{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.125 visninger | Oprettet:

Opstaldning i storkøbenhavn til SU budget? {{forumTopicSubject}}

Hej HG
Jeg står lige nu og overvejer mulighederne for at beholde min pony og tage ham med herover til staden, hvor jeg studerer.

Jeg ved godt økonomien bliver pisse stram, men jeg har min kæreste til at give en hånd ved at vi bor sammen og på den måde kan holde det hele lidt billigere, end hvis jeg selv havde en lejlighed.
Jeg købte pony med min far, der døde for 5 år siden, så det vil betyde meget for mig at jeg kan beholde ham.

Joey er generelt ikke en dyr hest at holde, så det er opstaldningen der her vil være det største problem.

Hvorom alting er, leder jeg efter opstaldningsmuligheder indenfor storkøbenhavn (der rækker mit uddannelseskort til), der ligger under 1500 kr hvis det er med hø og halm, og under 1000 kr hvis det er uden.
Det jeg ligger vægt på er:
- Løsdrift eller lang foldtid
- hø ad libitum (eller mulighed for tilkøb af det)
- hvis boks: At morgenfodring er inkluderet samt udluk (også gerne aftenfodring + indluk nogen dage).

Jeg vil gerne give en hånd i stalden for at få "huslejen" ned, som udmugning, fodring morgen i weekender og de dage jeg møder sent og så videre.

Jeg er ligeglad med ridehus, men en ridebane ville være dejligt til træningsformål - dog ikke nødvendigt. At hesten har lang foldtid, hø og et godt sted at sove om natten er vigtigst.

I må gerne linke eller fortælle, hvis i kender gårde der måske kunne have en boks eller plads i løsdriften ledig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opstaldning i storkøbenhavn til SU budget?
  • #1   14. feb 2015 Det bliver svært når det er i København, det kan jeg lige så godt starte med at sige. Men ikke umuligt. Du skal bare ud at opsøge nogle mindre gårde.

    Selv har jeg lige købt hest og vi står på en lille gård i Hedehusene (bor i Brøndby, så det er ret tæt på). Jeg betaler 1100 for strøelse, 6 kg wrap/hø og så har de også hø på folden (det betaler vi ca 25 om ugen for). Foder betaler jeg ca 330 for om måneden. Der bliver lavet ny ridebane inden længe, men indtil da har vi en fin bane. Jeg er selv på SU, men arbejder en del ved siden af. Jeg vil skyde på at jeg får ca 9000 udbetalt med alt. Jeg bor med min kæreste og vi har også en lille bil. Vi har snildt råd til det hele, men netop også fordi min hest står så billigt og jeg ikke betaler for ridehus. Skriv endelig hvis du vil vide mere, men jeg kan kun sige at du bliver nødt til at søge lidt på HG, HN eller gå ud at snakke med de små stalde rundt omkring. smiley


  • #2   14. feb 2015 Stevnsbogaard og lysholmgård tror jeg den hedder, som er i hvidovre er vidst rimelig i pris

  • #3   14. feb 2015 Katja
    Jeg har været i gang med at søge en del. Desværre bor jeg godt og vel en time fra hedehusene (skovlunde, flytter dog til herlev i løbet af det næste halve års tid tror jeg) og studerer inde på frederiksberg.
    Der ser ellers ud til at være nogle rigtig lækre steder til fair priser derude, men det er edermanme lang transporttid synes jeg.
    Men tak for indputtet, fritidsarbejde bliver et must, det ved jeg godt smiley

    Alina og Nikoline
    Det vil jeg kigge på, mange tak smiley


  • #4   14. feb 2015 Ja okay, det kan jeg godt se er lidt langt væk. smiley Held og lykke, håber du finder noget til din ponymand!

  • #5   14. feb 2015 De fleste steder jeg har fundet er desværre en times transport væk, men hvis jeg så kan spare lidt på opstaldningen kan jeg jo også arbejde et par timer mindre og så går det vel op i en højere enhed i sidste ende smiley

    Men mange tak, det håber jeg også. smiley


  • #6   14. feb 2015 Forstår dig godt, jeg gad heller ikke have min stående en time væk. Man risikerer bare at løbe død i det smiley

  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #7   14. feb 2015 Mener der ligger en annonce herinde med en løsdrift i Herlev kan ikke huske prisen men synes den ligger omkring det beløb.

  • #8   14. feb 2015 JM
    Det må jeg da lige se om jeg kan finde. Herlev ville være perfekt!


  • #9   14. feb 2015 Min musse står i Ishøj, på en gammel gård med selvpas. Jeg betaler 850 kr for boks, morgenfodring og udlukning i hverdagene. Vi har ridehus og bane fem minutter væk som koster 350 kr om måneden, men det er frivilligt om man vil være medlem. Jeg har en af de dyre bokse, vi har også helt ned til 700 kr.

    Hvad det så koster derudover er hvad man har af forbrug på sin hest. Vi står på træpiller og mange køber en palle. Selv køber jeg dem i Bilka når de er på tilbud, det er ca. samme kilopris (15 kg for 30 kr). Wrap bliver købt hjem i store partier hvor man så selv betaler for det antal baller man vil have. Igen er det frivilligt, hvis man selv vil sørge for det gør man bare det. Jeg giver 350 kr. balle og min (store) hest æder en balle om måneder. Wrap på folden bliver betalt i fællesskab, ca. 200 kr om måneden.
    Foder er jo helt individuelt smiley

    Man lukker selv ind, men man kan betale sig fra det ellers, det er der flere der tilbyder. Ellers tager man selvfølgelig altid sidste hest med ind, men det er ikke noget man skal udnytte hver dag (det gør jeg så, men jeg kan simpelthen ikke nå fra arbejde før at de andre begynder at lukke ind smiley ).

