{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
480 visninger | Oprettet:

når man skal lære {{forumTopicSubject}}

hvad er så det vigtiste i starten, her hos mig er det rytteren, der skal lære at side roligt, og med små signaler, om rytteren så kan gallopere eller lave andre øvelser er ligegyldigt, en dygtig rytter skal lære at side roligt.

en gang imellem må rytter gerne tage fast, men det kommer først senere,

for mig er det mest vigtige at rytteren sidder korrekt.

Hvad mener i andre, er jeg blevet gammel i gårde :-))

Anita W


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  når man skal lære
  • #1   21. jan 2009 At rytteren bliver fortruelig med ponyen og stoler på den smiley

  • #2   21. jan 2009 Just
    det har du ret i, men det er ikke det jeg mener, jeg tænker på det ridemæssige.

    Anita W


  • #3   21. jan 2009 Rytteren skal jo også være forturelig med ponyen for at kunne slappe af og få det korrekte sæde smiley

  • #4   21. jan 2009 Just, det jeg tænker på, er en rytter der er fortrolig med heste, men mangler at lære at ride, formulerede mig måske forkert, når man er fortrolig med hyppen, hvad er så det første man skal lære, der kom spørgsmålet sså i en anden form.

    Anita W


  • #5   21. jan 2009 anita team Ahorn W
    Du er bestemt ikke gammel i gårde:) det med korrekt sæde og opstilling, er desværre overset mange steder:(
    Det er en af de største problemer jeg har haft med ryttere når jeg har haft søgt passere til nogle af mine heste - kan godt være de har redet i 10 år, men de kan ikke sidde på en hest, og alt for hård hånd (man skal jo ikke bære rundt på hestens hoved)... Så en masse øvelser uden bøjler , samt strækøvelser af overkroppen under opvarmning gør underværker:) ikke altid man er lige populær;) Men håndledet sidder sku ikke i skulderen!!!!!!!


  • #6   21. jan 2009 he he, stine, tror vi er ret enige, det jeg vil frem til, er at man skal have styr på sig selv, når man sidder på en hyp., når man har det, bliver det hele meget lettere, at man så stadig kan lave en fejl eller to, det må underviseren så leve med, men grund ridningen skal være i orden, ups, kom vist til at lyde lidt sur.

    Anita W


  • #7   21. jan 2009 anita team Ahorn W
    Vi kan vist ikke være meget mere enige;) Glem alt om avancerede øvelser, indtil grundridningen er iorden! Uha, det næste er jeg blevet meget upopulær for at sige til en tidligere passer - først skridter vi, når i kan det; så traver vi, og når det så er på plads, så kan du tage en gallop! Ja og det var så ikke hver gang der blev nogen gallop... Når der så er styr på grundridningen, kan man begyde på det sjove, at lave en masse figurer:) Min hest mine regler, vil man lytte lidt, kan man lærer en masse, lytter man ikke - ja så mangler man noget at ride på!
    Og du lyder bestemt ikke sur;) der mangler bare fokus på det emne - så synes det er et godt indlæg! Er jo lige gyldig om hesten/ponyen kan bukke nakken, hvis den ikke er samlet og rytteren ikke kan sin grundridning!


  • #8   22. jan 2009 he he, stine, vi ligner hinanden, jeg underviste på ride sklole i flere år, og brugte min lille teknik, ikke noget med at gallopere før du er klar o.s.v, det fungerede fint, der var dog et par stykker der blev sure, men i længden, blev de fleste glade, ridningen virkede jo.

    Anita W


  • #9   22. jan 2009 anita team Ahorn W
    Ha Ha, kan være der er nogen der mener vi begge er gamle i gårde;) Men erfaringen viser jo at det i sidste ende låner sig at sætte fokus på grundridningen, istedet for bare at skulle "spille smart"...!


Kommentér på:
når man skal lære

Annonce