{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.762 visninger | Oprettet:

Svært at være køber :S {{forumTopicSubject}}

Puha jeg er pt. I gang med at finde min drømmehest, og har kigget 4 heste og er allerede træt af det:S

Allerede ved folk der svare på ens annoncer er jeg ved at blive sindssyg oveni hovedet..
Jeg søger en sød og rar hest på min. 170 kan til nøds gå ned på 165cm hvis det er den rette, skal være stabil i alle 3 gangarter, trafiksikker, trailervant og ja bar generelt sød, min. 5år max 13, kan godt gå et år eller to op for den rette
Skal stå på fyn eller midtjylland/sønderjylland
Skal bruges til max La dressur (skal selv lige derop så den behøver ikke kunne mere end det basale), lidt hygge springning, ture og en enkelt gang i året ringridning..

Nå men folk der skriver, ja de skriver med deres araber på 150cm, som elsker fart, eller deres hest på 161, som slet ikke er rolig, eller heste som på andre måder slet ikke er i nærheden af mine krav..

Nå men så har jeg været ude og kigge 4 heste..
Den første var over mit prisniveau, men egentlig sød, dog kunne jeg ikke så godt prøve den, men sød men for pokker hvor skulle man seriøst sparke for at den overhovedet ville frem, og ejer havde inviteret os ud og se den på baggrund af at hun vidste jeg ikke kunne ligge pengene med det sammen, men da vi snakkede pris var hun pludselig ikke villig til at afbetale alligevel..
Nå men det er så det

Næste hest, skulle være sød og rar, redet regelmæssigt, skulle kunne rides selvom den var i brunst, ja generelt en sød og rar hest uden nogen problemer og skulle gå La..
Kørte 1time og 45 min for at se den.. og samme tid hjem igen.
Hesten var i brunst da vi kom og mens jeg sad på den her hest som ejer lige havde redet lidt på hvor hun tydeligt var pisse bange for den, fik jeg afvide den ikke var redet i 1,5måned og når ja den var i brunst..
Så flere gange under trav lavede den små buk/galop hop og sparkede ud så snart jeg bar lagde benene til den, den var meget opmærksom og kunne bestemt ikke gå La virkelig tyk..

Nå men hjem igen og fandt en ny hest, kørte heldigvis kun 45min for denne..
Men den er egentlig rigtig sød og lige det jeg mangler MEN alt for dyr for den både kaster voldsomt med hovedet og har ingen balance og er ret sikker på den har noget i ryggen, denne har jeg dog sagt at hvis ejer enten går ned i pris eller for den undersøgt er jeg meget interesseret i den..

Nå så den næste igen kørte 2,5time derop
Faktisk en rigtig sød hest, MEN den er lånt ud og låner har ikke meddelt at sadlen lå som røv virkelig som røv, så den har nok også ondt i røven, så fik kun skridtet på den og en minimal smule trav for den havde virkelig ikke lyst til at trave så tydeligt den havde ondt..

ØV
Ja undskyld den lange tekst, men er jeg den eneste som er så pokkers uheldig med de kære heste


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Svært at være køber :S
  • #1   2. feb 2016 Nøj hvor må det være irriterende! Har "desværre" ikke selv prøvet det men kunne forstille mig at det er helt utroligt nederen smiley

  • #2   2. feb 2016 Noglegange skal der bare længere tid til. Lad være med at købe sig til evt. skader. Det har jeg prøvet! Led hellere efter den rigtige i længere tid.

    Planlæg evt. At tage til Sjælland en dag, hvor du så ser flere på en gang hvis det er det der skal til. Eller i Jylland.. smiley


  • #4   2. feb 2016 Det er det "dejlige" ved at være køber. Det tager sgu tid :3

    Men helt sikkert: lad vær med at købe dig til skader! Jeg har en hest, som er headshaker om sommeren, og det er virkelig træls i den periode. Det er umuligt at træne fornuftigt...


  • #5   2. feb 2016 Cecilie
    ja forsøger også at finde en uden skader, har jeg haft og efter 2,5år med diverse sygdom, skader osv måtte jeg aflive ham sidste år i december:(

    Sjælland er ikke muligt, jeg skal have nogen til at køre/ligge bil til hver gang jeg skal langt og ingen gider til Sjælland, Jylland har jeg forsøgt, men de ligger alle så spredt at det vil koste flere 1000kr og flere dage at se dem..