    Man kan ikke få nedsat staldleje fordi det er selvpas, men der er sommetider nogen der sælger deres weekendvagter.

    Alt i alt, kan jeg have min 175 cm store hest for 2600 kr om måneden inkl alt, undtagen undervisning og det synes jeg er ret SU venligt. Er selv på SU, men bor "gratis" hos min kæreste så jeg er ikke så fattig som man kunne være smiley


  • #10   14. feb 2015 Hvor meget bruger du cirka på træpiller om måneden?
    Jeg får ikke råd til at smide 2600 kr om måneden efter hesten, hvis jeg skal have råd til dyrlæge buffer, husleje og mad til mig selv også. Desværre, for så vanvittig dyrt er det heller ikke..
    Nu ved jeg selfølgelig heller ikke hvor ofte din hest får smed og sådan, der er min meget billig smiley


  • #11   14. feb 2015 Bruger for ca 200-250 kr, men jeg har også en meget stor boks smiley Har smed hver sjette uge til beskæring og forsko, 500 kr pr gang. Foder er 3-400 kr om måneden og så er der også forsikring med i de 2600 kr, det er 250 kr om måneden.

    Min hest er 175 og skal have noget mad for at holde huld, så har man en nøjsom pony uden sko kan det klart gøres billigere smiley

    I løbet af foråret bliver der bygget løsdrift som er noget billigere, men jeg kender ikke den endelige pris endnu.


  • #12   14. feb 2015 Ja okay, foder, smed og sådan ville jeg i hvert fald ikke behøve et lige så stort budget på.
    Har gården en hjemmeside eller noget? Til ishøj st er der nemlig under en times transport fra mig af, så det sted lyder som et rigtig godt bud smiley


  • #13   14. feb 2015 Nej, men du er velkommen til at skrive til mig, jeg kan svare på det meste eller henvise til hende der står for stalden smiley

  • #14   14. feb 2015 Så håber jeg du hører fra mig. Skal lige have givet økonomien en ærlig gennemgang eller to mere før jeg endeligt beslutter mig, men jeg håber det kan lade sig gøre. smiley

  • #15   14. feb 2015 Kan desværre ikke anbefale områderne i hvidovre.

    Men hvis du vil tage lidt længere ud og lige en lille smule mere for det,(Hvor dit ungdomskort også virker) så søg ned i den her stald: http://www.hestegalleri.dk/marked/opstaldning/1173818-ledige-boksesolroed-strand

    SUPER søde!!! Ville selv gerne stå der hvis det ikke var fordi at min pony trives hvor hun står nu smiley
    Det er et kig værd!


  • #16   14. feb 2015 Problemet med længere ude er desværre transporttiden. Har allerede godt en halv time til og fra studiet allerede, så hvis der kommer to timer oveni til hesten bliver der hurtigt mange dage hvor det kommer til at knibe med at komme derud.
    Men er det rigtige sted til krikkedyret længere væk end jeg umiddelbart synes om, så er det jo også hvad det er. Tænker at det må være muligt at finde en part de dage jeg så ikke har muligheden for at komme derud. smiley


  • #17   14. feb 2015 Hvor bor du henne lige pt. og hvilke tog linjer er lettest for dig at komme til? smiley -
    http://www.hestegalleri.dk/marked/opstaldning/1112726-mindre-loesdrift-i-taastrup_-lige-bag-ikea - kender dem som står der og de er meget søde.

    ellers så ligger der det eneste i hvidovre, som jeg kan anbefale: http://www.hestegalleri.dk/marked/opstaldning/1183899-2650-hvidovre

    Det er altså desværre utroligt dyrt at have hest i storkøbenhavn område smiley


  • #18   14. feb 2015 Linje C er lige pt optimalt, men når jeg flytter er både H og C lige fine. smiley
    Bor i skovlunde tæt ved stationen. smiley

    Jeg ved godt det er dyrt, det er derfor jeg undersøger alle mulighederne, inden jeg tager en endelig beslutning.


  • #19   15. feb 2015 Den sidste, du har givet link til Vengel, har jeg været ude og kigge på. Og det ville jeg ikke anbefale, lidt for små bokse, og næsten ingen fold, hvor der går 4-5 heste på..

  • #20   15. feb 2015 Det var også derfor jeg skrev at hvis det skulle være i hvidovre, så skulle det nok være der.. De andre steder kan jeg ikke anbefale.

    Ville nok søge ud i mod Ballerup-område, der kan jeg desværre ikke hjælpe dig smiley


  • #21   15. feb 2015 Min kærestes moster har i hvert fald foreslået nogle områder med gårde. Det er jo forsøget værd at cykle derud og høre ad om de ville være interesserede i en opstalder. smiley

  • #22   23. feb 2015 Der ligger en løsdrift i Jonstrup som der endnu ikke er heste i, men planer om at der kommer. Selv har jeg en islænder jeg gerne ville have derud, men der er plads til to mere i første omgang, og planer om at udvide til sommer. Der er ridebane og direkte indgang til skoven. Prisen kommer til at ligge på omkring 800 kr. for selve pladsen, og så wrap, foder og strøelse til læskuret oveni. Skriv evt. en privat besked til mig hvis det har interesse smiley

Kommentér på:
Opstaldning i storkøbenhavn til SU budget?

Annonce