{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.042 visninger | Oprettet:

Udskældt toprytter død under træning {{forumTopicSubject}}

Den forhenværende topdressurrytter og dømte dyremishandler Chris­tine Wels er død.

Det skriver flere tyske medier, heriblandt Bild, som citerer hestemagasinet St. Georg.

Den 67-årige tyske kvinde skulle angiveligt være omkommet, da hun under en træning blev ramt i hovedet af hestens hov. Slaget var så kraftigt, at hun døde af skaderne.

Hvad der præcist skete er der uklare meldingerne om. De øjenvidner, der var til stede, kiggede nemlig den anden vej, og da de atter rettede blikket mod Chris­tine Wels lå hun på jorden.

Dømt for dyremishandling i Danmark
Den nu afdøde topdressurrytter har flere gange været i mediernes søgelys for mishandling af sine heste.

Tilbage i 2006 blev hun dømt for mishandling af fire heste, der var i en stutteri nær Kruså, og som hun havde ansvaret for, selvom hun selv boede nær Hamborg.

Dengang bekræftede hun blandt andet over for Flensborg Avis, at hun havde uddelt et par hårde piskeslag, 'men at det er helt normalt at gøre, så hestene adlyder'.

Retten var dog ikke enig, og Christine Wels blev dømt for at have uddelt 400 piskeslag inden for 30 minutter og fik dermed en betinget dom på et år og ni måneders fængsel.

Bevismaterialet bestod blandt andet i skjulte videooptagelser, som var foretaget af en tysk ridetræner-kollega og en dansk tidligere elev.
Flere domme bag sig

Dommen i Danmark var dog ikke dressurrytterens eneste. Ved retten i Norderstedt blev hun i 2006 dømt til ikke at måtte have at gøre med dyr i forretningsøjemed, og i 2007 blev hun dømt for dyremishandling i Plön.

Under sin aktive karriere i dressursporten red Christine Wels sig til blandt andet en niendeplads ved World Cup i 1992.

http://nyhederne.tv2.dk/2015-07-24-avis-udskaeldt-toprytter-draebt-under-traening


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udskældt toprytter død under træning
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #1   24. jul 2015 den var oppe i går smiley

  • #2   24. jul 2015 400 gange i 30 min er i snit en gang hvert 4.5 sekund... I 30 min.

  • #3   24. jul 2015 Nå for søren. Det har jeg overset.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #4   24. jul 2015 søster: tror måske også at den er slettet, smiley det endte i en større diskution

  • Mynte
    VIP
    Mynte Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.169
    #5   24. jul 2015 I bedes holde en ordentlig og saglig tone, ellers vil denne tråd ligeledes blive slettet.

  • #6   24. jul 2015 Jeg må have misset noget? Hvad gik der lige galt i den sidste tråd?

    Tråde udvikler sig, og det er der vel intet galt i, så længe man skriver ordentligt til hinanden?


  • #7   24. jul 2015 Blev den tidligere tråd slettet? smiley

  • #8   24. jul 2015 Åbenbart Fünke, men jeg forstår det heller ikke?

  • Mynte
    VIP
    Mynte Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.169
    #9   24. jul 2015 Jeg vil ikke komme nærmere ind på hvad der blev skrevet i den anden tråd. Så længe i holder tonen og diskuterer på et ordentligt plan, så er der intet i vejen for, at denne tråd her kan blive stående.

  • #10   24. jul 2015 Mynte: Tråden er ikke engang kommet igang her. Så vent med sådanne trusler til tonen bliver for grim. Desuden mener jeg kun det er HA'er som skal komme med sådanne udtalelser.

    Men må erklærer mig enig med de andre i at jeg ikke forstår hvorfor den anden blev slettet? Ja en enkel bruger kom med smagløse svar, men syntes da ikke den udviklede sig til mudderkast og selv stoppede mens legen var god.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #11   24. jul 2015 team grafik: uden at Være sikker, så tror jeg at mynte er en hjælpe admin smiley

  • Mynte
    VIP
    Mynte Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.169
    #12   24. jul 2015 Team Grafik.