    TP
    Håber virkelig ikke der går et år, er heste løs og har været det i et par uger og er ved at gå helt agurk :S og ja betaler for en boks så håber ikke det går så lang tid :S
    Men ja jeg venter også heller selvom det er svært..




  • #7   2. feb 2016 Trælst når folk er så uærlige hjælper jo ingen. Selv ude og prøve sådan en for mange år siden. Fik den stoppet ved at ride den over til sin ejer. For hver gang jeg rørte tøjlen eller klemte, eller ja alt jeg fortog mig fik den op i fart. Og ja strigle den og sadle op, en udfordring. Og surprise også problemer med pasning af sadlen... Må erkende ved ikke hvad damen endte med at stille op med den hest, men selv hvis hun gav den gratis, lå der enorme mængder arbejde i den. Og ja den var også super sød og rolig.

    Held og lykke med jagten, den skal nok dukke op derude.


  • #8   2. feb 2016 Gitte
    er allerede gået på kompromis med alder og højde, først ville jeg ikke have noget på over 13, og det var virkelig max, og intet under 6år, og helst over 174cm..
    den må ikke være mindre end 165cm det er virkelig det mindste jeg vil ned på, har self. mine grunde smiley
    40.000kr er desværre for meget og så er den også for lille men fin er den :



  • #9   2. feb 2016 20000 incl sadel et heller ikke alverden. Men burde ikk være umuligt smiley

  • #10   2. feb 2016 20.000kr burde være rigeligt når det eneste jeg beder om ridemæssigt er en sød og rar hest der kan rides stabilt i alle 3 gangarter..
    kræver jo ikke en hest der går Mb eller noget..


  • #11   2. feb 2016 TS: Jeg måtte betale 23.000 for sådan en hest som du snakker om. Og hun har endda sine fejl, som fx at hun er ret spooked og hun er headshaker.

  • #12   2. feb 2016 Ja okay synes 23.000kr for en spooked hest som er headshaker er alt for mange penge.. men nok bare min mening..

    men er nu heller ikke 2 eller 3000kr der skal forhindre det og jo længere tid der går jo flere penge for jeg mellem hænderne..

    men ja jeg har det nok sådan at en sød og rar hest der kan rides i skridt, trav og galop ikke burde koste mere, og kan også se der faktisk er en de af dem problemet er bar at de står i Nordjylland, eller på Sjælland og da jeg ikke selv hverken har bilen til det eller kan holde til at køre så langt er udvalget en del mindre..


  • #13   2. feb 2016 ved så ikk om man kan sige det er svært at være køber:) hestene er der, men du har ikk mulighed for at bese dem:) og derfor er det sværere.

  • #14   2. feb 2016 Vidste jo heller ikke, at hun var headshaker dengang. Det er noget jeg først fandt ud af senere hen smiley

  • #15   2. feb 2016 Med svært mener jeg som i at folk lyver om deres heste, kontakter en selvom den ikke er i nærheden af ens krav osv..
    ikke at hestene ikke er der, men at sælgere er trælse..


  • #16   2. feb 2016 nåh ja på den vis. folk er åbenbart desperate for at få solgt. har os været nede og prøve en hest der skulle være så sød og gå lb. hesten ku kun stilles til venstre og kun løbes i galop. og havde også en bukkehov, heller ikk nævnt. suk.

  • #17   2. feb 2016 Puh ja, kender det alt for godt!

    Jeg måtte ud og kigge på 14 heste, ved næsten alle sammen kørte jeg 1-2 timer hver vej (ulempen ved at bo i det nordligste sjælland smiley ) inden jeg synes, at jeg havde fundet den rette.
    Og efter jeg fik hesten hjem, fandt jeg så også ud af små "hemmeligheder" om ham, som jeg ikke lige var bekendt med.

    Tror desværre at det er ufattelig svært, at være 100% på hvad det er for en hest, man får hjem! Det er en chance man må tage - mange heste ændre sig jo også ved at blive flyttet.

