{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
437 visninger | Oprettet:

SØGER RÅD OM SADELPROBLEM {{forumTopicSubject}}

Som skrevet søger jeg et godt råd.. smiley

Vores mindste datter har fået en 3'er pony og tja hun er lidt rund og har egentlig ikke så meget sadelleje..

Vores problem er at sadlen glider frem og ligger sig på skulderen - det er en sadel med udskiftelig kopjern..

Så mit spørgsmål er så -
Skal den være smallere i kopjern eller bredere når den glider frem?

Og det er ikke aktuelt med en halerem..:-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SØGER RÅD OM SADELPROBLEM
  • #1   26. feb 2015 hmmm
    ja det er ikke spor nemmere med sadler til de små, end til de store smiley

    har du prøvet en anatomisk gjord?
    min erfaring er at copfjernet ikke nødvendigvis kan løse det der


  • #3   26. feb 2015 Janne K: Vi snakkede netop om igår at det kunne være en god ide med en anden gjord..:-)..

    Ved godt at halerem tit bruges men det er ikke aktuelt med sådan en..:-/


  • #4   26. feb 2015 hvis sadlen ellers ligger fuldstændig fjong, så er der jo ikke som sådan noget galt med en halerem. men man skal godt nok passe på at der ikke er noget der klemmer eller trykker. de små der er ret ærlige ponyer, og de holder sig altså ikke tilbage for at sige nej tak hvis de er utilpas i deres udstyr.

    hvad for en sadel bruger i?


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #5   26. feb 2015 Bare fordi at man skifter kopfjern er det ikke sikkert at sadlen kommer til at lægge bedre smiley

  • #6   26. feb 2015 AMT: Nej det ved jeg - det var også blot for at høre råd. Da vi snakkede om i går om den skulle være bredere eller smallere..:-)..

  • #7   26. feb 2015 Ville råde jer til at få fat i en rigtig dygtig sadelmager smiley Vedkommende kan nok give jer en masse gode råd.

  • #8   26. feb 2015 jeg kan se Pernille bor i Nordjylland.

    her er det altså ikke sådan så lige til at få en ordenlig sadelmager ;( ;(


  • #9   26. feb 2015 Phew, same goes for Midtjylland ;-(

    Men somme tider kører de forskellige sadelmagere jo ud - også til Jylland. :-))


  • #10   26. feb 2015 jeg har ventet på en sadelmager der skulle komme på onsdag. gad vide hvad onsdag det bliver?
    hesten er i hvertfald død af alderdom i mellemtiden.........

    gad vide om det er samme onsdag som smeden kommer? smiley


  • #11   26. feb 2015 Kan du ikke give sadelmageren et kald og lige spørge, hvornår de havde tænkt sig at være forbi? smiley

  • #12   26. feb 2015 Jeg ville prøve at ligge en geleunderlag på eller et lille lammeunderlag.


  • #13   26. feb 2015 Fås en banangjord i ministørrelse? Jeg har i hvert fald hørt, at sådan en skulle kunne løse problemet!
    Min pony er selv ret tyk pt., og hun har heller ikke rigtig noget sadelleje, hendes sadel glider frem lige for tiden, hvis jeg rider, fordi hun er blevet for rund.. Jeg har ikke redet hende regelmæssigt de sidste 3-4 måneder, så når jeg begynder igen, bliver det uden sadel.

    Hvis problemet for dig også bare er, at ponyen er for tyk, og derfor ikke passer sin sadel lige nu - så lad din datter ride uden sadel, til den er af normal størrelse igen. Eller træn den på en eller anden måde uden din datter, hvis hun måske ikke lige er til sadelløs ridning smiley


  • #14   26. feb 2015 En sadelmager er absolut at foretrække, så jeg ville gå igang med at lede efter en dygtig der kører til hvor I står, og som er til at få ud smiley

  • #15   26. feb 2015 Problemet med ponyer er at de har en stor mave og har derfor et sadelleje, der ligger langt fremme. Der findes specielle sadler med gjordstropper der er meget langt fremme. Gjorden vil automatisk ligge sig der, hvor der er kortest vej rundt, derfor er det smart med disse gjordstropper. Alternativt kan man prøve med en gjord fra en ponypude, hvor der kun er et spænde i hver side og så spænde sadlen i forreste gjordstrop. Dog ville jeg til enhver tid foretrække en sadelmager

Kommentér på:
SØGER RÅD OM SADELPROBLEM

Annonce