvendelser på det. Jeg ville springe fra på grund af prisen.
    De sidste to år jeg gik på HTX, der fik jeg hjemmeboende SU. Jeg var så "heldig" at jeg fik maks sats, den var omkring 2850 kr., og så fik jeg også en anden indtægt (ikke arbejde og meget usædvanlig) på 334 kr pr måned.
    Alene med din pris for parten, uden sko og undervisning, ville jeg have 1500,- tilbage. Det lyder af meget, men så skal der også betales buskort, mobil og lægges til side til ulykkesforsikring hver måned, så er der omkring 900,- tilbage. Så fik jeg jo altså en ekstra indtægt, som ikke er normal, så faktisk burde jeg kun have 550,- tilbage. Det er altså ikke nok til sko til hesten, undervisning, og nye sko/tøj til mig selv når det gamle bliver slidt. Herudover skiftede jeg mellem at betale husleje for at bo hjemme og selv købe mad da jeg boede alene i huset. Det koster også. Det holder jo ikke vand, at jeg skal have 550-600 kr. når alt det faste er betalt, og jeg stadig mangler alt det jeg har nævnt.
    Mine forældre betalte altså ikke noget for mig.

    Det er et lidt af et regnestykke, og jeg kunne nok have udeladt min ekstra indtægt i det. Men så meget ekstra er det heller ikke, og jeg skulle lige have det med for at kunne regne selv.

    Du kan i hvert fald ikke satse på studerende som ikke selv har råd til en hest - medmindre deres forældre giver en hånd med, og hvis det er tilfældet, så har de nok selv en hest.


  • #24   29. okt 2014 Ser ikk rigtig nogen målgruppe, er man studerende vil jeg også kun mene man har råd til halvpart, hverken udlån/helpart med den indkomst du stiller op smiley

    1000kr er nok mit minimum, og det ville du jo knap nok heller ikk kunne smiley der er flere der betaler 500 for 2 gange om ugen, så går ikk under 1000 smiley synes selv det er en udmærket hest man får lov at lege med, og super faciliteter smiley


  • #25   29. okt 2014 Annette: hvad skal de lære/træne hende i?

  • #26   29. okt 2014
    Jeg fik den mindste hjemmeboende sats - trods jeg boede ude, fik 1200 kr.
    Så der ville en part pris som du beskriver være komplet umulig. Ligeledes hvis jeg boede hjemme.

    Så nej, du får nok ikke lige søgninger fra studerende.


  • #28   29. okt 2014 Som sådan er det en fair pris når nu den står et sted til den pris jo..
    MEN jeg tvivler på du finder en der vil betale det..

    når man låner en hest er det ofte en man selv skal videre uddanne eller en der er en kanon lærehest, eller man kan starte en masse stævner på og udvikle sig sammen med..
    din lyder lidt som en "hyggehest" i den forstand at man rider lidt hygge spring, rider max La i dressur og lidt ture..

    Så det er her jeg ser forskellen på lån og helpart og så self. det at man ikke må flytte den, og har en del mindre at sige end man har ved udlån..

    men jo i forhold til hvad du betaler er det skam fair men tror du for rigtig svært ved at finde en til 1700kr plus evt. undervisning, og plus sko..


  • #30   29. okt 2014 Tror jeg ville gøre op med mig selv, hvad der er vigtigst, penge, eller en sød pige der passer hesten som du selv ville, og er pligtopfyldende.
    Du beskriver hesten som kun lige tilredet, da galoppen ik engang er på plads.
    Så hvis en part rider hesten i 9 måneder, ville du slet ik ku undgå en form for videreuddannelse, medmindre du finder en letøvet der ik vil forlange noget overhovedet, det er nok heller ik interessant.
    Og til 1700 + 2 sko (min. 2000) ville jeg personligt ha et eller andet ud af de penge, end bare at daller rundt.
    Personligt ville jeg synes det var sjovt med sån en hest, men slet ik til de penge.
    Der du nok ka ende, er at du bare står med hest og udgifter i de 9 måneder, hvor du har mange andre ting at tænke på.
    Det er mange penge, men det er osse dine valg omkring hesten, hvor og hvorfor.

    Jeg tænker omkring de 1000,- +/- og jeg vil mene der er større chance for en seriøs der osse holder tiden ud, for det er jo ik en længere periode, som et lån ville være, mere et vikariat.
    Og så har du som min. en stabil og velredet (forhåbentlig) hest, når du er klar igen.

    Det tænker jeg...


  • #31   29. okt 2014 Kan kun sige penge er ikke alt, har selv lige flyttet en af mine heste til en låner som vil behandle den som blommen i et æg. Jeg valgte at flytte hesten, for hestens skyld, det vil sige at den bliver brugt og nusset og plejet om. Min heste har os stadig en del at lære, så jeg tog den beslutning at hun fik hesten ud som sin egen, og jeg har stort set alle udgifter.
    For mig er mine heste velbefindende nemlig vigtigere, end hvad de koster. Jeg så sådan på det at smed, vaccination, tandraspning, foder, hø og halm skulle jeg jo købe alligevel. Det koster jo det sammen om hesten bliver brugt eller ej. Ved godt at heste der bliver brugt kræver mere fodre end hygge heste.
    Så tænk ikke på hvad andre tager, men på hvad du er tilfreds med. Om du så vælger at det ikke skal koste 1 kr. For det vigtigste er den har det godt eller om det skal koste 1500 kr, så er det ene og alene din beslutning.
    Held og lykke med at finde en part og pas på dig selv og dit barn. smiley


