{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.944 visninger | Oprettet:

Laura
Laura
Tilmeldt:
22. mar 2014
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 62

Dyreste dyrelæge regning? {{forumTopicSubject}}

Hej HesteGalleri smiley

Jeg synes det kunne være spændene at høre om jeres dyreste dyrelæge regning gennem tiden? Og hvad grunden var.
Selv har jeg ikke hest, så det kan jeg ikke svare på.
Men gad dog godt vide, hvad det kunne ende med at løbe op i. smiley

God lørdag!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyreste dyrelæge regning?
  • #1   21. mar 2015 15.000.
    Operation pga brækket griffelben.


  • #2   21. mar 2015 Puha de sidste 4 måneder har jeg haft dyrelæge nogen gange..
    sidste år havde jeg dyrelæge på begge mine heste i slutningen af december..
    her fik den ene taget blodprøve, gødningsprøve med udvidet gødnings prøve..
    den anden fik kolik og havde dyrelæge ude til det og et par dage efter fik han infektion i halsen og havde dyrelæge til det samt fik smerte stillende og antibiotika i nogen dage, og så fik han os lavet gødningsprøve..
    kostede 7200kr ca.

    Slutningen af december havde jeg igen dyrelæge til kolik kostede 4000kr

    Starten af januar havde jeg ude til vaccination
    kan ikke lige huske hvad det kostede..

    Så har de fået ordnet tænder, det har jeg dog ikke fået regning på endnu men ca. 3000kr

    Og så for 3,5uge siden fik min hest endnu engang kolik, denne gang sent om aftenen og røg en tur på højgaard og fik taget røntgen 2 gange af buen og viste sig han havde store mængder sand i tarmene og maven.. han stod der fra mandag til torsdag og blev behandlet med store mængder loppefrøskaller og olie..

    det kostede sammanlagt 15000kr..

    og så har jeg lige haft dyrelæge ude igen til min store hest som så er kommet i behandling for mavesår kender ikke regningen endnu..

    så 15000kr på samme forløb/skade er det dyreste..


  • #3   21. mar 2015 6500 - seneskade, scanning og røntgen osv smiley

  • #4   21. mar 2015 Hejsa - den højset jeg har fået har vært 7425,- det med røgtenundersøgelde - bøjeprøve smertestilling - Dyrlægen var så dog også ude 3 gange på en uge. smiley Men ingen tvivl om at det hedder Dyr-læge smiley

  • Laura
    Laura Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 29 Svar: 62
    #5   21. mar 2015 Hold da op, nogle dyre regninger at få hjem! Det er virkelig en dyr-læge smiley

  • #6   21. mar 2015 Ja, det er desværre ikke billigt at have hest, eller hverken dyr for den sags skyld.. smiley de kræver jo dyrlæge en gang i mellem...

  • #7   21. mar 2015 Jeg fik en på sammenlagt 22.000
    Min havde fortykket gaffelbånd, og fik laseroperationer for bedre heling.
    Dog kom kasterationen oveni. smiley


  • #8   21. mar 2015 Jeg har ikke haft dyrelæge til andet end det sædvanlige med vaccination og tandraspning, gødningsprøve og ormekur(hvilket dyrelægen self. ikke er ude til) samt har fået lavet chip og pas en enkelt gang, en enkelt hest der var halt, en enkelt der lige skulle skannes om den var drægtig og så har jeg haft en gang hvor en hest var skadet (sår)..
    men generelt har regningerne været på aller max 3000kr og så var det altså på 1 helt år det ikke var mere..
    Dette er de sidste 6år jeg ikke har haft højere regninger, og den ene af hestene har jeg haft i alle 6år..

    og pludselig bum fra november til nu 4måneder.. har de 2 heste haft dyrelæge ude flere gange end jeg har haft på 6år..
    har på 4måneder kostet mig min. 30.000kr hvor jeg på de sidste 6år har brugt ca. 20.000kr

    det er lige pludselig at det sker, man kan ikke regne med der ikke bliver noget bar fordi ens hest ikke er sart eller noget..
    ham jeg har haft i 6år har jeg aldrig haft en syge dag på, lige indtil november sidste år.. han er generelt en hest som ikke bar lige bliver syg og tåler meget, men sand i maven det tåler ham bestemt ikke..



