{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er ridning en sport eller en livsstil?
  • #1   28. jun 2015 begge dele smiley
    Ridning er en sport
    hesten er en livsstil smiley


  • #2   28. jun 2015 det er en hobby, sport og eller livsstil smiley
    som awesome skrev smiley

    hesten = livsstil
    ridningen = sport og eller hobby smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #4   28. jun 2015 Det er lige så meget en livsstil som fodbold er på højere niveau.

    Men vil nu mere betegne ridning som en sport


  • #5   28. jun 2015 Tror det er meget individuelt.. Nogle holder hest som en hobby, og nogle har hest som en livsstil, da man må konstatere at nogle går mere op i det end andre.

    Ang. sport, så vil jeg uden støde folk, og hvis det gør er der intet personligt..
    Men hvis man arbejder med hest kun fra jorden, tricks osv. så vil jeg ikke mene det er en sport, men mere en hobby..


  • #6   28. jun 2015 Det er både en livsstil og en sport for mig.

    Livsstilen fordi vi har købt en gård, hvor jeg kan have mine heste, og bla have ungdyr som købes med henblik på at de senere som 4 års tilrides, og derefter skal "gå i sporten".
    Så mit og min mands liv går op i at passe dyrene, når vi har fri fra arbejde.

    Sport fordi jeg træner dem mod at gå stævner i dressur, og derved har både kort- og langsigtede mål med min træning.
    Jeg træner hver hest udfra at de skal have kondition, smidighed ect, dvs der ligger en ugeplan for, hvornår de skal træne dressur, hvornår de skal gå skovtur på hård bund, hvornår de longeres ect.

    Da jeg ikke boede på en gård, men havde min hest opstaldet på fuldpas, der var det en sport for mig. Jeg kom jo kun for at ride og træne. Og pga fuldpasningen var jeg i mit liv ikke afhængig af, om det regnede, blæste, der manglede vand eller .... Det tog opstaldningsstedet sig jo af. Så der var det ren sport.

    Mvh Charlotte


  • #7   28. jun 2015 Det kommer jo an på hvordan man bruger sin hest smiley
    Er det bare en hyggehest som man hygger sig med ved at ride og træne trick, ja så er det en hobby. Er det en konkurrencehest hvor man virkelig ligger mange timers træning ind for at kunne yde sit bedste, så er det en sport.
    Livsstil? Tja, det kan vel også være en livsstil at have hest. Dog er det ikke sådan jeg ser på det.


  • #8   28. jun 2015 Begge dele.
    Jeg vil mene at får man undervisning, går til ridning på rideskole eller starter stævner og lignende, så er det en sport.
    Har man bare hesten og rider skovtur, hygger lidt osv, så vil jeg mere mene at det er en livsstil.

    Men det betyder jo ikke, at det ikke kan være begge dele. For mig går skellet mellem livsstil og sport, når man deltager i konkurrencer eller går til undervisning - svømning er jo også en sport, men hvis du tager i svømmehallen og svømmer et par baner hver søndag vil jeg ikke mene at det som sådan er en sport, som hvis du havde gået til undervisning et par gange om ugen og deltager i svømmestævner.


  • #9   28. jun 2015 Både en sport og en livsstil. Jeg syndes det er forkert at kalde det en hobby, men der er en sport og en livsstil.

  • #10   28. jun 2015 Jeg synes sagtens man kan kalde hesten en hobby hvis den ikke bor lige ude i haven og hesten er din fritid. En hund ville jeg kalde en livsstil. Men en hest? Regner ikke med at den sidder sammen med dig lørdag aften i stuen når du ser TV - men netop er noget du tager hen til i din fritid, og tager hjem fra igen. Så jeg har ingen kvaler ved at kalde hesten en hobby, for det er det, den er i mange tilfælde smiley

  • #11   28. jun 2015 Hesten er en livsstil da den er økonomisk krævende samt tidskrævende. Man tilrettelægger sit liv ud fra hesten og må ofte undvære en masse = prioritering

    Sporten er hvis man går på rideskole eller har part og kun rider et par gange om ugen men ellers ikke har tilknytning eller bruger hver dag samt ikke er økonomisk hængt op.

    Ligesom det en livsstil hvis du går til svømning hver dag men er kun en sport hvor du gør det en gang om ugen.

    Hunde er også en livsstil fordi du prioritere dit liv ud fra hund plus penge men hvis du blot låner en hund eller passer en hund er det en hobby eller en sport alt efter hvad du bruger hunden til.


Kommentér på:
er ridning en sport eller en livsstil?

Annonce