{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.069 visninger | Oprettet:

Foder der feder {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley

Jeg var lidt interesseret i at vide hvad i har fodret med for at hesten skulle tage på.

Sam har desværre mistet en del muskler grundet manglende træning siden året startet, og blev så desværre syg og tabte sig overi, så pt ligner han et skelet smiley

Han får sit normale foder, sammen med loppefrøskaller og hvidløgspiller, står på græs alle de lyse timer og får al det wrap han kan æde om natten. Men han tager bare ikke på smiley Han har også fået rapset tænder, og taget blodprøve, og har heller ikke orm..

Jeg ønsker helst nok der kunne få min hest til at tage på, men uden al stivelse og sukker, samt at det giver ham al for meget energi (for det har han nok af :P)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder der feder
  • #1   10. apr 2017 svært og finde foder der feder uden stivelse og sukker.. nærmest umuligt

  • #2   10. apr 2017 der må godt være lidt stivelse og sukker i, bare ikke så meget, ved skam det er mere eller mindre umuligt at undgå smiley

  • #4   10. apr 2017 men fede foder/foder der feder. har oftest meget stort stivelse og sukker indhold ganske enkelt fordi det feder smiley

    maxirice linocunch horsespeed, majsflager, klidmelasse, med mere er alle fede foder men stivelse eller sukker er højt. men det virker..
    men søg evt herinde http://www.foderdata.com/andre-produkter.html


  • #7   10. apr 2017 Risklid (fx maxirice fra dangro,Nordic rice fra Nordic horse, Equi Jewel fra brogaarden)
    Horsespeed indeholder knækket majs og melasse = masser af sukker og stivelse, så det vil jeg fraråde dig at bruge hvis din hest ikke tåler meget stivelse.
    Har du prøvet at give 3dl olie (solsikkeolie, rapsolie eller andet) pr dag? Olie har et højt fedtindhold og ingen stivelse eller sukker. Fedt er dog den bedste energikilde, da det har energiindhold på 38KJ pr g!
    Så den skal du også lige have med oven i hatten smiley


  • #8   11. apr 2017 Jeg bruger Condition mix fra Aveve til min, der skal tage på og jeg er meget tilfreds smiley

  • #9   11. apr 2017 Har brugt majsflager og majsolie som tilskud til øvrige fodring efter aftale med min dyrlæge. Det er effektivt og skønt hesten har været forfangen, var der ingen problemer i det.

  • #10   11. apr 2017
    Omega 3 Easy, Solo fra Hippolyt, Balios Naturgenuss - det er fuldfoder og har en høj dosering og høj FE. så kan du bruge en af dem og mangler hestne stadigvæk huld kan du tilføje linocrunch eller fiberpiller.

    Men det kræver du fordeler det over 2-3 gange om dagen, gerne 3.

    Og selvølgelig grovfoder ad libitum.


  • #11   11. apr 2017 Masser stråfoder i god kvalitet og olie i krybbefoderet.

    Hvis det ikke er nok, så kommer du nok ikke udenom at gå lidt på kompromis mht. stivelse i foderet for en periode.

    Hvad fodre du hesten med nu?

    Havens Green Vet er SUPER god. Men der er en del stivelse i, så den kan godt give lidt energi.

    Du kan også tage et kig på Havens Coolmix.
    http://www.wpets.dk/foder/24-havens-coolmix-20-kg.html

    Havrefri allroundmuesli - vores mest solgte muesliprodukt! Slow release energy

    20 kg sæk

    Velegnet til:

    • Rekreationsheste
    • Ungheste på 2 - 3 år
    • Avlsheste pga. højt indhold af naturligt beta-karoten, der virker frugtbarhedsfremmende
    • Heste i let eller moderat træning
    • Heste i hård træning, der bliver for "varme", nervøse eller stressede af foder med havre
    • Nøjsomme racer, f.eks. islændere, shetlændere, fjordheste, friesere o. lign. samt (for) trivelige heste (pga. produktets moderate energiindhold og lave stivelses- og sukkerindhold)

    Download datablad for yderligere information og fodervejledning.


  • #12   11. apr 2017 tusind tak for jeres mange svar det har alt sammen været enormt brugbart smiley

Kommentér på:
Foder der feder

Annonce