  • #9   21. mar 2015 Jeg har vist været heldig... Tror ikke jeg ar betalt mere end 3000 smiley

  • #10   21. mar 2015 Den dyreste vi har haft var på ca. 8000 kr. Det var da min pony fik konstateret astma og allergi. I prisen var kikkertundersøgelse, medicin, en udvidet undersøgelse over hvilke allergier og en allergivaccine. Derudover koster det os ca. 2900 kr. at få lavet vaccinen, hvilket skal gøres hvert år smiley

  • #11   21. mar 2015 Jeg har vist været heldig, for min dyreste regning blev på 300 kr for en vaccination smiley

  • #12   21. mar 2015 Tarmslyng operation 27 000 + 3 gange dyrlæge inden 9 500 ialt 36 500 kr

  • #13   21. mar 2015 omkring 25.000
    Min gamle pony, som var blevet mishandlet hos tidligere ejer og derved led af diverse trælse ting og måtte blandt andet opereres i højre bagerste knæ


  • #14   21. mar 2015 Min dyreste dyrlægeregning er på 2500kr det var fordi min havde skab og der kom dyrlægen ud 3 gange med en uges mellemrum

  • #15   21. mar 2015 Omkring 1700 kr for en omfang forstoppelse er det blevet til:)

  • #16   21. mar 2015 Tæller handelsundersøgelse med?? Jeg gav omkring 4000, med røngten

  • #17   21. mar 2015 3000-5000 smiley hvis handelsundersøgelse tæller med, ellers så ca. 2000 da min pony lå fast i sin boks smiley

  • #18   21. mar 2015 Ca. 7500 kr. for 12 timer på Ansager Dyrehospital, og så kunne de desværre ikke redde ham + 2 andre dyrlægeregninger fra de dyrlæger, der var der inden han blev kørt på Ansager (mener det var på omkring 1500 kr. + 3000 kr.).

    Det var mit elskede føl Brégo, der pludselig var blevet meget syg, og ingen vidste hvad der var galt, før han var blevet obduceret efter aflivningen - akut leverinfektion i forbindelse med forgiftning.

    Det var en dyr omgang (omkring 12.000 kr. i alt), men jeg havde gladeligt betalt det dobbelte for at have ham hos mig igen.... Han ville være blevet 6 år her d. 13. marts, men istedet blev han kun 8 mdr. smiley


  • #19   21. mar 2015 Vores søde Ras har været en dyr herre
    Sædstreng fiste i 2013 billig 6000,-
    Vævs betændelse samme sted som dyrlægen tog på sig ( da de mente der var sket en fejl sidste gang)
    Nu på Onsdag ny opration samme sted på hesten ( det har aldrig blevet helt godt , og den har konstant betændelse. 5000,-kr alt i alt Har vi forhandlet os til
    Nu bliver det sidste gang mener vi
    Tænker det er med det dyrlægen har taget på sig løber op i omkring 20.000 kr med alt
    Det er langt mere end hesten er vær som hest
    Men han er meget mere vær for Harry /os
    VGH
    Annette


    profilbillede
  • #20   21. mar 2015 30.000 kr kostede min gamle hest på en skade smiley

    Han trådte sin sko af og faldt hen over den, således at to rustne søm blev banket ind i haseleddet på ham.
    Han stod springhalt efter få timer, og fik vagtdyrlæge til ham, hvor han fik kraftig antibiotika og smertestillende, samt renset og forbundet de to bittesmå sår.
    Næste dag kom han på hestehospital, hvor han enten skulle aflives i henhold til dyreværnsloven pga smerter, eller opereres.

    Så han blev operet gange flere, hvor de skyllede leddet på ham, lagde antibiotika ind i leddet, stod på IV antibiotika i 10 dage, fik jod og sølvbandager fra hov til lysken for at holde hævelse ned, og den blev skiftet dagligt.

    Alt i alt 30.000 kr - og for en hest som ikke kom helt tilbage til sit tidligere niveau i dressur. Som efter 1,5 år fik slidgigt i leddet. Og som blev aflivet 3 efter skaden pga gigten generede ham på fold, der havde han ikke været ridehest det sidste år.

    Han var dyrlægeforsikret, så jeg fik 80% af beløbet retur.

    Havde han ikke været forsikret, så havde jeg aflivet ham da skaden skete.

    Seneskade på anden hest kostede 6000 kr.

    Tarmslyng på hest, hvor jeg havde dyrlæge to gange, og hvor hesten endte med at blive aflivet - 6000 kr.

