{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hest løber !!!
  • #1   5. jun 2010
    Træne hendes stopsignal og overveje hvorfor hesten løber.
    Er den blevet skræmt på et tidspunkt? Forbinder den udendørsbanen med løb ( fx. i forbindelse m. spring? ) osv.


  • #2   5. jun 2010 Hun forbinder overhoved ikk den udendørs bane med noget dårligt, hun har kun haft gode oplevelser derude !!! Og vi springer ikk på den bane, men på vores spring bane. Så kan bare ikk se hvorfor hun løber ???

  • #3   5. jun 2010 Det er i trav hun løber, for hvis det var galoppen var åresagen jo mangel på ballance.

  • #4   5. jun 2010
    Tja, Maja forbinder fx. en åben mark eller lang græsstrækning med jordegalop så sætter man hende i trav er hun smuttet.

    Men der må jo blive aktiveret et eller andet på et tidspunkt.
    Måske hun er blevet bange der ud og har været stukket af og derfor nu har forbundet de to ting?


  • #5   5. jun 2010 Nej hun har ikk været stukket af på nogen tidspunkt, og heller ikk bange det eneste hun gør er at løbe og bare løbe. Kan ikk forbinde hendes gode oplevelser derude hver gang med hun løber.

  • #6   5. jun 2010
    Og det kun på udendørsbanen? Fordi ellers kunne det jo være noget m. smerte - da muskler mm. ikke bruges ens i alle gangarter og sadelen påvirker ikke ens.

    Men ellers ville jeg bare træne stopsignalet.


  • #7   5. jun 2010 Jamen løbe og løbe..
    Sørg altid for at aktivere hende, kom på en masse volter, buede spor, schenkelvigninger, mm..
    Ellers ville jeg, hver gang hun løber (og tager tøjlen??) stoppe hende op og bakke hende få skridt og så frem i igen..


  • #8   5. jun 2010 Det er kun på den udendørs bane hun løber, inde i ridehallen er hun så sød og gør det slet slet ikk !!! Hun har li fået ny sadle..

    Ja jeg prøver oz så vidt mulig at stoppe hende når det går aller stærkest og beder hende om at vente, og det hjælper oz i lidt tid men så efter nogle sek er det det samme igen !!! Men må da bare håbe på det bliver bedre og bedre med tiden ???


  • #9   5. jun 2010 krikken
    forbinder din hest en lang strækning med jord, har du selv vænnet det til det.. Alle mine heste er vant til både at ride dressur og sætte af sted i fuld galop på en stubmark, så de kan både skridte, trave og galoppere roligt selvomde også bruger stedet til at galoppere stærkt, så det er blot et spørgsmål om, hvad man lærer dem smiley

    trådstarter:
    aktivering og halveparader. Reagere din hest ikke for en let halv parade, så er det helt ned i en parade. Og ellers sørg for at aktivere den, så den ikke bare render rundt på en volte og en skråt igennem en gang i mellem (du ved hvad jeg mener..).


  • #10   5. jun 2010
    Er udemærket godt klar over at jeg selv har vænnet hende til det smiley


  • #11   5. jun 2010 Jannie. Mange tak for svaret jeg må prøve fremover og aktivere hende noget mere og se om det hjælper ??? For hvis noget ikk snart hjælper ved jeg snart ikk hvad jeg skal gøre ??? Jeg sys jeg har prøvet alt men må prøve det hele af en gang til og se om det hjælper denne gang.

  • #12   5. jun 2010 Har nogenlunde samme problem med min hest Duet, og det er både i trav og galop. Jeg kan hellere ikke stoppe hende igen, hun løber og løber, fordi hun gerne vil.
    Jeg er begyndt at lave en masse volter, skråt igennem, osv osv, og begynde hun ikke at gå pænt af det, så stopper jeg hende helt op i en parade, for begynder hun først at løbe reagere hun ikke på mine halv parader.
    Og i dag, gik hun faktisk kanont, og jeg har kun trænet sådan i ca 1,mdr, så er over stolt over det går fremad.
    Jeg prøvede også at sætte musik på til hende, og det kunne man se det var noget hun kunne li, og jeg følte at det var ligesom om hun havde mere fokus på hvad vi lavede


  • #13   5. jun 2010 Stald Laursen.
    Ja min løber oz for hun har for meget energi til at starte med og for hun meget gerne vil lave noget. Jeg har bare oplevet hvis jeg sætter min i for mange parader begynder hun at små stejle for hun vil så gerne fremad igen, men jeg må bare op på hesten igen og komme til at lave en masse parader hvis hun bliver ved med at ikk reagere på hvad jeg gør. Men det er bare så mega træls. Men som skrevet jeg må prøve igen og igen og igen.


  • #14   5. jun 2010 har du en undervier der hjælper dig?

  • #15   5. jun 2010 få evt. tjekket hendes tænder, måske der der nogle spidser

  • #16   5. jun 2010 Ja jeg har en underviser.

    Hun har for ca 3 måneder siden fået ordnet hendes tænder, så det kan det ikk være.


  • #17   5. jun 2010 Det samme gør lille ven!

    Og har fået afvide det er mangle på respekt.
    Han er en engel indenfor men udenfor er han dum!!
    Har fået afvide at når han løber så sparkt til ham istedet
    og hvis han stopper så ska han i gallop med det samme igen!


    så lad den løbe 35 omgange, selvom det er skide ubehaligt at være på en hest der gør det, så prøv.


