{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.900 visninger | Oprettet:

Slagtepris og konsum. {{forumTopicSubject}}

Jeg er bare SÅ sur og ked. Hestehandler har en skadet hoppe,jeg så gerne ville give en chance,men hun køres til jylland-og slagtes til 8 kr. kg.=ca. 3500,- (hvilket er svært at tro.) Hun er stemplet i passet og må ikke slagtes, men det er ikke noget problem lyder det fra heste prangeren?
Vi tilbød 1000 max 1200,- men er til grin. Det har kostet tårer, også selvom der er minimale chancer for hun kan blive rask.
Øv kender I det når man i 4 dage er kørt op og ned.Håb, ikke håb, måske, måske ikke,tvivlen om hun skulle have chancen.
Go lørdag til jer smiley
ps. tynd 1 pony


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slagtepris og konsum.
  • #1   6. feb 2016 Hvis der er en meget minimal chance for at hun kan blive rask, hvorfor så "give hende en chance" ? smiley Ellers må du jo byde slagteprisen

  • #2   6. feb 2016 Tja -vil man "redde" en hest, må man da som minimum tilbyde samme pris som ejer kan få andre steder, i dette tilfælde slagteprisen.

    Det sagt: det er altså ikke synd for hesten at blive slagtet, den er jo så død, og vil ikke lide mere.
    Det KAN til gengæld være synd ikke at gøre det, når nu hesten, som du selv siger, kun har minimal chance for at blive rask. At slæbe hesten gennem et måske langt behandlingsforløb, blot for alligevel at ende med at aflive/slagte, kan være langt værre end at køre den direkte til slagt.

    Ang. at den er afmeldt konsum, er det el bare at hove fat i fødevarestyrelsen eller SEGES, hvis man kan dokumentere at hesten på trods af afmelding er kørt til slagt.


  • #3   6. feb 2016 den kommer nok til udlandet. Men en død hest lider ikke. Men så må du byde mere

  • #4   6. feb 2016 Du kan ikke tillade dig at forvente, at hestehandleren vil sælge dig hesten til ikke engang det halve af slagteprisen. Du må tilbyde minimum dét, han kan få for at få den slagtet, og måske endda byde mere end det.

    Hvorfra ved du, at den er udelukket fra konsum?


  • #5   7. feb 2016 Håber da ikke, at den blir slagtet, hvis den ikke må.
    De plejer at gå meget op i det, hvert fald hvis det er til videre salg.

    Men han er jo forretningsmand, så han bruger jo self den mulighed der gir flest penge.
    Så hvis du ikke ka lægge min. slagtepris, så ja, så vil det være til grin.
    Men en tynd 1er pony burde ikke ku indbringe så meget i slagtepris.


  • #6   7. feb 2016 Det slagteri vil jeg gerne kende, heri Jylland siger hestehandlerne at man får 1000-1200,- for en 1er.
    Når det er sagt så bør man aflive flere syge dyr, så vores bestand af heste bliver sundere.
    En hest der er taget ud af konsum kan ikke slagtes


  • #7   7. feb 2016 Ja der er desværre mange der bryder loven.. Bare forfærdelig at det skal gå ud over andre... Men ja jeg spiser jo ikke mine venner så for mig og mine er det sådan set ligemeget.. Men måske Jer der spiser hestekød skulle tænke Jer om en ekstra gang da der tydeligvis er kød med diverse medicin der er ulovligt i omløb.. smiley

    Mvh TT


  • #8   7. feb 2016 Tindur - udtaget fra konsum betyder ikke fyldt med medicin. I reglen gøres det af rent praktiske årsager.

    Derudover vil jeg tillade mig at stille spørgsmål ved om den hest nu osse ville ende i danske kølediske, det ville være for dyrt for slagteriet at blive opdaget, så jeg revurderer ikke mit forhold til hestekød baseret på en udokumenteret påstand om noget der ikke engang er sket endnu smiley



  • #10   7. feb 2016 Tulle - hvorhenne skriver jeg at jeg ikke ønsker mine venner en værdig død og ønsker at holde de i live på trods?? Jeg ville aldrig sætte mine egoistiske behov foran hestenes velfærd. Jeg skriver INGEN steder at hesten ikke burde aflives! Så jeg frabeder mig sådan nogle kommentarer tak!

    Michelle - nej jeg er godt klar over at hesten ikke nødvendigvis har fået medicin, men det vides ikke sikkert så hvorfor risikere den chance? smiley

    Mvh TT


  • #11   7. feb 2016 Tindur -fordi jeg rent faktisk tror på at de danske slagterier overholder reglerne og dermed ikke sender en hest ud til køledisken hvis den er udelukket fra konsum.

    Og nå ja -tror jeg ikke på de overholder reglerne med hesten, skal jeg jo helt stoppe med at spise kød, for så kan jeg jo heller ikke vide om de gør det med alle andre dyr smiley


  • #12   7. feb 2016 Nu er der jo jævnligt kontrol af de kødvarer der produceres på de store slagterier, og ikke den store kontrol af kød fra de lokale slagtere.. Og man får hellere ikke hestekød (mig bekendt) fra de store slagterier.. Så jeg spiser kød med god samvittighed da jeg ved at det kød jeg køber er ordentlig kontrolleret. smiley

    Mvh TT


  • #14   7. feb 2016 At jeg selv ikke spiser hestekød og at de der gør burde tænke sig om en ekstra gang..

