{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.082 visninger | Oprettet:

Gamacher på fold {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Har virkelig brug for jeres erfaring.
Først vil jeg sige at jeg ellers altid har været modstander af gamacher på fold.

Men nu er det sådan at min unghest på 5 år, inden for de sidste 4 måneder har stået skadet pga. Benskader pådraget ved spark/slag på folden i sammenlagt 2,5 måneder. I dag kom ham ind med en ny skade, denne skade er på bagbenet, og da han har gået på ene fold de sidste 3 uger. Er denne skade en han har pådraget sig selv. Hans bagben var hævet, samtidig havde han en hudafskrabning på ca 10 cm på indersiden lidt under hasen.

Nu er min tålmodighed med hensyn til foldskader som vedører benskader desværre opbrugt, derfor søger jeg råd/vejledning.

Hesten står opstaldet på rideskole, så jeg lukker ikke selv ud og ind, havde han bare være herhjemme kunne jeg sagtens give ham foldgamacher på, inden han skal ud.

Hvad vil i gøre, findes der gamacher som han kan få på om aftenen i boksen og så beholde på når han skal på fold, eller er jeg nød til at finde en løsning så han får dem på inden han skal ud?
Vil i give ham gamacher på alle ben eller kun på forbenene.




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gamacher på fold
  • #1   21. feb 2015 Min vallak var også nødt til at stå med gamacher i en periode. Jeg brugte dressur gamacherne fra rbh. De har ikke elastik og trækker sig ikke sammen hvis de bliver våde. Desuden støtter de rigtigt godt smiley

  • #2   21. feb 2015 Han han dem kun på på fold?

  • #3   21. feb 2015 Han stod også med dem om natten i en periode

  • #4   21. feb 2015 Jeg ville ik lade min hest stå i boksen med dem, hvis det ik er nødvendigt.
    Det ka gi nogle grimme slidmærker.
    Er der ik nogen der ka betales for at putte på og ta af?
    Det har de, de fleste steder.

    Men er det nødvendigt på fold, så er det sån det er..
    Men hvis muligt, find nogle goe luftige gamacher, fx Premier Equine terrængamacher.
    De er høje og lukket, men meget luftige og suger ik vand.


  • #5   21. feb 2015 Ville aldrig lade min hest stå med gamacher hen over natten!

    Prøv om du ikke kan betale dig fra at de sætter dem på inden fold.


  • #6   21. feb 2015 Ehm har ingen erfaringer med gamacher på fold. Men disse kunne være et bud da de kan bruges på stald også. De beskytter og har en effekt som du kan læse ved linket ( hvis du ikke kender til BOT ) det eneste minus er nok at de jo ikke er ret vandtætte smiley http://www.bot-shop.dk/ride-gamacher.html

  • #7   21. feb 2015 Samt hvis den har dem på på fold vil de blive mudret til. Forestil dig hvor meget en mudret gamache ville kunne gavne i alle de timer den har dem på i løbet af natten. Samt usundt at den skal have trykket fra gamacher i så lang tid og til og med hver dag.

  • #8   21. feb 2015 Tænkte nok det ikke var smart at lade den stå med dem så meget. Må se om jeg kan få dem til at give ham gamacher på inden de lukker ham ud.

  • #9   22. feb 2015 Vi har heller ikke en ordning hvor vi kan betale US fra at få skiftet dækner, gamacher eller andet. Jeg har dog været så heldig at lave en aftale med de to der lukker ud at de vil tage gamacherne af min - hun står med BOT staldgamacher da hun er skadet på højre for og bagben. Jeg tror bare når man laver sådan en aftale at man skal sørge for ikke at snakke for højt om det på stedet da udlukker kan komme til at stå med mange der skal skiftes rundt på om morgen.

Kommentér på:
Gamacher på fold

Annonce