{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder der feder
  • #1   28. aug 2015 linamix fra equifirst er rigtig godt til heste der trænger til at tage på. det gør dem ikke varme i temperamentet.

  • #2   28. aug 2015 Olie i foderet smiley Det feder, men går ikke "i hjernen". 3 dl giver en foderenhed. Jeg mener man må give op til 5-6 dl om dagen. Husk at start stille op, da det ellers godt kan give lidt diarre.
    Sørg for at hesten i øvrigt har adgang til ad libitum hø/wrap


  • #3   28. aug 2015 Linamix, majsflager, olie, fiberpiller, der findes meget forskelligt, men det er ikke sikker det virker på din hest..

    På min virkede linamix og majsflager ikke, men olie virkede..
    han er 176cm så han fik 3dl. i sit foder om dagen..
    hvor meget den skal have kommer an på hesten.. ville dog vælge at prøve olie som det sidste, da de har svært med at fordøje det..

    MEN sørg nu for at få den tjekket først så du ikke bar stopper en masse i den som måske ikke virker fordi den har orm, eller har et mavesår eller andet..


  • #4   28. aug 2015 Optimeret..

    3dl er MAX for en stor hest vel og mærke, så en pony er max 2dl..
    de kan ikke fordøje for store mængder olie..


  • #5   28. aug 2015 jeg havde en hest der virkelig havde brug for at få noget fedt indenbords . equsana senior+majsflager og olie - det virkede kanon og var prismæssigt super

  • #6   28. aug 2015
    Det kommer an på hvad hesten får i forvejen af foder og grovfoder :o)


  • #7   28. aug 2015 Jeg har fedet min op på opblødte fiberpiller med 1 dl olie - og derudover så hans normale potion naturmusli

    Det gik rigtig fint, og har nu taget de opblødte fiberpiller fra og erstattet dem med uopblødte (i meget mindre mængde) taget olien væk, og så selvf. Får han stadig musli.

    Han holder rigtig flot huld nu.

    Og så får han selvf. Masser er grovfoder + et par timers græs dagligt


Kommentér på:
Foder der feder

Annonce