{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.403 visninger | Oprettet:

Reflekser - at være synlig {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen!
Jeg regner med at refleksudstyret skal opdateres da jeg nu har to firbenede og det sæt gamacher jeg havde, har jeg ikke mere. Så har kun refleksvest til mig selv og et stort ridedækken til ham den store pony smiley
Jeg har tænkt på at anskaffe mig:
Halerefleks
Reflekser til alle fire ben, gerne et par i rød (bagben) og et i gul (forben) - sådan nogle som kan bruges såvel om det er udenpå eller uden gamacher.
Grime (kan både bruges til fold, men kan også tages på sammen med trense til f.eks tur)

Eventuelt også:
trense-/grime-overtræk
"Fortøj"

-jeg satser efter noget der både kan bruges fra ryggen og fra jorden, da ingen af ponyerne kan rides pt.

Jeg har så fundet nogle dejlige billige refleksklokker, og tænkte på hvad der var smartest, refleksklokker eller de der strimler til benene? Klokkerne sidder jo helt nede ved jorden, men de har større overfladeareal end "strimlerne" og er måske også mere synlige? Dertil hører også at ingen af ponyerne normalt bruger klokker smiley
Synes i ellers der er andet refleksudstyr jeg mangler? smiley

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Reflekser - at være synlig
  • #2   24. nov 2014 Noget jeg ikke fik nævnt er min frygt for at miste benstrimlerne på tur. Hvordan oplever I at de bliver siddende på? smiley

  • #3   24. nov 2014 Du mangler en lampe, der lyser hvid fremad og rød bagud smiley

  • #4   24. nov 2014 Refleksvest til dig selv

  • #5   24. nov 2014 Refleksvest til mig selv har jeg skrevet smiley
    Lampen kan jeg ikke bruge fra jorden og indtil videre holder jeg mig til ting der både kan bruges fra jorden og fra ryggen smiley
    Som der står i beskrivelsen kan ingen af ponyerne rides pt.


  • #6   24. nov 2014 Jeg har sådan nogle refleksstrimler til min hests ben, og jeg har endnu ikke oplevet at de er faldet af smiley Mon ikke at de bare skal sættes ordentligt på og tilpas strammet, så falder de ikke af smiley

  • #8   24. nov 2014 Reflekserne til benene er lovpligtige, det samme er lygten.. Du kan godt bruge lygten når du er på jorden smiley

  • #9   24. nov 2014 Du kan sætte lygten på skulderen eller højere oppe på benet når du går fra jorden, for som Stine så fint skriver, så er det et lovkrav smiley
    Desuden så foretrækker jeg klart refleksstribmer frem for klokker - jeg har heller aldrig oplevet at de er faldet af,


  • #10   24. nov 2014 Hvis det er et lovkrav, så vil jeg gerne se denne paragraf før jeg handler ud fra den smiley
    Jeg har aldrig hørt den som værende et lovkrav (blot en god idé). Specielt ikke når jeg ikke sidder på hesten.
    Så vidt jeg ved går loven ud på at man skal have røde reflekser (eller lys) bagtil og gule fortil, da man dermed indikere for og bag, hvilket jeg jo allerede har skrevet smiley


  • #11   24. nov 2014 https://www.sikkertrafik.dk/Raad-og-viden/Til-fods/Heste-i-trafikken/Naar-du-rider-i-trafikken.aspx

    Det er ikke en paragraf, men når råde for sikker trafik skriver "skal" så tror jeg det er af en grund smiley


  • #12   24. nov 2014 fra færdselsloven:
    Færdselsreglerne for kørende gælder, i den udstrækning de kan anvendes, også for ridende samt dem, der fører heste eller driver kreaturer.



  • #13   24. nov 2014 Tror ikke det er noget man skal, det der står på listen Nikita, for der er RIGTIG mange der rider i naturen uden hjelm smiley

    Desuden rider jeg med løse tøjler i skoven tit og tæt, det kan umuligt være en lov.


  • #14   24. nov 2014 Der står "husk altid", det ser jeg ikke som det samme som at sige "skal" som de gør med reflekserne og lygten

  • #15   24. nov 2014 Men der står nu alligevel "Rid aldrig for løse tøjler.", og det gør vi alle sammen da alligevel? smiley

  • #16   24. nov 2014 Igen en opfordring, der står ikke skal eller du må ikke. Og så er der forskel på hvad vi gør og hvad vi må

  • #17   24. nov 2014 Desuden så henviser jeg til mit første link der siger at ridende sidestilles med motoriserede køretøjer så vidt omfang det er muligt,som skal have rødt LYS bagud og hvidt forud.