    Jeg er HA'er smiley



  • #13   24. jul 2015 Karma! Det kom bare for sent. Her er en video af hendes såkaldte træningsmetoder.
    https://www.youtube.com/watch?v=pvA3d_FhUbY


  • #14   24. jul 2015 Hmm hun lyder ikke umildbart som et tab for hesteverden smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #15   24. jul 2015 tina: hvorfor få det hele til at blusse op igen ?

    hvorfor ikke forholde sig til en tragisk død, og det faktum at vores sport er farlig, istedet for næsten at opfordre til en diskution igen igen


  • #16   24. jul 2015 AMT: Det plejer da bare at stå ved brugerens navn?

    Mynte: Jamen okay, syntes stadig du bør vente med sådanne trusler til tonen får en dårlig udvikling. Især når du ikke vil sige hvad der var årsagen til den anden blev slettet.
    Vi er en del som ikke syntes tonen var voldsom grim, som sagt syntes jeg selv den stoppede da en bestemt bruger ikke længere deltog.
    Om det aå gik skævt igen i løbet af natten, ja det ved jeg så ikke.


  • #18   24. jul 2015 Team Grafik

    profilbillede
  • #19   24. jul 2015 Kvinden er død, og det er tragisk for familien og hendes bekendte. Karma var det nok næppe, men blot et hændeligt uheld, måske uforskyldt og måske ikke. Det finder man aldrig ud af, og det kan for den sags skyld også være ligegyldigt, for intet bringer nogensinde kvinden tilbage igen.

    Menig mand bør ikke dømme andre, for vi er ikke, og bør heller ikke være, herre over andet end vores eget liv.


  • #20   24. jul 2015 CRTS: Jeg er ikke på en computer, men min mobil. Derfor er der ikke noget under billedet, men det plejer at stå på deres profil. Hvilket det så i dette tilfælde ikke gjorde.
    Men helt ærligt, hvorfor havde du behov for at sende sådan et billed? Jeg er ikke dum og vælger at overse det. Da Mynte selv siger hun er HA, jamen så tror jeg da på hende smiley Har ikke behov for at få alle andre til at dunke mig i hovedet med at hun er HA'er smiley


  • #21   24. jul 2015 Men det er da tragisk at hun skulle dø på den måde, for dette fortjener ingen. Men jeg har svært ved at have medfølese over for hendes død, men har sympati for familien som har mistet et elsket familie medlem, samt de tilstedeværende som - godt nok ikke så hvad der skete, men som har set hende ligge ned efter sparket. Det har helt sikkert ikke været et kønt syn.
    Men tvivler på hun var blevet bedre med hestene, efter som en dyrlæge havde meldt hende for mishandling igen, dog træk dyrlægen anmeldelsen tilbage igen efter hendes død.


  • #22   24. jul 2015 Team Grafik
    Hooooold nu op, det er lang tid siden jeg har deltaget i HG forum og nu kan jeg huske hvorfor..
    Hvorfor jeg havde BEHOV for det? Hvis du nu ikke kunne se det (hvilket du jo ikke kunne), så kan du jo se det på det billedet? Jeg har ikke BEHOV for noget og slet ikke at vise at du skulle være dum... Hvad er det for noget mærkeligt noget at skrive?


  • Mynte
    VIP
    Mynte Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.169
    #23   24. jul 2015 Jeg vælger at skrive det, da jeg ikke ønsker at slette flere tråde og så har i en fair chance for at kunne beholde denne tråd. Jeg har en del erfaring med, hvilke slags emner der kan eskalere, og ønsker det ikke for denne tråd.

    Men det er ikke det tråden skal handle om, så lad os blive ved temaet som TS har startet smiley Har i mere at sige om det andet, så er i velkommen til at skrive privat til mig.


  • #24   24. jul 2015 Jeg har ikke ondt af hende, jeg har heller ingen respekt for hende. Jeg tænker at hun fik som fortjent. Men jeg har ondt af hendes efterladte. For uanset hvor stor en bip hun var over for dyr, så var hun jo et elsket familie medlem for dem.

  • #25   24. jul 2015 Nå.. jeg mener at hun ligger som hun har redt. Men at jeg ikke fryder mig over at hun er død, for sådan et menneske kan jeg simpelthen ikke være, når man tænker på, at det er lig med, at man siger til familien at man fryder sig over at de har mistet deres mor/søster og lignende.

  • #26   24. jul 2015 AMT - hvad er der at diskutere?! Jeg linker blot til en video, så dem der vil se hvordan hun behandlede heste, kan se det. Længere er den ikke.

