{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uddannelse
  • #2   8. maj 2015 Tjek dyeuddannelser.dk .Der er fys til hunde i hvert fald. Tænk blot på at det ikke er en statsstøttet uddannelse, så du skal derfor selv betale den.

  • #3   8. maj 2015 De hestefysser, jeg kender, er først uddannet menneske-fys, som kræver en højere gymnasial eksamen og derefter videreuddannet sig. Så jeg tror ikke, du kan undgå gym. Og hvad er der for øvrigt også galt med gymnasiet? smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #4   8. maj 2015 Det kræver en gymnasial uddannelse, også 3,5 år fysioterapeut uddannelse (bachelor, til almindelige mennesker), derefter kan du udvide med heste fys og hunde fys - heste fus er selv betalt studie og koster omkring 90.000

  • #5   8. maj 2015 Ved ikke om det er tilfældet her, men HF åbner også rigtig mange muligheder, og du spare et år.

    Men tal med studievejledere smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #6   8. maj 2015 hf er nok for at komme ind på fys uddannelsen smiley

  • #8   8. maj 2015 Mai
    Det er også muligt at tage STX på to år. Det kræver dog noget mere, da man skal nå ca. det samme på et år mindre.


  • #9   8. maj 2015 Er det Fys til heste eller ride fys? smiley

  • #10   8. maj 2015 Dyreuddannelser.dk har nogle kurser til fysurigsk hesteterapeut og de har vist også en hundeuddannelse.

    Jeg starter selv på fysioterapeutuddannelsen her til sommer og overvejer at tage den uddannelse som Annette linker til. Den koster vist omkring 100.000 kr.
    Jeg mener også at du kan tage SOSU og derefter komme ind på fysioterapeut studiet, hvis du vil tage den humane først.

    Jeg tror det er bedst at tage den humane først, og derefter finde ud af om du stadig vil heste.

    Jeg tror ikke at dem center for dyreterapi kan give dig en indkomst du kan leve af, fuldtids.



  • #11   8. maj 2015 Du skal have en af følgende uddannelser for at søge om optagelse:

    Studentereksamen (stx), højere forberedelseseksamen (hf), højere handelseksamen (hhx), højere teknisk eksamen (htx), eux eller særligt hf-forløb for fremmedsprogede (GIF)
    Social- og sundhedsuddannelsen (trin 2) samt engelsk C og enten fysik C eller kemi C eller naturfag C

    Bemærk: Fag, som er specifikke adgangskrav, skal være beståe


  • #12   8. maj 2015
    Man kan godt undgå STX hvis man vil ind som fys eller ergoterpeut til mennesker.
    Det kræver SOSU hjælper og derefter SOSU assisent.


  • #13   8. maj 2015 Vælger man vejen gennem Sosu-hjælper og -assistenten (som for øvrigt vil tage 6 år fremfor de 3 år på en STX eller 2 år på en HF), skal man alligevel læse engelsk C og kemi/fysik/naturfag C ved siden af, for at kunne blive optaget på human-fys smiley

    - Og de fleste problematikker, som man tilkalder en fys for, vil ofte ligge til grund i et problem eller skævhed, som rytteren har. Hvorfor det vil være en fordel at kunne behandle både heste og mennesker i en sammenhæng smiley


  • #14   8. maj 2015 Husk, at det ikke altid er noget man bare sådan lige kan leve af som fuldtidsarbejde smiley
    Vil du gerne undgå gym pga. fagene/niveau eller fordi det tager 3 år?


Kommentér på:
Uddannelse

Annonce