{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
837 visninger | Oprettet:

Skade i den dybe bøjesene {{forumTopicSubject}}

Vores hest har en fibersprængning i den dybe bøjesene. Han har derfor en bule på ydersiden af forbenet, lidt på indersiden og nogle gange lidt bagpå piben. Da dyrlægen var her for 14 dage siden, var skaden blevet meget bedre end forventet. Han er ikke halt mere og der er ikke længere nogen blødning i senen. Vi måtte derfor begynde, at skridte på ham på hårdt underlag - asfalt 30 min. om dagen. Han må også gå på fold.

Han har kun haft skaden i ca. 5 uger, men han er blevet meget stiv efter det og det har han aldrig været før ved skader eller efter et par fridage. Det bekymre os rigtig meget. Jeg synes dog, at han er mindre stiv hvis vi rider på lidt blødere underlag, dvs. i skoven eller på banen.
Er der nogen som selv har oplevet det med stivhed i kroppen hos deres hest?

Vi har købt nogle vitaminer til ham; B- vitamin, E-vitamin, Lamin forte fra hippolyt, Magnesium som vi håber kan hjælpe på musklerne, stivhed/ømhed og senen. Lamin forte har han fået siden skaden opstod, men de andre ting skal vi først begynde på nu. Samt æblecidereddike.

Hvad har i gjort med jeres hest, erfaringer og lign.?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skade i den dybe bøjesene
  • #1   5. mar 2015 Min hoppe står lige nu også i genoptræning efter hun d. 1 januar pådrog sig en skade på den dybe bøjesene på det ene bagben...

    Jeg ville bestemt lytte til dyrlægen angående hård bund og slet ikke forsøge mig med noget som helst på blød bund..

    Min går på sygefold, og er pt oppe og skridte 45 min om dagen...

    Jeg lagde ud med at trække 15 min om dagen da hun blev rengående, og så har jeg langsomt lagt 5-10 min på om dagen, indtil vi var oppe og trække 80 min om dagen på asfalt...

    Derefter gik jeg over til at skridte med rytter, og lagde ud med 20 minutter, og har så gjort det samme med at ligge 5-10 minutter på dagligt... Planen er at hun skal op og skridte 2 timer om dagen på hård bund før jeg ligger trav ind over - stadig på hård bund... 1 minut første dag, og derefter 1 ekstra minut hver dag...

    Min står med back on track i boksen, og i morgen vil jeg købe nogle back on track ride gamascher til brug her i genoptræningen...

    Dyrlægen var MEGET positivt overrasket over hvor hurtigt min hest blev rengående smiley


Kommentér på:
Skade i den dybe bøjesene

Annonce