  • #27   24. jul 2015 Alle har sine meninger og det er helt ok at komme med dem, uanset om andre kan lide dem eller ej. SLUT

    Min mening:
    Jeg har ikke ondt af damen, man skal behandle dyr med værdighed, og tros flere domme vælger hun at tæske los på dem. Det er sq helt fair hesten siger fra, at den rammer hende i hovedet er et uheld, men højst sandsyndlig et uheld, hun har skabt for sig selv. Ingen dyr har taget skade af at miste hende...

    Når det er sagt er det selvfølglig tragisk at dø på den måde. Og et eller andet sted, håber jeg hun er død på stedet, selvom hun et eller andet sted fortjener at lide, men i min verden fortjener ikke at lide så meget.
    Men hendes familie har jeg ondt af for DE har mistet noget de holdte af. Det er synd for dem.

    At heste sport er farligt og fra tid til anden medføre dø er ikke noget nyt, og det er ganske tragisk hver gang. Det er dog vores EGET valg at have heste, og vores valg at udsætte os selv for den fare. Personligt vil jeg hellere dø imens jeg lavede det jeg elsker allermest end at undvære det..

    MIN MENING. Lad være at nedgøre det, hvis du ikke er enig, det er helt fint med mig. smiley


  • #29   24. jul 2015 Det er synd for familien og jeg har utrolig ondt af dem. smiley

    Men hun fortjente vel det los i hovedet! smiley


  • #30   24. jul 2015 Hvor er det dog ULÆKKERT, FORUROLIGENDE OG UHYGGELIGT, med de kommentarer der bla. mener at hun fortjeneste det, at hun ikke var et tab.
    JA hun fortjente sine domme.
    JA hun mishandlede sine dyr.
    JA hun havde brugte forfærdelige træningsmetoder som på ingen måde er acceptable.

    Men at hovere, glædes og hylde hendes død er ikke okay!
    Hun havde også familie og venner der holdt af hende og som hun holdt af.

    Fy for den den lede, skam jer!
    Et tabt menneskeliv kommer aldrig igen.
    Hold hellere fokus på debatten om sikkerhed i vores sport.

    Uanset hvor ond hun har været så bør alle have lov at hvile i fred.

    SLUT!


  • #31   24. jul 2015 altså nu siger de fleste jo også at de har ondt af hendes familie, men samtidig ikke forsvare hende, så jeg syntes da ikke at de skriver at hun fortjente at dø og hun havde godt af det og bla bla, men at de havde ondt af hendes familie osv...tror ikke nogen mennesker vil tænke "yes, hun er død! Endelig!!" ?? smiley

  • #32   24. jul 2015 Sara Marie: Jeg ser ingen som ikke mener det er tragisk for hendes familie. Men du kan altså ikke påtvinge andre at have ondt af hende.
    Selv syntes jeg netop det er en tragisk måde at dø på, men jeg har ikke ondt af hende - derimod går alt min medfølese til hendes pårørende.
    Jeg har det på nøjagtig samme måde når folk køre råddent eller alkoholpåvirket og derved smadre ind i et træ og bliver slået ihjel.


  • #34   24. jul 2015 Sara Marie, Jeg vil sandelig ikke skamme mig over min holdning. Den er der absolut intet forkert i. Ligeledes ser jeg ingen herinde der fryder sig over hendes død.

    Skulle min mormor også skamme sig over at hun havde det fint med at Hitler døde?


  • birgit h
    birgit h Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 4 Svar: 22
    #35   24. jul 2015 Gad vide om den kvinde nogensinde, er blevet mentalt undersøgt?
    Rask har hun da vidst ikke været:(
    Hvordan har det dog kunnet lade sig gøre, at det har stået på år efter år.
    Jeg er godt opdraget : så R.I.P


  • #36   24. jul 2015 Jeg synes det er værre at tale dårligt om folk imens de lever end bagefter.
    Derudover har jeg lidt svært ved at se hvad positivt der skal komme ud af at diskutere hvorvidt det er godt at hun er død eller ej. Hun er død, uanset hvad vi siger; hvorvidt det er en god ting eller ej er ikke nødvendigt at afgøre, det ændrer ikke på det faktum at hun er død.
    Lad hendes familie få fred til at sørge.
    (og nej, det betyder ikke jeg støtter mishandling af heste, men nogle hadefulde kommentarer på et socialt medie vil ikke mindske mishandling af heste)


  • #37   24. jul 2015 Anne, jo, det kan jeg love dig for at der var nogen der gjorde i den tidligere tråd smiley

