{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.312 visninger | Oprettet:

Zenobia bomløs sadel jeres erfaring {{forumTopicSubject}}

Jeg har en vanskelig ( tøndeformet kort og bred) pony som er svær at finde sadel til. Har en Zenobia sadel på prøve som jeg har lidt svært ved at vurdere.
Vil meget gerne høre hvad jeres erfaring er med denne sadel. I må meget gerne lægge billeder ind af jeres hest med denne sadel på.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Zenobia bomløs sadel jeres erfaring
  • #1   6. mar 2015 Jeg havde en på prøve, og jeg kunne egentlig ret godt lide den. Den lå perfekt på min hest - gled hverken frem eller tilbage, og det virkede som om, at han virkelig godt kunne lide at gå med den.
    Mit problem var, at sædet var for småt. Det tror jeg også man kan se på billedet - det var et klart minus (men det problem går jo væk, hvis man vælger en sædestørrelse større :P).
    Det allerværste ved sadlen er for mig stigbøjle ophænget, og det er nok det, som stadig afholder mig fra at købe en Zenobia - den metaldims der sidder under stoffet borer simpelthen ind i låret, og det sidder og generer konstant. Jeg vil helst ikke have et ømt og lammet punkt på låret efter at have siddet i en sadel.

    Men ellers en sadel der er fin at sidde i, let, og så ser den jo faktisk helt okay ud smiley selvom jeg havde foretrukket læder!


    profilbillede
  • #2   7. mar 2015 Jeg har en zenobia til min varmblods, som tidligere har haft både sadel- og rytterproblemer. Han er en noget anden type, da han er ret markeret og slank. Der er ingen tvivl om sadlen er så anderledes, end hvad han forventede, at den er medvirkende til han idag rides uden nogen problemer. Jeg er utrolig glad for den også, har absolut ingen ømhed fra stigbøjleophænget og er fascineret over hvor kropsbevidst jeg efterhånden bliver ?? hesten rides mest på tur, da det er min interesse, men vi springer ogs i sadlen. Han kan desuden stilles og lave sidebevægelser, udelukkende med vægtændring fra sædet. Tidligere har jeg haft mange dårlige vaner mht opstilling: faldt forover, rundede i ryggen og sad forkert fra sædet. Dét kunne jeg godt fortsætte med i zenobia'en - men jeg kunne mærke det og blev træt i kroppen. Det havde en konsekvens, hvor jeg i bomsadler næsten blev forstærket, da jeg hverken ku mærke det og hesten heller ikk ku, så jeg blev heller ikk rettet den vej.

  • #3   9. mar 2015 Tusind tak fordi i vil dele jeres erfaringer. Vil meget gerne høre flere smiley

Kommentér på:
Zenobia bomløs sadel jeres erfaring

Annonce