    Men forstår sagtens din frustration, nogle af stederne endte jeg også med at køre derfra, lige efter jeg kom derud, fordi der "lige var et par ting, de havde glemt at fortælle" .. Rimelige væsentlige ting, som gjorde at jeg slet ikke var interesseret alligevel.. smiley


  • #19   2. feb 2016 Kender det godt, jeg har godtnok sat mit hestekøb lidt på pause, fordi min mor er blevet syg/er kommet til skade og ikke vil have endnu en hest hjem før hun er kommet sig.

    Jeg var ude og se på nogle stykker før jul og da jeg ikke har kørekort har jeg enten taget med offentlig transport eller fået min mor til at tage med ud og se. Så jeg har nemt brugt næsten en hel dag og også en god sjat penge for at se på én hest og så kan man godt blive lidt negativ når sælger ikke har været helt ærlig. Det skal dog også siges at jeg også har mødt ærlige og søde sælgere, hvor hesten bare ikke helt var det jeg søgte.

    Synes heller egentlig ikke mine krav er vanvittige og de minder ret meget om hvad du søger, hvilket vel i bund og grund er en sød og rar tilredet hest. Der er godt nok nogle ting der er lidt anderledes, bla. er jeg ikke så stor, så jeg søger i en lidt anden højde. Men nu når jeg har set på heste, kan jeg nok godt se at jeg også har en hel del andre små krav, eller ting som jeg bare ikke gider i en hest, så det er nok alligevel et puslespil at finde den helt rigtige.


  • #20   2. feb 2016 Sidste år var jeg ude at kigge på hest med en bekendt.
    Hun ville have en fjordhest, haflinger el noget lignende. Skulle kunne rides i alle tre gangarter og være sød og fornuftig.

    Rigtig mange henvendte sig med heste, som kun lige var tilredet, havde stået stille længe og lign. Alt sammen noget de først oplyste når vi dukkede op. Det er simpelthen så træls.

    Mit bedste råd er at samle sammen og planlægge flere heste på samme dag, så hele dagen ikke er spildt fordi en af hestene ikke lever op til det beskrevne.

    Og så lige til prisniveau. Du søger en sød, rar og rimelig stabil hest i den eftertragtede højde og alder. De findes selvfølgelig i dit prisleje, men der er ikke mange af dem og de er ret eftertragtede.



  • p
    p Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 23
    #21   2. feb 2016 Var selv ude og se ca tyve heste i sin tid inden jeg gav op og " bare " købte en. Evt be om video af dem du køre til. Kan ofte spare dig meget tid.

    Selv om du betaler til en boks .
    Så giv dig god tid og se på det som en lære rig oplevelse både i heste men også menneske adfærd smiley


  • #22   2. feb 2016 Det er da ikke den store sum at købe hest for, men det burde være muligt at finde en der kan bruges.
    Men en sød og flink hest koster, bare fordi den er sød og flink og det er der kunder til.

    Personligt synes jeg at det med højde er svært at definere, jeg har haft 2 stk på 163cm og begge synes større, og der var masser af hest at ride på.
    Nu har jeg en 169cm og der er faktisk ikke den store forskel andet end at det er lidt svære at komme op.

    Forrige gang jeg kiggede efter hest, så jeg omkring 40 forskellige. Først tog jeg dem der var nærmest og så lidt længere væk, for så til sidst at tage turen over Fyn og så Jylland i en weekend. Jeg fandt hesten på en mark i Jylland, det var slet ikke en af dem jeg var kommet for at Men en der stod opstaldet på stedet.

    Her i sommers da jeg desværre skulle på heste jagt igen, tog jeg igen de nærmeste. Men så ville skæbnen at en ganske lækker vallak kom til salg i Jylland, den måtte jeg bare over og prøve. Jeg fandt et par stykker mere i det jyske og så var det bare af sted.
    Det blev ikke vallaken, men en anden jeg fandt på den tur.
    Jeg så vel på en 20 stykker denne gang.

    Så tålmodighed og spar bare nogle flere penge op - det kan aldrig skade.