  • #38   24. jul 2015 Men nu er vi jo i denne tråd smiley

  • #39   24. jul 2015 Sværke, det er jeg godt nok aldrig stødt på (men er stødt på dobbeltmorale på FB når folk flipper skråt over den lille kanin der blev aflivet i radioen), men jeg kan sige at jeg ikke er en af dem der har den holdning smiley

  • #40   24. jul 2015 Du skrev bare at du ikke troede at nogen mennesker ville tænke "yes, endelig er hun død", og det kan jeg så garantere dig for at der er smiley

  • #41   24. jul 2015 Arg, tror da ikke at de lige frem tænkte sådan...men nu har jeg jo ikke set den anden tråd... smiley

  • #42   24. jul 2015 Nej tror også at det er fordi, at du ikke så den anden tråd - der var nemlig nogen, der skrev det direkte, men vil lade være med at vade mere i det smiley

  • #44   24. jul 2015 Anne: Der var faktisk en som direkte skrev at hun da med glæde havde skudt afdøde, grundet hestemishandlingen.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #45   24. jul 2015 anne: der var en der skrev i går, at havde hun kunne skyde hende så havde hun gjort det smiley

  • #46   24. jul 2015 Nu vader jeg alligevel lige i det - for Welsh, forstår jeg dig rigtigt? En person, der fryder sig over en anden persons død og ville have skudt hende hvis hun havde muligheden, det er synd at HUN "fik så meget møg"?

    For mig bekendt er det da lidt underligt at mene, at det er slemt at mishandle et dyr (hvilket jeg er enig i), men at det samme ikke gælder når en person direkte giver udtryk for, at hun havde skudt en anden person hvis hun havde muligheden. Påførelse af smerte og død er vel det samme selvom det ikke går ud over en nuttet hest smiley


  • #47   24. jul 2015 mon ikke det var på grund af at de blev revet med, og de ikke mente det inde i....hvem ved smiley

  • #48   24. jul 2015 Anne: Der er tale om en enkel person, og nej virkede ikke til hun lod sig rive med. For vi andre var alle dybt forarget over hendes kommentare.

  • #49   24. jul 2015 ok, det er heller ikke noget der kommer mig ved, nogen gange skriver folk bare inden de tænker smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #51   25. jul 2015 welsh: hvad forventer man at folk vil svare når man skriver noget der er så sygt?

  • #52   25. jul 2015 Syntes ikke hun fik et møgfald? Folk var dybt forarget over udtalelserne, og derfra kom svarene. Altså ikke et møgfald (som jeg forstår som skæld ud) men ren forargelse over en person kan være så usympatisk.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #53   25. jul 2015 team grafik: hun fik at vide at det var sindsygt og psykopatisk det hun skrev. men det er det vel også når man ligefrem skriver at man vil dræbe et andet menneske

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #55   25. jul 2015 welsh: man ligger som man har redt

  • #56   25. jul 2015 Synes bare det er lidt ironisk at hun skriver SÅ groft om et andet menneske (ja eller ønsker nogens mor/søster o.l død), og så er det HENDE der "ikke kan tåle så meget møg" smiley

  • #57   25. jul 2015 Jeg har ikke ondt af hende. Det er synd for de efterladte, ja, men hende? Nej, ikke specielt.

    Jeg kan simpelthen overhovedet ikke hive fat i den mindste smule sympati eller empati for sådan et menneske og hvis det gør mig til et dårligt menneske, so be it, det kan jeg godt leve med.

    Nu kan hun da ikke mishandle dyr længere.


  • #58   26. jul 2015 Det er i sandhed bare en jublen fra hestenes side af. Ligesom at det giver mere ro i sindet hos en voldtægtsoffer at voldtægtsmanden er i fængsel smiley På den måde ser jeg det gode i hendes død. Jeg har intets tilovers for dyremishandlere, og når hun ikke stoppede så endte det bare galt en dag, hvilket jeg mener var karma der fik hende med fuld hammer. Selvfølgelig vil der altid være efterladte med stor sorg over hendes død. Men kald mig koldhjertet, men fra hestenes side af så fik hestene sgu fred, og lige det, er jeg glad for smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #59   26. jul 2015 H orden ved o at hun forsat mishandler heste?

