{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.097 visninger | Oprettet:

når man skal prøve parthest {{forumTopicSubject}}

hej HG.

jeg har for et par måneder siden solgt min hest, fordi jeg ikke følte jeg havde ordentlig tid til hende. men her efter salget, savner jeg simpelthen hesteverdenen SÅ meget, så er nød til at have et eller andet at ride på og have med at gøre smiley

derfor har jeg så fundet den lækreste hest som jeg skal ud og prøve som part til en 2-3 gange om ugen, men...

jeg har været vant til min egen hest i over 5 år, så hvordan skal jeg liiige gribe det an, når man skal ud og prøve en ny hest, med en anden ejer som står og studerer ens ridning nøje? smiley man bliver lidt smånervøs, for vil jo gerne gøre det godt, og samtidig så er det vildt grænseoverskridende pludselig at skulle til at ride en andens hest.. synes jeg i hvert fald - men glæder mig helt vildt smiley

så girls and boys, hvordan har i gebærdet jer når i har skulle prøve ny parthest første gang? smiley det skal siges det er en dressur part smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  når man skal prøve parthest
  • #1   8. jan 2016 Vær dig selv - gør det du selv ville gøre i diverse situationer smiley

  • #2   8. jan 2016 Jeg satte mig bare op og red rundt med så små hjælpere som muligt. Ejeren af min nuværende part, var heldigivs ikke så kritisk og jeg snakkede en masse med hende, inden jeg satte mig op for at afstemme forventninger smiley

    Og jeg rider kun så forsigtigt i starten, fordi jeg jo ikke kender hesten og ikke ved hvordan den reagerer på forskellige situationer smiley


  • #3   8. jan 2016 bare svært når man er spændt smiley men ja du har ret, de skal jo se hvordan man normalt rider smiley

  • #4   8. jan 2016 Nu har jeg aldrig selv haft en part, men jeg ville kiggede efter en part, som er selvstændig part - der Kan ride sig ud af problemer, som behandler min hest ordenligt under ridning. smiley


  • #5   8. jan 2016 tak caroine smiley og self. skal man behandle hesten ordenligt altid smiley

  • #6   8. jan 2016 caroline*

  • #7   8. jan 2016 Vær åben og nysgerrig - det er da i orden at sige, at man er lidt nervøs at ride foran en anden. Og så spørg ind til, om der er noget specielt ved hesten du bør vide eller tage hensyn til. Evt hør om ejeren vil ride hesten lidt først, så kan du jo se om I rider på samme måde ?

    Mvh Charlotte


  • #9   8. jan 2016 Tak Charlotte. og ja har jeg også tænkt mig. vil spørge ind til både hesten og ejeren/rytteren og også forsøge at pinpointe Hvordan den bliver redet signalmæssigt, så man har lidt en ide om hvordan den skal tackles. den største udfordring for mig er nok, at det er en rigtig fin hest, men meget stor (over 180) i stang. og har godt nok redet stor hest og er langbenet, men er lidt spændt på SÅ stor en hyp, om det er til at styre, hvis i forstår ??

  • #10   8. jan 2016 Er ret sikker på at ejer er meget ind over, da det netop er en ret fin hest smiley nu må jeg se, glæder mig som et lille barn og man vil jo gerne give et godt indtryk smiley

  • #11   8. jan 2016 1 møde er ret meget om du klinger godt sammen med ejer. Naturligvis også vigtigt med hesten. Men det er ejeren, som du skal kommunikere med og have det godt med, hvis en part skal kunne fungere smiley held og lykke

  • #12   8. jan 2016 Tak Tina smiley

  • #13   8. jan 2016 Ja, sæt dig op og gør som du normalt ville gøre.
    Ejer ved forhåbentlig også at du ikke bare kan sætte dig op, og ride hesten som han/hun normalt gør. Alle har jo hver sin måde, og som ejer må man være lidt open-minded når man søger partrytter smiley