    Mvh Charlotte


  • #21   21. mar 2015 Tror det er vaccine x 2 og en 1 gang rasp af tænder til 2000 jeg har været heldig!! smiley

  • #23   21. mar 2015 Det dyreste var hunden.. 6000kr pga overfald og bid fra anden hund smiley lå på hospitalet et døgn smiley

    Hesten har jeg haft 2x 3000 kr på. smiley første gang pga kraftig bid i manken der krævede 5 dage på antibiotika.. smiley
    Anden gang pga spiserørsforstoppelse.. smiley

    Så har der været fjernet ulvetænder Osv. Men det var jo ikke direkte uforudset. Det kostede omkring 2200..

    Mvh TT smiley


  • #24   21. mar 2015 Hov.. Jo hunden havde også en regning på 3000 kr da han som hvalp spiste noget af børnenes legetøj der måtte ud.. smiley
    Mvh TT


  • #26   21. mar 2015 Godt nok ikke min hest, men min gamle part, blev uforklarligt pludseligt meget syg. Det skiftede imellem halthed, ekstremt hævede ben, kolik og jeg ved ikke hvad. Det førte til maaaange dyrlæge besøg, på meget kort tid, og til sidst blev han indlagt og der fandt de ud af hvad han fejlede og han blev aflivet. Så vidt jeg husker endte det op i næsten 30.000. Heldigvis dækkede forsikringen en del, da der blev fundet ud af, at alle tilfældene skyldtes den samme sygdom.

  • #27   21. mar 2015 Min annabell som desværre ikke er her mere, kostede mig en regning på 45.000,- pga en hegn skade..

  • #28   21. mar 2015 118.000 kr men pyt.. Hesten har det godt og er helt rask igen smiley

    Og han er HVER en krone værd- og mere til..


  • #29   22. mar 2015 savalou hvad skete der med ham ?

  • #30   22. mar 2015 Kan ikke huske den dyreste, men brugte for et halvt år siden 16.000 på en dyrlæge regning.
    Min gamle pony der måtte indlægges akut med Tarok syge. Det blev til 5 dages indlæggelse og en masse roserne ord fra dyrlægen om en viljestærk pony smiley



  • #31   22. mar 2015 Den dyreste har nok været på 15.000kr det var for en almindelig scanning, MRI scanning, indlæggelse og aflivning. hele forløbet kostede dog 40.000kr men resten var fordelt over flere regninger.
    Den næst dyreste var på lige knap 9000kr for en omgang kolik med indlæggelse i 4 dage + nat dyrlæge.


  • #32   23. mar 2015 Han valgte at være ved at dø i i julen pga bughindebetændelse..
    Helligdage er bare ikke hyggelige når man taler dyrlægeregninger smiley

    Men alt det er fuldstændig ligegyldigt når man tænker på at jeg om knap 4 måneder burde være i fuld gang med at ride videre hvor vi slap i december..
    Og så det faktum at han stadigvæk er i live og er verdens skønneste musse smiley


  • #33   24. mar 2015 Det dyreste løb nok op i omkring de 30.000 til sidst smiley Fejlbehandling af stort sår var de første 10.000 og så skulle der rettes op det var så resten. Men det var så også med dyrehospital, opration, nyt falsk hud, leje af laser osv.. smiley Tog et års tid så udover pengene blev der lagt en masse tid i flere gange om dagen smiley

  • #34   24. mar 2015 Med jeres dyrlægeregningers beløb så er det da lige før at man får lyst til at sælge hesten og samle på frimærker, kuglepenne eller lign i stedet.

    Men hey, de kan jo ikke se på en med store rare brune øjne, gnide deres mule op ad en, velkomst vrinske og trave en i møde på folden, bære en gennem ild og vand, lytte til alt det man trænger til at lette sit hjerte for, få en til at le og falde den om halsen.. Nej, jeg bytter aldrig min hest for noget andet smiley smiley smiley


  • #35   27. mar 2015 Dog ikke min egen regning, men en bekendt fik dyrlæge til lige over 100.000 kr til sin unge hoppe - dette eksklusiv den efterfølgende tid som løb op i ca 10-20.000 kroner i alt.
    Hesten havde lavet en fraktur på venstre forben (lige oppe under skulderen), men til alt held er den nu fit for fight den dag idag!

    Heldigvis betalte forsikringen en god del af det hele.


Kommentér på:
Dyreste dyrelæge regning?

Annonce