{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.154 visninger | Oprettet:

Skade i hovled {{forumTopicSubject}}

Sagen er den at min hest står halt pga nydannelse i hovledet på højre forben.

Lige nu ser det rigtig sort ud for ham og jeg frygter jeg må sige farvel til ham.

Dyrlægen har ledbehandlet ham én gang og snakkede med smeden om han skulle korte tåen af og lægger rollersko på. Han blev lidt bedre gående, men ikke godt nok.

Så ordrede dyrlægen 4 punkts sko på og korte tåen endnu mere af, samt lægge skoene længere bagud så tåen var fri. Men nu syns jeg efterhånden min hest står enormt stejlt og når han går støder han tåen ned i jorden.



Går nu og tænker om jeg skal ordre at han for egg bar sko på og der bliver taget lidt af dragten så han ikke står så stejlt eller om jeg skal pille skoene helt af så der kommer mere blodcirkulation i hoven og samtidig tage mere af dragten også så han ikke står så stejlt.


Er der nogen her inde som har nogensom helst erfaring i det her?



Hilsen en frustreret hesteejer


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skade i hovled
  • #1   19. nov 2011 Jeg kender min smed privat og han er utroligt utrolig dygtig til det!
    Jeg kan lige skrive til ham imorgen, hvad han mener? syntes det tit er rart med flere holdninger til problemet!

    På islændere er det blevet populært at skære meget af dragten, så hesten tølter bedere, dog skader det hesten enormt! Altså hestens holdbarhedsdato bliver dårligere..

    Så jeg ville sørge for at den kom til at gå så naturligt som muligt. Om det så var med eller uden sko. Også måske nogle såler, til at aflaste.


  • #2   19. nov 2011 Tak Maya

    Var til kiropraktor med ham i dag også nemlig og der syns kiropraktoren også han skulle længere ned i dragten. Godt nok ville det måske strække i senerne lidt sagde han, Men senerne kan godt give sig. Hvis bare de for ro til det.


  • #3   19. nov 2011 Jeg ville ikke skære den meget ned i dragten, måske en lille smule for at hjælpe lidt! Men det kan ende ud i flere skader jo..

  • #4   19. nov 2011 Jeg mener heller ikke han skal overdrevent meget ned i dragterne, men lidt kan man nok godt korte dem af.

Kommentér på:
Skade i hovled

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce