{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
497 visninger | Oprettet:

Forsikring hjælp {{forumTopicSubject}}

Jeg har en livsforsikring på Hafrun som er rimlige billig og god at have. Men udover det så har jeg en sygdomsforsikring på hende som koster mig 2000 kr om året, 500 kr i kvartalet. Det er mange penge for mig da jeg er på kontanthjælp. Sygeforsikring har en selvrisiko på 1000 kr og dækker deraf 75 procent af dyrelægeregningen. Det er en høj selvrisiko og jeg overvejer at sige den op. Er det bedre at spare de 2000 kr op til dyrelægeregninger og så håbe på at der ikke sker noget som koster kassen. Forsikringen dækker ikke tandlæge, vacc, og smed. Så jeg har den i nød af at hun får kolik en søndag aften og kun den dyreste dyrelæge harvagt og jeg så pludelig står med en regning på 6000 kr ( skete for en veninde ) fordi så er det jo vireklig lykken at have en forsikring men ofte koster dyrelæge besøg omkring 1000 kr og det er ens selvrisko plus mere da den jo kun dækker 75 %....
Er det helt hen i vejeret at have hende forsikret. Hvad er jeres efaringer med dyrlæge og forsikring. Det skal jo nok passe at i det øjeblik jeg siger forsikringen op så løber krikken ud af hegnet og kommer slet tilskade.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring hjælp
  • #1   25. feb 2008 jeg vil ikke have min ismule dyrlæge forsikret...det synes jeg ikke der er grund til!!

  • #2   25. feb 2008 Hej Anitta.
    Min forsikring ligner din nogenlunde. Vi får dog dækket 85 % af dyrlæge regningen mener jeg.
    Det er jo en holdningssag om man vil have sin hest forsikret. Nogle mener at de hellere vil bruge de penge på foder, staldleje osv, mens andre vil være i den sikre ende. Tarok er er uanvendeligheds forsikret, og det synes jeg er en god ting. Jeg synes dog at du skal prøve at søge efter en billigere forsikring til din hest, da det er ret meget du betaler, i forhold til hvis man ellers kan få af forsikringer nu til dags. Men i hvert fald - hellere ha' hesten forsikret for lidt - end for ingenting. Det er din egen sikkerhed hvis der sker noget.

    Mvh
    Majken


  • #3   25. feb 2008 Jeg ville så af bitre erfaringer ikke sige min sygeforsikring op...hehe.
    Jeg har hesten liv/uanvendelig og sygeforsikret i Tryg

    Selve sygeforsikringen koster lige over 1000 kr om året , der er 0 selvrisiko og de dækker 75%. Jeg har vurderet at det er bare dyrlæge 1 gang i en weekend på et år? ja så er den forsikring hjemme igen...

    Men det er jo en vurdering man selv skal tage, jeg har bare haft så meget modgang med sygdom at jeg har valgt at den vil jeg i hvert fald ikke undvære...


Kommentér på:
Forsikring hjælp

Annonce