  • birgit h
    birgit h Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 4 Svar: 22
    #60   26. jul 2015 AMT: Hun havde faktisk en ny sag hængende over hovedet, men dyrlægen droppede sagen, da det viste sig, at hun var dødeligt ramt i hovedet.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #61   26. jul 2015 birgit: okay, spørger bare af nysgerrighed smiley

  • #62   26. jul 2015 AMT: Som Birgit siger havde en dyrlæge lavet en ny anmeldelse efter et besøg i stalden. Hestene stod med mange ubehandlede sår.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #63   26. jul 2015 team grafik: så anmeldelsen lød udelukkende på ubehandlede sår? ikke noget med mishandling?

  • #64   26. jul 2015 AMT: Er i tvivl hvorvidt den indeholdte mere, læste det vist nok på Ridehesten. Men ubehandlede sår var ihvertfald en del af anmeldelsen

  • #65   26. jul 2015 amt - når rytteren er kendt for at ha pisket en hest 450 gange på 30 min. så tror jeg sgu ikke den nye anmeldelser er pga foldskader men mistanke om mishandling

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #66   26. jul 2015 mason: hvorfor kommer du ind på fold skader? det er der ingen der nævner

  • #67   26. jul 2015 En mistanke er under alle omstændigheder ikke andet end netop det, en mistanke. Der er ingen pointe i at vi sidder og gætter, for hvad skal det lige gøre godt for?

    Det er stadig ikke noget at glæde sig over. Kvinden er stadig død, det var stadig en ærgerlig måde at komme herfra på, de folk der var på stedet kan stadig være i chok over det skete og dyrlægen har stadig trukket sin anmeldelse tilbage.

    Får man det virkelig selv bedre, af at kritisere en død kvinde? Er det nemmere at kritisere folk, når man ved de ikke kan tage til genmæle? De eneste der sidder tilbage til at tage alle de knap så pæne kommentarer der kommer, er venner og familie til den afdøde. Sikke en sørgelig måde, at få lov at mindes et nært medmenneske på.

    Dyremishandling er en gemen handling, men jeg har det dog lidt svært med en sammenligning mellem Hitlers ugerninger og "simpel" dyremishandling. Vi lever trods alt i en verden, hvor vi næsten frit kan påføre dyr smerte, så længe motivet og pengepungen rækker. Vi spiser gladeligt dyrene, træner dem og bruger dem i sport, så de bliver alt andet lige anset for laverestående væsener, både i samfundets øjne og i lovmæssig forstand.


  • #68   26. jul 2015 amt - undskyld hvis jeg har misforstået noget så, men dit spørgsmål lød bare som om du spurgte om hendes seneste "retssag" handlede kun om åbne sår og ikke mishandling? når kvinden har mishandlet før så tror jeg jo at dyrlægen har meldt de åbne sår for at være skyld af mishandling.

  • #69   26. jul 2015 Men her er "tror" jo også det springende punkt, Mason Fall...

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #70   26. jul 2015 mason: det er også det jeg spørger om.

    Der er forskel på at blive meldt fordi at hestene har nogle åbne sår, som ikke bliver behandlet i forhold til at blive meldt for direkte mishandling


  • #71   26. jul 2015 Antichrist: Men nu var hun jo ikke kun mistænkt, hun havde fået endnu en anmeldelse af en dyrlæge. Dog tror jeg ikke "vold mod hest" var en del af denne anmeldelse, den lød så fremt jeg kan forstå "kun" på vanrøgt.

  • #72   26. jul 2015 En anmeldelse er jo ikke nogen endelig afgørelse. Det betyder bare at der er indgivet en problemstilling, der så skal tjekkes og behandles af rette instanser. inden en endelig afgørelse kan træffes på bagrund af facts.

    At være anmeldt for noget, er jo ikke det samme, som at være skyldig i det anmeldelsen omhandler.


  • #73   26. jul 2015 Her er hvad anmeldelsen indholdet " Senest har hun haft heste nær Bonn, hvor hun blev anmeldt af en anonym dyrlæge, som havde fotograferet heste med åbne sår på flankerne og ar på bagbenene"

    Altså dette tyder på hun ikke rigtigt havde ændret trænings metode. Men anmeldelsen er jo trukket tilbage eftersom hun ikke overlevede sparket.