    Jeg mener bestemt det er muligt som rytter at bære dette lys, derfor er det jo et lovkrav


  • #18   24. nov 2014 Og for kørende gælder det at man skal have lys på der kan ses ud over en hvis afstand (kan ikke huske de præcise meter men vi snakker 100+) samt reflekser.

  • #19   24. nov 2014 Louise vil gætte på det er 150 m afstand da det er det der står i sikkertrafik.dk linket smiley Men det er dog et gæt

  • #20   24. nov 2014 Det passer meget godt med hvad jeg selv husker. Jeg kan huske vi for et par år siden fik tjekket af politiet om lyset på vores cykellygter var lovligt, og der var flere som rent faktisk var for svage da de ikke var produceret som cykellygter hvilket man også skal tage højde for smiley

  • #22   24. nov 2014 Husk at benreflekserne skal være mindst 5 cm brede.

  • #23   24. nov 2014 Hvis du er til hest, så er ridelygte lovpligtigt.
    Samt, tror ikke man må ride med røde benreflekser.
    De skal være 5 cm brede, selve refleksen. Dem der er fem cm men med to tynde striber refleks er ikke nok.

    Fortøj og halerefleks er fornuftigt smiley

    Klokker og gamacher er ikke nok i forhold til loven, men udemærket at bruge sammen med benreflekserne


  • #24   24. nov 2014 Min hest bliver irriteret på strimlerne, så jeg har købt refleks-dressurgamacher til alle 4 ben. Samtidig har hun refleksklokker på forhovene, og satser på at købe et par til baghovene også.
    Min hest har samtidig refleks-lændedækken på, og refleks-fortøj.
    Jeg har refleksvest, en benlygte på venstre ben der lyser hvidt/gult fremad og rødt bagud. Refleksbånd med røde LED-lys på venstre arm. Pandelampe, der peger skråt nedad. smiley

    Halerefleks er en rigtig god ide, så længe du får fat i den rigtige størrelse. Er den for stor, falder den af. smiley


  • #25   24. nov 2014 Jeg tror jeg spørger forsikringen om hvad de siger, det kan aldrig skade smiley
    Jeg har ikke fået nævnt at jeg HAR hjelmlygte både til rødt lys bagud og hvidt lys fremad smiley Derudover mener jeg også jeg har de gammeldags cykellygter med en elastik som eventuelt vil kunne sættes fast forskellige steder.
    Jeg må indrømme at jeg ville være rigtig træt af at skulle ride med en elastik om benet og en lygte der tynger, så det tillader jeg mig først at kigge videre på når jeg sidder på ponyen igen.
    i forhold til vej rider vi max 10 meter på lille blind vej fra stald til cykelsti og så er resten af vejen i skoven på cykelsti, med kryds af to veje. Jeg håber jeg overlever uden benlys, men med mine mange reflekser smiley


  • #26   24. nov 2014 Jeg har købt min benlygte i Heri, og jeg mærker ikke jeg har den på. Hverken når jeg går rundt med den udenpå støvlen, eller når jeg rider. smiley

  • #27   24. nov 2014 jeg har 4 skts. refleks gamacher og refleksdækken.
    Så har jeg købt de der små cykellygter til 20 kr. den røde fletter jeg i halen og den hvide er på min venstre stigebøjle. Så har jeg en lygte til benet som blinker gul fremad og rød bagud.
    Derudover har jeg refleksbånd til min ridehjelm og en vest med ledlys i så den kan blinke smiley


  • #29   24. nov 2014 C. Sværke prøv at læse hvad jeg har skrevet igen for du har tydeligt misset noget. Jeg har flere gange nævnt reflekser til benene smiley

  • #31   24. nov 2014 Mindre detalje, men man på ikke ride på cykelstier. Vi skal være i vejsiden som en knallert, ja synes os det er hul i hovedet smiley men sådan er loven. Men tror da godt at vi må trække hesten på cykelsti

