{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
966 visninger | Oprettet:

Min hest løber:-( {{forumTopicSubject}}

Hej alle på Hg:)
Jeg har et problem, når jeg henter min hest fra folden løber han fra mig:( først står han stille også løbet han alt hvad han kan væk fra mig, og jeg kan ikke holde ham:( han løber altid ind i stalden, og ind i hans boks. Der er kun problem der ellers er han den skønneste dreng i verden<3 har i en idé til hvad jeg kan gøre???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hest løber:-(
  • #2   3. apr 2015 Har du overvejet en hingstekæde? Det har hjulpet på en hest, jeg kender. Den gjorde også som din, og det var en stor hjælp, når den skulle trækkes. (Sæt den som på billedet, et normalt trækketorv kan også bruges)

    Ellers ville jeg bruge en longe (evt sæt den som hingstekæden. Her har du mere tid til at få stoppet hesten smiley men held og lykke med det smiley


    profilbillede
  • #3   3. apr 2015 Tag den op til folden igen, og gentag indtil den ikke løber mere.
    Ros den, når den ikke løber.


  • #4   3. apr 2015 Syntes ikke hingstekæden er nogen god idé, det giver bare et større pres/smerte, men løser jo egentligt ikke problemet.
    Jeg ville prøve at finde ud af, hvorfor han løber.
    Som der er en der siger, så gentag til han ikke løber, eller også ville jeg få ham til at tænke på noget andet. Nu ved jeg ikke hvor langt du skal gå med ham, men lær ham stop signalet, når han står stille så bak ham, gå frem igen, og hvis du kan mærke at han snart løber, så stop op igen og bak ham. Ros ham når han går pænt.
    Er der foder i hans boks når han kommer ind? Hvis der er det, så fjern det, så han ikke for nogen belønning for at løbe fra dig.


  • #5   3. apr 2015 Emilie, jeg er enig i at det ikke er den bedste løsning, men til gengæld er det sindssygt farligt med en løbsk hest, både for den selv og for andre. Så er man næsten nød til at have en nødbremse. Men som det bliver nævnt, er gentagelserne også gode, samt det du nævner med foderet smiley

  • #6   3. apr 2015 Min tidligere hest løb og fra en hvis man ikke var opmærksom . Og det var en vane han havde, han havde gjort det siden han var 2 år ca.
    Jeg lagde en kæde hen over næsen og gik med to træktove på ham . Så jeg kun Holdte i kæden løst. Men når han så gjorde det, havde jeg den ekstra bremse :).


  • #7   3. apr 2015 brug en longeringsline , den er længere end et træktov , husk og have handsker på . når din hest prøver og rende væk , så har du lidt mere line og gøre med , og så giver du et lille træk ,og let slip med hånden , (uden du giver linen fri ) , og trækker hesten ind til dig igen . og går så videre hen mod ledet . når hesten står stille er linen let løs . og ros . gå så ud af folden med den . og så ind igen med den på folden , og ros den . og så ud igen , og så videre ind til stalden . øv med den hverdag , og husk lad vær med at blive sur . træk vejret dybt ind og pust ud . det skal nok gå . smiley

Kommentér på:
Min hest løber:-(

Annonce