  • #18   5. jun 2010 Hvis jeg sparker min hest hårdt, er jeg sikker på at komme af i en helveds fart, ej hun er meget lydhørt overfor mine ben og man skal ikk engang rører hende får hun reagere på hvis jeg beder hende om at komme fremad, men jeg har prøvet at stoppe hende med mine ben men det hjælper heller ikk. Og nej tror næppe det er mangle på respekt !!!

  • #19   5. jun 2010 Nej nej, det er bare det jeg har fået afvide?
    Jeg siger jo heller ikke at den ikke har respekt for dig.
    Men du ska da heller ikke sparke hårdt til den.
    Det er bare det jeg gør?
    og måske hjælper det?
    Hva ved jeg


  • #20   5. jun 2010 hm.. har godt nok aldrig hørt at man skal sparke til den hvis den ikke reagerer på dit stopsignal, det er jo rimeligt modsigende. Det skulle nærmere være hvis den ikke svarer frem

  • #22   5. jun 2010 Jannie.
    Jeg har heller aldrig hørt om at gøre det på den måde, det lyder helt forkert i mine øre.. Hmmm

    Ja alt det I skriver jeg skal prøve vil jeg prøve a, og se om det virker.

    Tak for svaret alle sammen ;D


  • #24   5. jun 2010 har godt nok også hørt, at hvis først hesten løber, skal du drive den frem, hvis ikke den reagere på stop signalet. blive ved, og sætte den igang hvis den stopper. det hjalp på min venindes..

  • #25   5. jun 2010 til trådstarter

    som de fleste skriver til dig er det en god ide at få øvet dine halve
    og helparader på hende.kom til at tænke på om du måske ubevist kommer til at sidde og spænde på hende,når du rider udenfor fordi du har oplevet hun løber med dig og måske kommer til at holde for meget i hende?en god ide er at man som rytter husker sig selv på at slappe af og ride med en blød hånd.Ved godt det kan være svært hvis man føler at hesten styrter afsted.men mærker den at presset fra tøjlen lettest så lære den den også at det er rart at gå i et knap så højt tempo,men at vente på dig og lytte til dine signaler - Held og lykke med det:-)

    til lind.
    synes desværre du er blevet vejledt meget forkert. der er som regl en grund til en hest løber.måske har den ondt,forbinder banen med noget farligt eller den mest alm. og største fejl nemlig RYTTERFEJL!!!!!!mår du vælger at sparke til en hest som i forvejen løber,bekræfter du den i at det må den gerne og den skal bare sætte farten mere op,når den så aftager i fart beder du den endnu engang om at øge farten.
    jeg ved ikke om du for undervisning af en uddannet(det håber jeg ikke er tilfældet)men synes du skal overveje at finde en anden til at undervise dig .heste er et flugtdyr,og flygter hvis de er utrygge og bange,du bekræfter din hest i at der er noget galt.
    mit råd er få en god underviser til at hjælpe dig.også ville jeg arbejde min hest i longe så den lære at lytte til dine signaler derfra først,derefter kan du overføre dem til hestne når du sidder i sadlen.held og lykke


  • #26   6. jun 2010 Anja - Du har så evig ret, jeg kommer nok til at sidde og spænde på hende for jeg føler lidt ubehag når hun bare løber afsted på den måde, jeg mit største problem er nok at slappe a og tage det som det kommer. Jeg vil fremover prøve at slappe total a som jeg gør når jeg rider hende i hallen, for i hallen er der ingen problemer og sidder heller ikk og spænder når vi rider der. Men for jeg spænder når vi rider udenfor er for jeg ved at hun vil løbe afsted og ikk reagere på hvad jeg giver hende af signaler.
    Mange mange tak for svaret smiley


  • #29   6. jun 2010 Har også en hest som løber, jeg laver en parader hver gang at hesten den løber smiley
    altså hver gang han stætter tempoet op smiley
    det er begyndt at hjælpe på det smiley
    men han løber kun når man rider med i rideskolen smiley


  • #30   6. jun 2010 jeg vil råde dig til at slappe af og lave halve parader hele tiden, og hvis hun alligevel begynder at løbe så lav små 20 meteres volter hvis du ikke kan stoppe hende:-)

    Så halve parader og små volter er vejen:-)


  • #31   6. jun 2010 Mange tak for alle svarene jeg vil afprøve alle jeres svar og se om det hjælper, det er rigtig dejlig man kan få andres syn og erfaringer på ting, mange tak ;D

  • #32   7. jun 2010 til trådstarter.
    jeg er glad for mit svar kunne hjælpe dig lidt på vej - måske du evt kunne lægge lidt video ud her på hestegalleri hvor du rider uden for - put med hvis det ikke er skøn ridning - men bare for at se hvad det er din hest gør når den bliver redet ude.

    mvh Anja


  • #33   7. jun 2010 til pernille lind.

    det var ikke henvendt til dig men til hende der kalder sig "LIND"Fie L&s:-)!!!

    mvh Anja


  • #34   7. jun 2010 Anja S. Jeg vil se om jeg kan få taget en video a hende ;D

  • #35   8. jul 2010 Træn stopsignal fra jorden og overfør det til ridningen
    Stopsignalet er først godt hvis hesten stopper PROMPTE uanset gangart og uanset situationen, om der så lander en helikopter eller der er en løve i røven på den.

    Ellers så overvej din brug af tøjlerne, hvis det altså er noget der skal overvejes smiley


Kommentér på:
Min hest løber !!!

Annonce