{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
801 visninger | Oprettet:

salg-afbetaling {{forumTopicSubject}}

Hej
har annonceret min 1 pony til udlån og en har henvendt sig og ville gerne købe den men på afbetaling i stedet for lån. og jeg har alligevel ingen til at ride den så synes det ok har set stedet ser fint ud.
vi har aftalt et beløb ved afhent og fast pr mdr. så den er afdraget sidste gang 1 .dec.
men er alligevel nervøs hvad skriver jeg i kontrakt. for det jo stadig min men de skal jo afholde alt og hvis der sker noget.
jeg beholder pas og ejercertifikat til den er betalt.
gode råd modtages.
og ved godt man normalt ikke skal sælge på afbetaling men om den er udlånt eller de afdrager samtidig er ok. bare den fpr det godt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  salg-afbetaling
  • #1   20. jan 2015 Du må ikke beholde pas da det kan følge hesten...

  • #2   20. jan 2015 Tænker det du laver er som udlån men hvor de bare betaler af på den..

    men en god regel er lån ikke noget ud som du ikke kan undværer eller får tilbage øgelagt


  • #3   20. jan 2015 Var det mig så beholde jeg ponyen indtil alle pengene var betalt.

  • #4   20. jan 2015 ja er også i syv sind og bondetos det skal bare fremskaffes på 3 timer og det kan det

  • #5   20. jan 2015 Jeg har kun haft god erfaring med det. Men har også altid nævnt i kontrakt både låne og købs, ar hesten ikke må flyttes og for sen betaling eller efterleves det aftalte beløb eller andre forsømmelser i kontrakten, giver det udlåner/ sælger ret til at hente hesten hjem igen eller afbryde køb og kun udlåne, uden at låner/ køber for penge retur. Det forpligter dem nemlig til at nøje følge det aftalte. Kontrakt til salg + udlån er på hestenettet.
    Pøj pøj med det smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #6   20. jan 2015 Hvad værdi har hesten?

    Jeg ville aldrig turde sælge på afbetaling..

    Men jeg er også skræmt af alle de (undskyld) idioter der render rundt, og egentligt ikke har penge til at holde hest - og derfor køber på afbetaling..


  • #7   20. jan 2015 Endnu engang føler jeg mig stødt af sådan et opslag, for jeg er en af de idioter (that is okay) der egentlig ikke har penge til at købe hest, som vil låne og købe på afbetaling, eller låne først også købe bagefter.

    TS, du skal beholde ejercertifikat og pas indtil hesten er betalt ud. Da jeg lånte min tidligere lånehest sendte ejeren passet hvis jeg skulle bruge det. Skulle jeg bruge det indenfor 3 timer måtte enten ejer komme med det, eller jeg selv hente det - værre er det ikke.

    Folk kan sagtens være reelle nok med henhold til udlån og afbetaling. Og endnu engang synes jeg det er synd at så mange er blevet skræmt af det.... Vil folk ikke hellere låne ud til et godt sted også sikrer sig at det er det rigtige sted, end at hesten bliver solgt videre gang på gang fordi ejerne ikke kan med den?
    Jeg vil til enhver tid hellere låne mine pruher ud end at sælge.


  • #8   20. jan 2015 hej
    Rikke
    du har ret der er flest reelle smiley derfor spørg jeg også hvordan jeg bedst udfylder en kontrakt og som ovennævnte er det jo nok en kombination af låne og salg kontrakt og sikrer mig også i den af bliver den misligeholdt eller hesten ikke passes som den skal i afdragstiden ophører den og hesten hentes. men har desvæære også hørt om de kedelige tilfælde


  • #9   20. jan 2015 Jeg har haft solgt hest på afbetaling. Jeg havde i min kontrakt stående, at hvis kontrakten misligholdes eller aftalerne omkring salget ikke blev holdt, så var hesten min + de penge som allerede var indbetalt.

    Jeg havde ikke fundet en som kunne passe min hest korrekt, så hun afbrød selv kontrakten efter to måneder. Så der fik jeg min hest igen, og jeg kunne beholde de to måneders afdrag smiley
    Det havde jeg ingen problemet med. Hun fulgte heldigvis kontraktens anvisninger.


  • #10   20. jan 2015 tak camilla det er det jeg gør smiley

  • #11   20. jan 2015 En god idé er at få en advokat til at lave den, og så skal den vidst tinglyses..
    for gør man det så er man så meget bedre stillet end hvis man bar laver den selv..

    så vil du være helt sikker så ville jeg bestemt gøre det..


  • #12   20. jan 2015 Jeg ville låne ponyen ud på en lånekontrakt, og så give en frist for køb - fx om et år, hvor alle pengene så skal falde på én gang. Så opstår der ingen tvister om hvem der ejer ponyen, hvis låner fx kun betaler 2/3 dele af ponyen, og så derefter ikke kan betale mere smiley

  • #13   20. jan 2015 ja tak for gode råd smiley

  • #14   21. jan 2015 Det med passet:
    Ja, hvis der kommer kontrol på stedet, er der 3 timer.
    Men ved transport, ska passet osse være der.
    Så dvs. de vil ik ku køre nogen steder med hesten, før til dec.
    Ka være nødvendigt ved dyrlægebesøg.
    Så du kommer ik uden om, at passet altid skal følge hesten.
    Men du beholder self ejerc. og får skrevet ind i kontrakten, at hvis passet bliver væk, står lejer/køber for udgiften til et nyt.


  • #15   21. jan 2015 Da jeg hentede min lånehest kørte vi uden passet, og det samme da han skulle til Dyrelæge anden gang. Vi overlevede og helt uden bøde smiley

  • #16   21. jan 2015
    Behold ejercertifikatet men giv passet med :o)


  • #17   21. jan 2015 så længe den er rå og ikke skal starte behøver de ikke pas den er lige vacc. og jeg kører med ind med den og det ligger hos en ti min væk
    og karina b det vil jeg printe ud fra heste net


  • #18   21. jan 2015 Men husk altid at have pas med under kørsel. Surt med en bøde på måske 7.500kr. som jeg har hørt om nogle der fik.... Ikke værd at løbe den risiko efter min mening

  • #19   21. jan 2015 ja det sindsygt dyrt

Kommentér på:
salg-afbetaling

Annonce