  • #23   2. feb 2016 Det der er i det er: at jo, det er købers marked. Mange heste er faldet helt vildt i pris. Men som de andre siger de søde/bombesikre/koneheste er faktisk steget i pris... selv dem over 20 som du før i tiden kunne få smidt i nakken, er der rift om og priserne er gået op, for lige netop dette. Jeg har nemlig selv haft ledt i årenes løb, og dengang de var til at få smidt i nakken, var det ikke det jeg ville have. Det kan jeg jo så fortryde lidt i dag. Jeg ville regne med at du skulle op og lægge minimum 25-30 tusinde, med mindre du er heldig og lige falder over en.

  • #24   2. feb 2016 Mette B
    Har forsøgt at planlægge flere på samme dag, men de står gerne i hvert sit hjørne af danmark dem jeg ønsker at se og ellers når jeg ikke at få fat på dem før jeg har været afsted :S
    Alle 4 heste jeg har været ude og kigge på har været nogen der endnu ikke har været til salg, hvor ejer har kontaktet mig på baggrund af min annonce, så der er flere end man tror de skal bare lige have sat dem til salg og nogen sætter dem slet ikke til salg men kigger annoncer og kontakter folk i stedet ?
    Højde, tja den eftertragtede højde er jo de 165-170cm men jeg vil jo faktisk helst gerne op på de 175 gerne højere smiley så ja.. men de findes skam sælgerne er bar ikke helt ærlige omkring deres heste..

    Men den 4 jeg var ude og se er pt ved at finde anden sadel og for massør på den og så skal jeg prøve igen for fungerede egentlig rigtig godt med den så håber det bliver godt med ny sadel ?

    P
    Har set video af 2-3 af dem men de levede ikke op til det, f.eks. pga. den ikke var redet i 1,5måned og sådan..

    Karin J
    Er så heldig at alle de heste jeg har prøvet har ejerne virkelig gerne ville have jeg købte hesten for de mener alle jeg kan give et godt hjem, så er ikke så bange for konkurrence ved hvad jeg kan tilbyde og det vil mange ejere gerne have ? så handler bare om at finde en hest der passer til mig hvor ejer ikke lyver om den ?

    Højde har jeg mine grunde til hvorfor jeg gerne vil have den så høj som muligt men det er ikke relevant her ?
    Spare op så længe jeg står uden hest, og er tålmodig bare træt af folk der lyver.. var hestene så bar som lovet men man bar ikke fungerede var det noget andet..


  • #25   2. feb 2016 Det er så træls, vi kørte 2 timer for at kigge på en islænder vallak, i annoncen stod der 150 i stang, min mor ringede og snakkede med dem, det skulle være en sød hest, hun var så ikke 100% sikker på om han helt var 150 da det ikke var målt med stangmål.. For det første stod hesten og bed hende der holdt den da vi kom og for det andet havde vi taget stangmål med, han var 129! så meget skuffede kørte vi derfra uden at prøve ham, de virkede fornærmede men jeg kunne aldrig ride en på 129. Så ringede vi og aftalte at se en anden pony, 2 timers mere kørsel dertil, hende endte jeg med at købe for hun lød og virkede perfekt.. men der dukkede da også noget op vi ikke lige var blevet informeret om. Tror virkelig ikke jeg tør købe hest igen, så skal det være hvis jeg i forvejen har kendt og arbejdet med hesten i noget tid så jeg ved hvad jeg går ind til!

  • #27   2. feb 2016 Ah ja okay, så kan jeg godt se at det er svært..

  • #28   2. feb 2016 Nogle er nærmest desperate. De heste folk tilbyder som er helt uden for krav kan du jo bare afvise. Men nej, det er aldrig rigtig nemt, for køber og sælger har hver sin opfattelse af de krav man har.

  • #29   2. feb 2016 Jeg tager det nu ganske afslappet, at folk byder ind med al verdens dyr, som ikke lige lever op til det der er spurgt efter. De er nemme at sige nej tak til, for de har jo på forhånd fortalt, at det jo ikke lige er drømmehesten. Og hvem ved om man måske bliver fristet alligevel smiley

    Det er værre at køre langt efter noget "som er sundt og raskt", og når man så kommer frem, og begynder at kigge, så lyder det " nu kan jeg se du ved noget om heste - det galle på størrelse med en galiamelon hesten har i den ene has betyder intet....." smiley

    Når det så er sagt, så er det du ønsker lige præcis det alle ønsker - og da min den sorte var 5 år, sød og rar, fin i lc og kunne gå tur, ja der takkede jeg nej til 50.000 kr i bud flere gange smiley Det er altså lige sådan en hest alle drømmer om, og som ville være et scoop at finde til 20.000 kr.

    Til 20.000 kr kan du fint finde en udemærket hest, men den har enten stået stille ( OB's skjult skade) har diverse kendte skavanker/skader, er lettere træls at ride ect, nytilredet ect.

    Men har du tålmodighed så skal du nok finde en hest, som lige er den du drømmer om - men der skal nok kysses en del frøer først smiley

    Mvh Charlotte


  • #30   3. feb 2016 Know the feeling!
    Jeg står på den anden side af denne slagside! Jeg sælger min hest og for mange henvendelser, og folk spørger meget ind, og skriver de igen (trods alt det står i annoncen) hvor hesten står! Skriver hvor den står og folk bare når så ingen interesse!

    Ville ønske folk gad at læse annoncen i stedet for bare at kigge på billederne!

    Nå men et "surt" opstød fra den anden side af salgsdelen (:


  • #31   3. feb 2016 Tem Birk&Malene
    har selv lige stået på den anden side hvor jeg solgte min vallak jeg havde haft i 7,5år
    så ved godt hvor hårdt det er på den anden side også..
    og lige præcis derfor læser jeg annoncerne godt igennem inden jeg overhovedet kontakter folk


  • #32   3. feb 2016 Når jeg har købt hest, har jeg altid ledt efter ungheste som var rå. Så jeg har aldrig haft problemer med køb af dem, har blot kontaktet avlere og set på lidt forskelligt også valgt det jeg var mest interesseret i - hvis den rette dukkede op. Det skete så også sidst jeg skulle se hest, selvom jeg bare skulle ud for at sondere terrænnet, som jeg også havde snakket med avleren om - en avler lige i nærheden, men faldt da over en af hestene, som jeg endte med at få hjem en uge efter.

    Jeg tror det er meget forskelligt, der er mange sælgere der er desperate for at sælge og mange købere der er desperate for at købe.

    Jeg har selv heste til salg og får ufatteligmange der vil forhandle pris uden at se hesten først og som skriver om diverse detaljer - fair nok, jeg er også ærlig overfor køberne om, hvad den pågældende hest indeholder og kan - samtidigt, så er det irriterende, når man har brugt lang tid på at snakke med en person, også brænder de en af uden at komme med en grund på dagen, hvor man så bare står og venter - ringer man så til dem, tager de ikke telefonen. Det samme gælder annoncer, hvor man skriver at hesten ikke kan udlånes, også folk skriver på det.

    Jeg tror i bund og grund, det handler om, at folk tænker, at hvis hesten virkelig er noget for en, så kan man forsøge. Jeg har da også før skrevet en besked til nogen, som søgte en hest der var lidt ældre end den jeg havde til salg, men så tilføjer, at jeg ved, at hesten ikke har den alder, men at jeg trods det vil vise hesten frem. Det handler ikke om andet end at sige nej. Når man så ser på det med skjulte fejl, så forstår jeg ikke at folk gider bruge tid på at skjule dem, for de ender med at få hesten lige direkte tilbage i hovedet, hvis det ikke er blevet påpeget.

    Håber du finder en hest, der passer til dig og dine krav. Der er i hvert fald mange heste til salg i øjeblikket, og hvis drømmehesten ikke er på markedet lige nu, så vent. Du skal jo gå med din mavefornemmelse, og tro mig - du ved, når den rigtige hest dukker op! smiley


  • #33   3. feb 2016 Jeg har ikke selv stået i den situation men kigger dagligt på marked for at lure hvad der er til salg. Og må sige nogle gange kryber jeg tæer når jeg ser hvad folk skriver som svar/spørgsmål på annoncerne. Hvor jeg tænker" Hvaaad læser i slet ikke annoncen eller"? Eller hvis der tydeligt står at hesten ikke udlånes/afdrages så er der alligevel flere der spørger om nøjagtig det smiley

    Ønsker dig held og lykke Maria. Håber du finder en der var lige så god og kærlig som din store dreng smiley Og håber Anton har fået en ny god ejer.


