{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
918 visninger | Oprettet:

Vaccination af hest? {{forumTopicSubject}}

Hej alle har lige fået min nye hest hjem for ikke så længe siden. Han bliver 3 til feb 2016.
Men jeg kan se i hans pas, at han ikke er blevet vaccineret eller noget. Og har ikke særlig meget forstand på, hvordan sådan noget forgår, og hvilken vaccination han skal have først, og hvornår han skal have næste osv.
Har brug for hjælp smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vaccination af hest?
  • #1   16. dec 2015 Hvis den skal gå stævner under drf

    Heste/ponyer, som er basisvaccineret efter 1. januar 2005, skal være basisvaccineret med 2 vaccinationer mod influenza med mindst 21 og højst 92 dages mellemrum. Herefter skal hesten/ponyen have en Booster-vaccination, der skal gives senest 6 måneder og 21 dage efter den anden basisvaccination i henhold til vaccinens godkendelse.

    http://www.rideforbund.dk/Hestevelfaerd/Vaccination.aspx


  • #2   16. dec 2015 Mener han skal have 3 til opstart altså 1 og så to måneder efter nummer to og så to måneder efter nummer tre og der efter er det en gang årligt men ring til dyrlægen han/hun kan give dig det bedste svar:-)

  • #3   16. dec 2015 Jeg har et spørgsmål.. Hvad så hvis ponyen har fået regelret vacc i to år skal den så have begge basic vacc igen for at kunne få det boost efter 6 mdr ?? Jeg syntes også at være en smule forvirret af de nye vacc regler.

  • #4   17. dec 2015 Læs Carina O's tekst, den kommer direkte fra DRF. Ring til dyrlægen og bestil en vaccination, så skal han nok sikre at det bliver den rigtige - det behøver du ikke at vide noget om smiley
    Han kan også hjælpe dig med datoer for de næste vaccinationer.


Kommentér på:
Vaccination af hest?

Annonce