    Det er kopieret direkte fra denne artikel:
    http://www.ridehesten.com/dk/Heste-nyheder/SeNyhed/?ID=38664


  • #74   26. jul 2015 amt - nååårh okay! smiley



  • #75   26. jul 2015 Antichrist: Forsvare du virkelig en tidligere dømt hestemishandler, blot fordi anmeldelsen ikke er kommet videre pga vedkommende er død?
    Der var jo ingen mening med at køre anmeldelsen videre, netop fordi hun er død - så det vil jo ikke ændre det store om hun fik endnu en mishandlings dom i nakken.


  • #76   26. jul 2015 Og igen er "tyder på" det springende punkt. Ingen ved noget om det, og eftersom anmeldelsen er trukket tilbage bliver det aldrig bevidst, men desværre heller ikke modbevidst. Og i offentlighedens øjne vil hun nok blive dømt udelukkende på sin baggrund og de få ord. Men er det retfærdigt for de efterladte?

    Og får hestene anmeldelsen omhandler det bedre af at hun i offentlighedens øjne er "skyldig", selvom det ikke er bevidst? Jeg tror det ikke. De eneste jeg tror det vil påvirke på nogen måde, er hendes stakkels familie og venner....

    Edit:
    Og nej, forsvare hendes tidligere handlinger vil jeg ikke. Hun er dømt skyldig flere gange, og jeg har ingen tvivl om at hun har gjort hvad hun er beskyldt for. Men den sidste sten vil jeg ikke ligge til hendes synderegister, når det ikke er bevidst.


  • #77   26. jul 2015 antichrist - fik du nogensinde set den video som lagde på nettet af hende? kan ikke fatte du kan forsvare sådan et modbydeligt menneske som hende? hvis du ikke så videoen vil jeg med stor glæde nok refarere hvad jeg så.

  • #78   26. jul 2015 Antichrist: Hun var jo nok også blevet dømt igen, hvis hun ikke var død. Der er jo ingen ide i at retsforfølge en død person, netop af hensyn til familien. Men en dyrlæge kommer nok ikke med sådan en anmeldelse for sjovs skyld.

  • #79   26. jul 2015 Jeg så videoen fra ende til anden, Mason Fall. Og som jeg skrev i den anden tråd, så så jeg en kvinde, der på alle måde lagde op til, at en ulykke som denne ville ske.

    Det er intet chok for mig at dette skete, hvis hun vel at mærke fortsat trænede heste på denne facon. Noget ingen kan eller vil be- eller afkræfte nu.


  • #80   26. jul 2015 Dyrlæger er også mennesker, både herhjemme og i udlandet. Måske var hun blevet dømt, og i så fald ville jeg betegne hende som selv værende skyld i uheldet. Men måske var hun ikke, og det er det lille måske jeg ikke hverken kan eller vil ignorere.

    I min bog er man altid uskyldig indtil det modsatte er bevidst. Hellere en skyldig der går fri, end en uskyldig dømt.


  • #81   26. jul 2015 forklar mig lige hvorfor en hest skulle sparke uden grund? jeg har ihvertfald ikke SELV oplevet en hest sparkede pga et chok for eksempel. men at hesten har sparket pga for meget pres eller smerte.

  • #82   26. jul 2015 Wow er det ikke snart på tide at lade dette emne ligge, i bliver jo ikke enige alligevel smiley

  • #83   26. jul 2015 er man hestemenneske må man indse at vi til tider kan blive uenig men samtidig også enige med hinanden smiley jeg synes nu også det kan være spændene i sådanne en diskution at se alle de forskellige holdninger både på facebook såsom hg smiley

  • #84   26. jul 2015 Heste sparker nu ikke så sjældent igen pga. at de bliver skræmt.

    Men jeg har egentlig aldrig sagt, at hun ikke kan være selvforskyldt i uheldet. Alt jeg siger er bare, at jeg ikke er den rette til at dømme hende hverken skyldig eller uskyldig. Til det kender jeg alt for lidt til kvinden og det der skete omkring hendes død, så jeg holder mig bare helt fra at lege dommer i den sag.

    Men vi har jo alle forskellige hastigheder vil springer til konklusioner på. For mig er et par korte artikler bare ikke nok til, at jeg vil sværte en afdød, jeg faktisk ikke kender, til.


