{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.156 visninger | Oprettet:

Solgt skadet hest {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Jeg ved ikke helt hvad jeg vil med dette emne, men en blanding af at advare folk, få luft for nogle frustrationer og dele min glæde.
Jeg blev forfremmet, og da jeg skulle starte noget helt nyt op, så betød det arbejdsdage på 13-14 timer, konstant bagvagt, ingen fridage m.m. Jeg kunne simpelthen ikke overskue at beholde min dejlige hest under de betingelser han ville få (selvfølgelig ville han blive passet, men han er vant til at blive håndteret dagligt, elsker at opleve noget, og kan godt lide at være sammen med mennesker), og satte ham derfor til salg.

Jeg satte ham billigt, da jeg ville kunne vælge mellem købere. Der var 3 forskellige der ville købe ham indenfor den første måned, og jeg valgte én som lød perfekt.
De fik ham over, og fik alt det udstyr med jeg havde, bortset fra et par ting som havde sentimental værdi for mig.

Det gik fint i starten, men så fik jeg et opkald om at han havde kastet sig voldsomt tilbage da de prøvede at give ham bid på (han var redet bidløst de sidste 4 år, og har kun kendt til bid i ½ år af sit liv, under tilridningen). Jeg foreslog dem at opføre sig som om han skulle tilvænnes bid fra bunden, og hørte ikke mere til det.

Så blev jeg kontaktet 2 måneder senere om at han var uridelig, havde smidt deres datter af adskillige gange, angreb hende når hun longerede og bukkede konstant, så de ville have jeg tog ham retur, og gav dem pengene tilbage smiley
Jeg blev temmelig rystet, og kontaktede den dyrlæge der havde tilset ham. Hun havde en helt anden historie. Hun havde stoppet datteren fra at ride, da hesten helt tydeligt stod med ondt i ryggen, og hun vidste at de tidligere havde redet ham imens han var på penicillin smiley
Hun anbefalede mig at få ham væk fra de mennesker, ikke fordi de var onde, men fordi de simpelthen ikke forstod at læse ham.

Jeg var helt ødelagt, og anede ikke hvad jeg skulle gøre. Jeg kontaktede nogle personer herindefra som træner på en måde som tager hensyn til hesten, og spurgte om de kunne hjælpe.
Det lykkedes, og jeg købte ham tilbage fra nye ejer, og han kom til Camilla Stormont smiley
Derefter skete der mirakler. Han blev helt sig selv igen, stille og roligt over de næste måneder, Han kunne røres overalt, longeres, rides og springes, og senest har han været brugt til ridelejr-hest for en 12 årig pige der red ham i skoven også, og nu skal have part på ham smiley
Jeg vil derfor gerne opfordre alle til at tænke grundigt over når de sælger (selvom det er en billig hest), og virkelig overveje at få foretaget røntgen af ryg og ben. Jeg var i helvede imens jeg overvejede om jeg skulle aflive ham på baggrund af de meldinger der kom fra nye ejer (derfor overskriften om skadet hest, fordi jeg frygtede at jeg havde solgt en hest med en skade i kroppen, og værre; redet på ham imens han havde smerter smiley Heldigvis viste det sig at være forkert).
Heldigvis endte det lykkeligt for min hest, men jeg er helt sikker på at mange heste bliver slået ned på forkert grundlag, og det er en frygtelig skam smiley
Jeg er dybt taknemmelig for at han har et godt liv i dag, og at Camilla passer så godt på ham smiley
Beklager det lange indlæg, men har gået med disse tanker i meget lang tid, og nu skulle det altså være. Håber i holdt ud hele vejen igennem.

Mvh. Camilla


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Solgt skadet hest
Kommentér på:
Solgt skadet hest

Annonce