  • #32   24. nov 2014 C. Sværke:
    Nejda jeg mente benlys på mig selv. Reflekser til hypsens ben er øverst på min liste smiley


  • #33   24. nov 2014 TurboHest:
    Der er ikke nogen vej, kun cykel/gangstisti smiley
    I trafik tæller ridende ikke som knallert men som bil, og man skal faktisk ride midt ude på højre vejbane. Skulle vi trække på cykelstien så ville vi slet ikke kunne ride tur smiley


  • #34   24. nov 2014 Lygten hverken vejer eller generer - jeg har flere gange taget den med hjem fordi den stadig sad på benet og jeg ikke kunne mærke det smiley

  • #35   24. nov 2014 Jeg har en pandelampe jeg sætter uden på hjelmen... Den er utrolig god, og mener jeg købte den i BR. Også har jeg også sådan et bånd man normalt sætter på armen med rødt blink lys i, som jeg bruger som baglygte smiley

  • #36   24. nov 2014 Tindur har refleksdækken og fire reflekser på benene. Jeg har refleksvest og så leder jeg med lys og lygte efter de små reflekser der ikke må bruges på cykel mere da disse er perfekte til stigbøjler, hale, pandelok og ryg smiley

    Mvh TT


  • #37   25. nov 2014 Men hvis du rider på cykelsti så hjælper reflekser ikke så meget. Cykellygter er sjældent kraftige nok til at lyse reflekser op. Der vil jeg mene at det er mest fair for cyklisterne at du også har en form for lys på så de kan se at du går med en hest.

  • #38   25. nov 2014 Rikke - Hvis det var til mig så rider jeg aldrig på cykelsti, og jeg kan se at jeg skrev forkert da de jeg leder efter er noget ala disse små lygter og ikke reflekser..
    https://www.bilka.dk/sport-og-fritid/cykeludstyr/cykellygter/puch-kappa-diodesaet/p/100039056


  • #39   25. nov 2014 Tindur, det var til TS smiley Har selv brugt diodelygterne, synes de er smarte.

  • #40   25. nov 2014 Jeg skrev et svar tidligt i morges men det har den åbenbart ikke postet smiley
    Rikke:
    Jeg rider ikke andre steder end ridebanen når det er mørkt, så reflekserne er til <b> om dagen </b>, f.eks. hvis vi rider i skoven og ikke når helt hjem inden det bliver mørkt, selvom vi rider tilbage tids nok til at vi gerne skulle være hjemme. En sjælden gang imellem vil de også blive brugt til en gåtur på stierne omkring. Cykelstierne er <b> oplyste </b> og selv hvis de ikke var, så burde folk kunne se os når vi kommer ridende med benreflekser, refleks ridedækken, refleks fortøj, halerefleks (trods klap på dækkenet), refleks på ponyens hoved, mig med refleksvest, og eventuelt pandelampe både forud og bagud.
    Jeg har styr på det smiley Jeg venter til dels stadig på svar på mit spørgsmål, jeg har ikke fået andet at vide end at jeg skal huske benlampen og det har jeg svaret på.


  • #41   27. nov 2014 For det første stor respekt til dig! Dejligt med en ansvarlig rytter som er ligeglad med med udseende når det kommer til sikkerhed! Det er absolut ikke alle ryttere som vælger at tage lys eller reflekser på fordi man kan se lidt dum ud med de på! Men vi har både et ansvar for os selv, ponyen og bilerne da der jo kan se store ulykker hvis en bil ikke ser rytter og hest! Så skulderklap til dig!
    Jeg skriver lige en lige over hvad jeg havde på dengang jeg red på vej i mørke:
    - refleks vest
    - reflekser på alle 4 ben
    - refleks klokker
    - refleks dækken som var sådan et stort et hvor der både var reflekser foran på hesten og bag på (kan købes ved Horze)
    - lys på mig selv! (Gul lygte på forsiden af hjelmen og rød lys på bagside af hjelmen) sådan en rytter lygte hvor der er rød og gul lygte i en på begge af mine ben!
    - hængt lille rød lygte fast i halestroppen på refleksdæknet
    Nu rider jeg så ikke med fortøj - men hvis du gør det så køb da endelig også nogle reflekser til det! Man kan ikke få nok lys og reflekser på sig selv og sin pony!!


Kommentér på:
Reflekser - at være synlig

Annonce