  • #85   26. jul 2015 Diskussioner er sunde smiley De udvider ens horisont, så længe man ikke bare springer til at kaste om sig med grimme gloser smiley

  • #86   26. jul 2015 antichrist. skrev nu også bare at JEG i mine 13 år med omgang med heste aldrig har set en hest sparke af frygt men af pres, smerte, selvforsvar smiley

  • #87   26. jul 2015 hey lige et side-spørgsmål. hvor gammel var hun egentlig? ja et lidt sjovt spørgsmål men læste bare i en af artiklerne hun var 58 eller 68 eller noget og tænkte bare det var lidt en imponerende alder og stadig "aktiv" rytter smiley

  • #88   26. jul 2015 Det har jeg til gengæld set flere gange. Bla. en 7 årig pige, der brækkede lårbenet, da hun kom løbene lige ud bag en slumrende hest på staldgangen. Da hesten blev overrasket reagerede den instinktiv på truslen og lossede ud så det sang.
    Det var ellers en rolig og rar hest, uden tendens til "løse" bagben overhovedet. Men som det flugtdyr den var, tog instinkterne over da "faren" pludselig og uventet var bag den.


  • #89   26. jul 2015 Mener hun var 67? Men er ikke helt sikker, så du må ikke hænge mig op på det smiley

  • #90   26. jul 2015 hold da op! smiley var pigen okay? lyder da forfærdeligt!

  • #91   26. jul 2015 Ja, jeg skulle faktisk også lige til at skrive, at jeg havde læst noget med 67. Godt oppe i årene, i hvert fald smiley

  • #92   26. jul 2015 Ja, hun måtte have benet bundet ind længe, men bruddet var heldigvis skarpt afgrænset og knoglen var ikke knust. Men av, jeg kan stadig høre hendes skrig for mine øre ved mindet om det. Det må egentlig være 3 år siden efterhånden? Sikke tiden går!

  • #93   26. jul 2015 ja hold da op! sikke en aktiv dame smiley

    nå men puha, stakkels pige ihvertfald, får helt ondt i mine penge ved at tænke på det smiley


  • #94   31. jul 2015 Hun har betalt den ultimative pris for at være total sadist og det kan jeg ikke have ondt af.. mange siger at det da er synd for de efterladte osv osv.. men jeg tror bestemt ikke at man kan være sådan umempatisk og magtsyg overfor dyr, og så være meget bedre ved sine børn for eksempel. Sådan en som hende elsker magt, og vil misbruge det. Onde mennesker fortjener ingen sympati.

  • #95   31. jul 2015 Ej selvfølgelig kan man da det, Katja. Nej jeg har heller ikke sympati for damen og støtter ikke på nogen måde det hun har gjort - men du burde da vide at en, der har mishandlet heste, stadig godt kan være kærlig over for sine børn. Så sort/hvidt er det bare ikke.
    Det burde efterhånden være ret almen viden, ligesom en psykopat også kan fremstå kærlig, venlig og flink over for sine naboer og medmennesker selvom de i skjul gør frygtelige ting.


  • #96   31. jul 2015 Katja y:
    Du lyder som et menneske der måske godt kan bruge lige så meget hjælp som hun kunne have brugt det.

    Hendes fremgangsmåder har sikkert bundet i et ødelagt menneske


  • #98   31. jul 2015 Jamen det var da en super konstruktiv sammenligning Lock Horses...
    Og af ren nysgerrighed, hvor ved du fra at hun helt sikkert har fortsat sine træningsmetoder? Eller er det bare noget du går ud fra, fordi hun havde flere domme og en anmeldelse på vej? Og hvilken insiderviden er du i besiddelse af, omkring hvad hun mente eller ikke mente i levende live? Du havde måske personligt kendskab til kvinden? For det er jo meget relevant, hvis du havde det.

    Jamen så må jeg da hellere straffes for overlagt mord, for jeg har da godt nok taget livet af mange dyr. Og det både med skydevåben, slagvåben og de bare hænder, så der er da en hel stribe af sigtelser til mig, hvis du mener at dyr og mennesker skal behandles ens...


  • #99   1. aug 2015 det positive er dog,at hun nu ikke mere er i stand til at tæve løs på flere heste,hvordan kan man dog i dag,stadig have den holdning at en hest skal nedbrydes/knækkes før man kan bygge op igen ,ja jeg fatter det ikke ,mit ønske er dog at man får en ende på den slags metoder,for de lever vist stadig rundt omkring smiley

  • #100   4. aug 2015 Tja jeg kommer ikke til at savne hende og tvivler på nogle heste gør. Har INTET tilovers for dyremishandler, i mine øjne fortjener ondskabsfulde mennesker som hende ikke en plads i denne verden....

Kommentér på:
Udskældt toprytter død under træning

Annonce