  • #32   30. okt 2014 Det er ikk fordi jeg vil gå op i økonomi. Men stadig lidt. Fra maj-sep kan hun gå på dommergræs hvis part ønsker det, og så snakker vi også en anden pris smiley
    Grundet galop ikk er på plads, er fordi hun har haft spændinger/stramning i ballerne. Og det er derfor hun kræver massør og skridtmaskine. Det er ikk fordi hun ikk har været redet. Sidebevægelser er som sagt ok, tilbagetrædning og bagpartsvending kan hun også smiley så når galoppen er på plads som den meget gerne skulle være til januar, så er det la øvelser hun behersker, men ikk mestre. smiley
    Jeg overvejer da at sætte det ned til 1000-1200 smiley

    Så er der nok også flere der vil være med smiley hun må kun flyttes hvis faciliteter er det samme, og inden for ca samme afstand fra mig smiley sommergræs er der self ikk de samme muligheder smiley men ja, tænke tænke. Vil gerne have en der vil passe godt på hende, men vil af princip ikk betale for alt smiley


  • #33   30. okt 2014 Du skal også gøre op med dig selv hvad der er vigtigst. Om hesten bliver redet efter dit hoved, eller om hellere vil "spare" lidt penge. Jeg tror at det er vigtigst for dig, at du finder en rytter der rider på samme måde som dig. Det vil være ærgerligt at finde den perfekte rytter, men som ikke har råd til den høje pris, end at du ikke finder en rytter og hesten står stille smiley

  • #34   30. okt 2014 Jeg synes også at du er ude i at låne hende ud hvis du vil have at rytter skal stå med så mange udgifter. Jeg ville aldrig overveje en part der kostede mere end 600kr. Måske lidt mere hvis det er en helt fantastisk hest jeg kan konkurrere på, men ellers ikke.

  • #35   30. okt 2014 Nu vil jeg godt slå fast, at det ikk er så sort vidt. Mange penge/ ingen penge. Og det handler BESTEMT IKK bare om at spare penge, det vil jeg gerne være fri for at høre på! Det handler om at finde noget der er fair for begge. Og 0-600kr synes jeg er MEGET unfair overfor mig. Så vil jeg hellere rykke hende på løsdrift og få er føl i hende i stedet. Det er som sagt en princip sag, at det ikk skal være gratis med alt det jeg i forvejen ligger i! Og så tror jeg vi slutter den her, nu begynder det at pisse mig af at folk stiller det som tjen penge/tænke på din hest! Så sort Hvidt er det ikk, og så nemt er livet heller ikk!

    Tak for jeres svar, der var delte meninger. 90% af det kan jeg bruge ??
    God dag til jer.. ??


  • #36   30. okt 2014 ?? Er altså smiley

  • #37   30. okt 2014 Jeg søger selv helpart til min vallak og jeg har sat prisen til 1300 (inkl sko). Synes din pris er helt fair smiley

  • #38   30. okt 2014 Heidi - jeg stiller intet op som om du ikke tænker på din hest. Jeg stiller det udelukkende op fra hvad der giver mening for mig. Jeg ser i øvrigt hellere intet problem i at du måske gerne vil spare nogle penge på en hest du ikke bruger - det giver da fin mening, og hvorfor skulle du dog elske hesten mindre af den grund?

    1000-1200 vil flere kunne være med på, og det synes jeg lyder langt mere spiseligt end de 1700+sko du foreslog tidligere. Det er bare stadig dyrere end hvad jeg selv kunne gøre det til, uden at det går ud over din hests velfærd (aner dog ikke hvor du bor, så jeg ved ikke med kørselsafstand for dig, men jeg er hellere ikke aktuel, da jeg har rigeligt i mine egne).

    Løsdrift er slet ikke nogen tosset idé, men kan det ikke lade sig gøre at tilbyde det til en part, i tilfælde af at de gerne vil forhandle pris? Så har du lidt mere fleksibilitet.


  • #39   30. okt 2014 Jeg vil sige, at selvom jeg har sat min pris på de 1300 og de også får hesten helt som sin egen, så får jeg virkelig mange henvendelser på at det er for dyrt og at jeg burde betale penge for at folk rider min hest. Jeg vil ikke betale for at få min hest redet medmindre at det er en professionel.

    Jeg synes du skal tage en maveføler, om hvad du synes føles rigtigt. smiley


  • #40   30. okt 2014 Jeg vil ikk have hende flyttet for meget, og bliver hun flyttet kun pga parten i løsdrift, så vil jeg have hende rykket tilbage bagefter så faciliteterne er der for mig, og det synes jeg umiddelbart ikk. Lige nu står hun tæt på Randers, men bliver flyttet til Lemvig.

    Men jeg er flexible når det kommer til sommergræs, hvis de vil have hende på græs er det ikk sikkert det rigtigt kommer til at koste dem noget fra maj-sep smiley

    Så ja, tænke tænke, og søge søge smiley smiley


  • #41   30. okt 2014 Nynne
    Har du fundet part til din? Og "hvad er inkl" ? smiley


  • #42   30. okt 2014 Har ikke fundet en ny, men jeg har ikke travlt. Hende der havde part her i sommers skulle flytte og starte på studie, så hun havde ikke tid eller råd mere.

    Man må ride ham som sin egen (1 fri dag i ugen er dog et krav).
    På stedet er der oplyst 20x60 bane og mindre ridehal (hesten må ikke flyttes).
    Man betaler selv undervisning.
    Man har adgang til alt hans udstyr, men man skal selv vedligeholde det.

    De 1300 er for opstaldningen og for tilskud til sko.
    Jeg står for foder, forsikring og dyrlæge ved skader der ikke er ridemæssigt forsaget, da jeg ikke selv rider lige pt (har brækket ryggen).
    smiley


  • #43   3. nov 2014 Jeg giver 0 kr for min helpart. Men hvis jeg synes hun mangler noget, køber jeg det til hende.

Kommentér på:
Pris for helpart?

Annonce