{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
869 visninger | Oprettet:

Kiropraktor {{forumTopicSubject}}

Jeg vil rigtig gerne høre nogle Positive oplevelser med kiropraktor til hest smiley min er fra den ene dag til den anden begyndt at "te" sig når jeg vil samle ham og specielt når han skal stilles til den ene side... Små hop og stejle bevægelser og det ligner ham ikke... Læste lidt om tegn til det og kan genkende 8 ud af 12... Kiropraktoren er bestilt men har ikke prøvet det før, kiropraktoren er også uddannet dyrlæge smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kiropraktor
  • #2   15. dec 2014 Dejligt... Sadlen er forresten også tilpasset til ham smiley
    Er også noget spændt smiley


  • #3   15. dec 2014 Kiropraktor, kranio sacral, massør, equine-touch mm.. er fantastiske redskaber! smiley

  • #4   15. dec 2014 Jamen mine oplevelser er forskellige. Har haft to kiropraktor som hverken gjorde til eller fra, men hende jeg har nu er guld værd for min hest! Men hjælp fra hende har jeg fået min fantastiske ridehest til ridehest igen. smiley

  • #5   15. dec 2014
    Det burde generelt bruges noget mere uanset hvad man vælger af det :o)
    Min får besøg af en behandler hver 2-3-4 måned fordi hun rager skævheder og låsninger til sig meget let og højest sandsynligt også er kronisk skæv i bækkenet.



  • #7   15. dec 2014
    Og det gør jeg glædeligt! Når jeg kan se det gør så meget godt for Fleur, som desværre ikke har været så heldig med livet.

    Med hendes bækken, kan jeg "desværre" heller ikke rigtigt andet end symptom behandle da det sidder meget, meget godt fast efter så mange år. Ville blive glad hvis det kunne løsnes, men tror ikke nogen behandler kan eller noget ridning eller andet.


  • #8   15. dec 2014 Men jeg tror desværre ikke det er muskler... Det er kommet meget pludseligt... Tænker de har tosset rundt på folden... Er ikke selv tilhænger af det... Men det er ikke muligt at ride sig ud af det...


  • #9   15. dec 2014
    Den kan sagtens have lavet et glid ude på folden nu det er så glat.
    Min var også vind og skæv og pænt spændt ( klart selvfølgelig ) efter hun havde taget en løbe tur på 10 km fuld fart på asfalt med sko og var gledet og havde været nede og ligge flere gange.


  • #11   15. dec 2014
    Der har jeg større tiltro til dyrlæger og behandlere end dig :o) - du uddanner dig til underviser, har ikke flere års erfaring med behandling af heste. Ligesom jeg ikke har det med undervisning eller er dyrlæge.

    Hesten er tydeligt skæv, når man kigger på hende bagfra - der er ikke noget og være i tvivl om og det sidder så godt fast, fordi det desværre har siddet længe uden behandling og med forværring. Heldigvis påvirker det ikke hvordan hun slider hovene eller andet.

    Kunne da være lækkert hvis det kunne løses, men har det so far ikke kunne. Og med så gode reaktioner hun har efter en behandling i ridningen, er jeg slet ikke i tvivl - og føler faktisk ikke for at argumentere mere for det, end bare det jeg kan mærke og se hvad det gør ved hesten, det er det der med og mærke tingene du selv snakker om og kigge på hesten.

    For dig er det penge ud af vinduet for mig er det welness til hesten - og noget jeg gerne gør, når jeg kræver hun præstere og levere :o).


  • #13   15. dec 2014
    Kiropraktorer ligger typisk på 1000 kr og op af, fordi de også tit er dyrlæger :o)
    Fys, osteopat, kranie sakral, equine touch og andet ligger typisk på 600-900 kr ( +/- kørsel ).


  • #15   15. dec 2014
    Lisette, jeg er slet ikke enig i den ridning du praktisere eller den kære Jean - så det er ikke noget jeg vil til for at forsøge. Der ligger så mange ting i, som strider imod hvad jeg mener, føler og ser virker på min hest.

    Som du egentligt selv så godt beskriver det.
    " For mig er det meget vigtigt at jeg ved at det jeg gør i hvert fald ikke skader hesten, fordi jeg netop har været "offer" for hule teorier førhen og dermed ubevidst skadet min hest. Der skal være noget velfunderet videnskab der bakker teorierne op og så skal det selvfølgelig fungere i praksis. Det leder mig til næste punkt som er at jeg altid ser på hesten. "

    Jeg gør det jeg kan mærke på hesten og ser på hesten fungere - og jeg gør det jeg mener velfunderet videnskab bakker op da jeg netop har været udsat for hule teorier som du. Også selvom du mener det ikke er velfunderet videnskab - ligesom jeg ej heller mener din er.


  • #16   15. dec 2014 Helt enig med Krikken i den her.... Kiropraktor, massør, ET behandlere, KST osv, alt kan hjælpe ens hest, hvis behandleren er dygtig vel at mærke smiley

  • #17   15. dec 2014 Ej når hesten hopper rundt og viser tydelige tegn på ubehag så kan det ikke rides væk... Det ville være helt forkert at udsætte den for i mine øjne... Og en hver også mennesker kan lave en bevægelse hvor der sker noget i kroppen som kræver behandling...

  • #20   16. dec 2014 Kan se du er fra mid/vest Jylland :o)

    Der er Ærøs Hestefys og www.ryet.dk and Young Horse. Prøv og søg på google så kommer de op :o)


  • #21   16. dec 2014 Lisette
    Jeg skal love for at min hests skæve rygsøjle ikke kun rides væk. For det første kunne jeg ikke få lov at lægge sadel på uden at blive sparket halvt ihjel, næste problem var overhovedet at komme op, når det skete var tredje problem overhovedet at hænge fast. For det første kunne den stå på to ben så længe det skulle være - dvs så længe der sad en rytter, dernæst fløj bagbenene også til højre og venstre. Hun har flere gange ramt min fødder, selvom jeg er ret kort benet. Så held og lykke med at have redet det væk. Har selv utrolig dårlig samvittighed over at have redet hende, men med flere kiropraktorer og dyrlæger, der sagde der ikke var noget galt prøvede jeg. Priser mig så lykkelig, at jeg stoppede efter kort tid og fik en tredje kiropraktor.


  • #22   16. dec 2014 Min har haft meget kiropraktor pga. Låst korsled, spændt lænd osv... Det blev ved med at komme tilbage, selvom den fik kiropraktor (som også er dyrlæge) indtil vi blev enige om at sende den i en scintigrafiundersøgelse. Dette for at finde ud af hvorfor de her spændinger bliver ved med at opstå - altså hvad den har kompenseret for. Vi fandt så ud af i scintigrafien, at der er noget galt med hofteledet... Og det er kun en rigtig dyrlæge med ledbehandling, der kan fikse det.
    Havde jeg prøvet at ride mig ud af det, så havde hesten været helt ødelagt og klar til aflivning snart, og var jeg blevet ved med at prøve at symptombehandle med kiropraktor, havde den ligeledes udviklet værre symptomer.
    Pointen er bare, at det er bedst at finde ud af kernen af problemet - i stedet for hele tiden at symptombehandle..


Kommentér på:
Kiropraktor

Annonce