  • #34   3. feb 2016 Jeg er herre dårlig til geografi, aå om de lige er i dit område må du vurdere smiley Men her er da nogen mulige heste
    http://www.heste-nettet.dk/markedspladsen/hest/vis/341851/
    http://www.ridehesten.com/salgsheste/safian-s-condii/38735 (Står godt nok til 30.000)
    http://www.ridehesten.com/salgsheste/charmaine/38452
    http://www.ridehesten.com/salgsheste/haervejens-surprise/38336

    Ved ikke om nogen af dem er noget, det kan du jo selv vurderer smiley


  • #35   3. feb 2016 Team grafik
    har kigget dem alle smiley 2 af dem er fra Sjælland, og de 2 andre mener jeg at jeg har haft kontakt med hvor de ikke var noget..
    tror jeg har kigget ridehesten, heste-nettet, dba, gul og gratis, hg og facebook tynd efterhånden smiley kigger hver eneste dag om der er kommet nye osv smiley

    den skal nok dukke op en dag smiley er blot træt af uærlige sælgere det er det eneste smiley


  • #36   4. feb 2016 ?Simone Jensen? til Heste og udstyr - køb og salg
    3 min. ·
    4 års hoppe AKUT SALG
    30.000 kr. – Viuf, Vejle, Denmark
    4 års frederiksborg hoppe
    30.000 kr.
    Navn: Nytoftgaards Anastacia, kaldet Baby.
    Baby er en unghest på 4 år,173 i stg.
    Da Baby kun er 4 år, (snart 5 år d. 28/4-16)og ,
    Hun elsker at være i hænder og blive arbejdet med., og kan virkelig
    komme langt med den rette rytter.
    Hun er alderssvarende uddannet og klar til at starte stævner.
    Vil også vil være et perfekt avlsemne.
    Hun er primært redet i dressur, men er også
    indsprunget.
    Baby er også trænet lidt indenfor HMS. Hun er stille og rolig på tur, er vant til tung trafik og
    kan skridtes i grime og træktov i trafikken.
    Hun er vant til at blive redet på tur alene, men kan godt kigge lidt.
    Hun er passet med vacc, smed, ormekur, og tandrasp.
    Hun kan stå selv på staldgang og er også sød på fold.
    Baby går med 4 sko. Hun er ikke helt tryg ved at få lagt bagsko på; Det
    er dog ikke noget, der ikke kan trænes væk med en rolig og tålmodig smed.
    Hun er kåret med følgende karakterer:
    Krop: 8-8-7-7 Lemmer: 8-7 Bevægelse: 8-7-8 Helhed: 8
    Og med følgende beskrivelse
    ”Passende stor hoppe af god type, men lidt mere frederiksborgpræg kunne
    ønskes.
    Middel dybde og bredde. Kønt hoved. Velansat hals. Lidt stejl skulder.
    Velmarkeret manke. Ret god overlinie. Kun middellangt kryds.
    Lemmerne passende føre, lidt indfodet højre for, lidt smalle baghove.
    Bevægelsen god og taktfast i skridt. Ret god i trav. Rummelig i galop.”
    Mor : Bakkegårds Nathasja (fløjlshoppe)
    Mormor : Ravnsholts Pippi (elitehoppe)
    Morfar : Mistral
    Far : Salisbury Vejleby FRH 748 (Elitehingst)
    Farmor : Rodesia
    Farfar : Sarpo Vejleby
    Pris: 30.000 kr (Sælges også til udlandet).
    Står i Almind, 10 min udenfor Kolding.
    Skal ses og prøves før køb.
    SÆLGES AKUT PGA ØKONOMISKE ÅRSAGER
    Kontakt mig, hvis der er nogen spørgsmål.


  • #37   4. feb 2016 Altså nu har jeg kun læst noget men jeg vil sige jeg betalte 20.000 for en hest der der gik LC3 dressur og startet i LC spring (100cm) hun går nu LA øvelser og springer nemt 130... 1,5 år har jeg haft den.. så 20.000 for en sød og rar hest der bare kan ride alle gangarter er ikke umuligt!:D (Aldrig haft en sygdag eller dyrlæge regning der ikke skulle være der en gang om året)

Kommentér på:
Svært at være køber :S

Annonce