  • #14   8. jan 2016 jeg skulle engang passe en hoppe, ejeren så os først arbejde sammen efter nogle måneder, men staldejerne holde øje og underviste mig, så da ejer endelig kiggede fordi, var jeg bare mig selv smiley at hesten så blev halt under skridten er noget helt andet... (pokkers gigt -.-)

    sidst jeg skulle ride en andes hest, fik jeg af vide hesten var ung, og ikke redet meget, havde marvesår og derfor godt kunne bukke. Jeg var igen mig selv, men tog hensyn til hesten ikke var ordenlig trænet og havde mavesår smiley

    Når jeg leder efter part til mig, er jeg også tilbøjelig til at finde dem der ikke er bange for at være dem de er, og hende der har parten nu, er vi rigtig glade for smiley så vær helt dig selv, hvis ejer vil "rette" noget så skal ejer nok sige til smiley


  • Amryin
    Amryin Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 27
    #15   8. jan 2016 Personligt synes jeg min sidste partprøvning blev gjort på en fantastisk måde, så det vil jeg anbefale, hvis du og hesten er til det smiley
    Dog er det ikke sikkert, at du har helt samme mulighed eller rideambitioner smiley

    Men da ejeren har flere heste, red vi i skoven sammen smiley
    Så fik jeg både set vejen til skoven, så jeg kunne finde derud senere, og syntes det var fedt, at man ikke følte, at man skulle ride pænt i holdning og whatever hesten nu kan smiley
    Og så var det jo fedt, at da man red sammen senere på banen, at man så havde redet hesten i nogle måneder, så man havde fundet ud af med hesten, hvordan vi gjorde, så vi kunne gå pænt og blære os lidt smiley


  • #16   8. jan 2016 Sæt dig op som du ville gøre på din egen, ville jeg sige. smiley

    Kan desværre ikke hjælpe rigtigt, da jeg fik min allround part, uden overhovedet at have sat på ponyen xD Men jeg var ude og hilse på, og longere, og gå tur med ejer og hendes store hest også. Hun så mig faktisk ikke ride før jeg havde haft part på hesten i næsten en måned xD

    (Kan så tilgengæld sige at der er sket M E G E T fra første gang jeg sad på ham og så til nu!)


  • #17   8. jan 2016 Jeg gjorde det da jeg søgte part efter 1,5 år uden hest at jeg fandt noget i nærheden, aftalte et tidspunkt med ejeren.

    Da jeg kom derned var jeg med til at hente hesten på folden, strigle, sadle op, jeg red - dog mest skridt, da jeg lige haft en omgang halsbetændelse. vi snakkede både under opsadling og ridning om hvordan hun gerne vil have at tingene foregik, samtidig med at jeg fortalte hvor mit fokus lå mht til ridning. ??

    Ejer og jeg klinger rigtig godt sammen og er gode til at snakke sammen om hvordan det går med hesten mm ? det synes jeg er rigtig rart, men helt sikkert afklaring på om der er specielle hensyn med mere synes jeg er en vigtig faktor ??

    f.eks har jeg købt nyt foder til hesten da jeg synes den var blevet for tynd, hvilket ejer synes var helt okay og hun var glad for at jeg en beslutning som var hesten min egen, da det gav hende en tryghed om at jeg har styr på mit, og at jeg vil hendes hest det bedste ? da jeg allerede havde nævnt jeg synes den var tynd, og have prøvet at give mere mad samt mere hø smiley


  • #18   8. jan 2016 tak for jeres input alle sammen smiley var ude og prøve den her til aften, og alting gik bare super fint smiley og snakker rigtig godt med ejer, og hesten er virkelig sød og mindede en del om min egen gamle, både sinds og ridemæssigt. så nu må vi se hvad tiden viser, da der er et par andre der også skal prøve, så hun er sikker på at finde den helt rigtige til sin hest, hvilket jeg sagtens kan forstå smiley

Kommentér på:
når man skal prøve parthest

Annonce