{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
825 visninger | Oprettet:

Klaverhænder? {{forumTopicSubject}}

Hey smiley Jeg har bemærket at rigtig mange herinde på HG og også i virkeligheden rider med "klaverhænder".. Altså liggende hænder i stedet for "tommeltot i vejret".. Især dressurryttere gør det. Hvad er jeres mening om det og gør i det selv? smiley

Dette emne må gerne debatteres, men hold en pæn tone så alle kan være med!

Min personlige mening er klart at det ikke er i orden. Og jeg bryder mig bestemt ikke om det.. Især fordi det er ubehageligt i hestens mund da man rider med "hård hånd" når man rider med klaverhænder.. Jeg har altid haft lyst til at skælde ryttere ud der gør det, men gør det ikke da det jo er rytters eget valg. Min mening er bare klart at det er forkert smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klaverhænder?
  • #1   27. maj 2015 Jeg synes det er lidt firkantet at stille det op som at klaverhænder er = hårde hænder. Jeg tror ikke de der kender mig og min ridning vil klassificere mig som en med hårde hænder. Jeg har klaverhænder og det fungere - uden hård hånd og det fungere super :o)

  • #2   27. maj 2015 Okay.. Jeg oplever bare ikke andet end hårde hænder. Og generelt bliver klaverhænder også betegnet som hård hånd. Men hvis det fungere for dig og din hest ikke viser ubehag, skummer ubehersket under ridning og generelt er tilfreds, så skal jeg ikke brokke mig over lige DIN ridning smiley

  • #4   27. maj 2015 Ja smiley

  • #5   27. maj 2015 at have klaverhænder gør ikke automatisk at man rider med hård hånd, ryttere med tommel op kan osse have hård hånd.. nogen gange kommer jeg til at ride lidt med klaver hænder, og lidt med tommel op, rider jeg med klaverhænder i lang tid får jeg dog ondt i håndledet, og min hest går absolut ikke mere tvunget af det, for den sagt skyld vil jeg ikke engang kalde det at en hest der går med løs kontakt går tvunget smiley

  • #6   27. maj 2015 Heste med løs kontakt/længere tøjler går bestemt ikke tvunget, nej! smiley Men jeg er glad for at du rider med tommel op også smiley

    Jeg tilstår da gerne at mine hænder kan falde under ridning, men aldrig længere tid af gangen. Jeg lægger selv rimelig meget øje til mine hænder og for mig er det også et direkte ubehag at ride med klaverhænder smiley


  • #7   27. maj 2015 jeg har noget ødelagt nerve, dårligt håndled, og noget i min ene skulder, jeg rider jeg ikke med tommel op, får jeg ondt, men jeg tænker mere over at sidde i sadlen og have skulderne tilbage som jeg har påtaget mig en træls vane med ikke at gøre (gir mig smerter ved at holde dem tilbage, fordi det er uvant) smiley

  • #8   27. maj 2015 Kender det godt! smiley Kommer også selv til at glemme skuldre tilbage og ret ryg, men skal minde mig selv om det konstant smiley

  • #9   27. maj 2015 hehe, jeg har prøvet det der med pisk på ryggen, og en metal dims på ryggen, for at rette mine skulder, spild af tid smiley det gav bare ryg smerter -.-

  • #10   27. maj 2015 Haha, ja! smiley Det fungerer sku heller ikke for mig! smiley smiley

  • #11   27. maj 2015 du har vel ikke et råd til mig så XD ahah ej, jeg må se om jeg kan spare op til en perfect shoulder en gang, og se om det virker, normalt retter jeg mig åbenbart fint (når jeg ikke sidder på min hest) XD

  • #12   27. maj 2015 Hvilke råd vil du have? smiley smiley

  • #13   27. maj 2015 Må give de andre ret, du HAR ikke en hård hånd fordi du har klaverhænder, men det er lettere at give efter hvis du har tommel op, det er korrekt og derfor at man lærer/burde lærer at ride med tommel op. Men jeg har set mange ned klaverhænder der ret pænt og med blød hånd. Det er ofte en vane sag. smiley

  • #14   27. maj 2015 Rigtigt nok Frederikke smiley

    Og rart at høre at du giver mig ret smiley


  • #15   27. maj 2015 alle de råd der ikke inkludere pisk på ryggen for at rette skulderen smiley

  • #16   27. maj 2015 Send mig en pb Malene, så finder vi ud af det! smiley smiley

  • #17   27. maj 2015
    Jeg har heller ingen problemer med at give hurtigt efter - det er faktisk en af de ting, jeg ligger stor vægt på i min ridning ;o).

    Så, jeg synes det er at skære noget over en karm og virkelig generalisere. Lidt som at sige, at alle der rider med spore, sidder og hakker dem i hesten konstant og er hård med benene.


  • #18   27. maj 2015 Det er så bare din holdning.

  • #19   27. maj 2015
    Ja, det er min holdning - jeg oplever at folk der har hårde og låste hænder, sagtens kan have det trods en opstilling der er til et 10 tal.


  • #20   27. maj 2015 Man skal op med tommelfingeren! Men vi har alle noget vi bøvler med. Jeg er rigtig god til at kigge skævt med hovedet.

  • #21   27. maj 2015 Jeg har en tendens til det, når jeg lige glemmer at rette hænderne op. Det er ikke noget jeg gør med vilje - ingen er perfekte smiley
    Det er bare der, mine hænder føltes naturligt afslappede. Jeg prøver dog hele tiden at huske mig selv på at rette dem op.

    Men at man vil skælde folk ud og at sige alle med klaverhænder har en hård hånd, er da noget åndssvagt noget at sige... De fleste holder dem nok ikke sådan med vilje. og dem der rider med hård hånd ved nok bare ikke bedre smiley


  • #22   27. maj 2015 Jeg har en tendens til det. Simpelthen fordi jeg ikke tænker over det eller lægger mærke til det.

    Men jeg tilslutter mig koret om at klaverhænder ikke nødvendigvis er lig med hårde hænder.


  • #23   27. maj 2015 Jeg kan godt have tendens til at ride med klaverhænder, og får hele tiden af vide af min ridelære at jeg skal tage hænderne på høj kant.

  • Hanne B
    Hanne B Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 63
    #24   27. maj 2015 Fordi man rider med "klaver hænder" betyder ikke at man er hård i hånden.
    Jeg har set rigtig mange som rider med hænderne på højkant som sidder og hiver i hestens mund uafbrudt.
    Hvis hesten skulle vælge tror jeg hellere den vil have at man rider med klaverhænder, end at sidder og hive uafbrudt.



  • #25   28. maj 2015 Klaverhænder er altså ikke = hård hånd.
    Man får en hårdere (men ikke nødvendigvis hård hånd) når hænderne er vandrette.
    Det korrekte er at ride med hænderne på højkant og tomlen op af. grunden til dette er at man bla. nemmere kan tage og give på tøjlen, når man holder hænderne korrekt.
    Mange rider med "klaverhænder" fordi det er en dårlig vane, mere end det er et bevist valg.
    Det er selvfølgelig noget man skal rette op på og forsøge at ride med korrekt hånd.


Kommentér på:
Klaverhænder?

Annonce