    Mvh TT


  • #16   7. feb 2016 Som skrevet ovenfor så er det de store slagterier der bliver kontrolleret regelmæssigt. Og de store slagterier producerer ikke meget hestekød. Det er det mere de lokale slagtere/slagterier der gør som ikke har den strenge kontrol som de store.. Så derfor burde man vælge sit kød med omhu..da der jo tydeligvis er en del ulovligt kød i omløb.. smiley

    Mvh TT


  • #18   7. feb 2016 Tulle - det er jo en almindelig viden.. Samt at jeg har hygiejne og mikrobiologi, helsefag og medicin håndteringskursus til stordyr. Ligesom de der har heste som erhverv oftere bliver kontrolleret ift sit hestehold end privatpersoner smiley jo større omsætning og produktion, jo mere kontrol da de jo kan lave større skader end en mindre bedrift smiley

    Mvh TT


  • #20   8. feb 2016 Tulle - hvorfor så flabet? Og det er da intet med at prale, kun facts. Forstår ikke helt hvorfor du fik et behov for at skrive på denne måde... Og siden du selv har medicinhåndteringskuruset så har du vel også læst op til prøven og alle de lover og regler der ikke har noget med heste at gøre...

    Mvh TT


  • #22   8. feb 2016 Tulle - jeg har på intet tidspunkt nævnt noget om dine slagtere! Men hvis du leser indlægget så fortæller hestehandler hende at han sagtens kan få slagtet hesten til trods for at den er udtaget af konsum! Ergo er der slagtere der ikke følger loven. Og jeg har ikke talt dårligt om små slagtere, kun sagt at de ikke bliver kontrolleret så ofte som de store slagterier!

    Mvh TT


  • #24   8. feb 2016 Hvad har du så at sige til Super Best sagen? Hvis ingen slagtere driver med fup... Det kan da godt være at hestehandleren bruger det som en trussel.. Men ligesom i alle andre fagområder så er der også slagtere der ikke har rent mel i posen.
    Nu gider jeg faktisk ikke at diskutere det mere med dig..
    Du må have en god dag.

    Mvh TT


  • #27   8. feb 2016 Trist i begynder at skændes. Jeg er desværre bange for pågældende heste prager sælger hende videre-kastebold. Jeg mener at have fundet hende herinde, sidste "interesse" for hende er for 3 år siden. Tør ikke tænke på hvor mange der bliver kastet rundt på den måde. Øv hun hentes imorgen, og der er ikke mere jeg kan gøre-vil ikke betale mere end slagtepris på max 1200,-. Nogen burde have taget ansvar for længe siden.

  • #28   8. feb 2016 Du vil ikke betale mere end 1200,- men vil gerne betale et langt behandlingsforløb fordi der MÅSKE er en lille chance? Eller er du klar over hvor dyrt det kan blive?
    ...... betal da slagteprisen hvis du virkelig vil redde hesten, men jeg må nu sige at jeg ikke kan se det slemme i at hesten bliver slagtet smiley


  • #29   8. feb 2016 Mener du vi skal betale 3500,- som hestehandler siger han får i slagtepris?

  • #31   8. feb 2016 "Mener du vi skal betale 3500,- som hestehandler siger han får i slagtepris?"

    Jada, hvorfor vil du ikke betale slagteprisen?
    Du er bange for at hun vil blive en kastebold hos sælger, men vil selv bruge mange tusinde kroner på lange behandlingsforløb hvor der er en minimal chance for at hun kan blive rask - det skurrer lidt i mine ører at du mener det er så slemt, at hesten bliver slagtet og får fred, når du ikke engang selv vil byde slagteprisen og vil trække hesten igennem et langt behandlingsforløb der nok slet ikke nytter noget smiley


  • #32   8. feb 2016 Tindur -du skriver at der tydeligvis er meget "ulovligt" hestekød i omløb... hvordan er det lige "tydeligvis".
    Jeg ser TS komme med en påstand om at hesten vil blive slagtet i jylland (den kan vel i princippet ryge hvor som helst hen -inkl. udlandet), men altså: den er endnu ikke slagtet. Så der er tale om en påstand om at der måske, på et tidspunkt, vil blive slagtet en hest der er udtaget fra konsum.... sådan en "måske-en-dag"-udtalelse er jeg ikke voldsomt bekymret for.

    Dernæst ved jeg jo ikke hvad andre slagtere gør, men vi har fået slagtet flere heste, hvor der slet ikke var noget at komme efter -papirer (+ chip/brændmærke) blev tjekket inden slagt.

    Og der hvor jeg køber hest er jeg ikke spor bekymret. Om man skal være det andre steder i landet ved jeg jo ikke. Men en tråd som denne gør mig i hvert fald ikke det mindste bekymret.

    Merete -det er meget simpelt. Vil man have hesten, må man betale det sælger vil have for den. Om han så siger slagteprisen eller 100.000, så er det den pris du skal betale, hvis du vil have hesten. Vil du ikke betale prisen, jamen så må du altså undvære hesten. Men vil du lappe på hesten for adskillige tusinde kroner, hvorfor så ikke bare give de 3500 for heste osse... det kan vel ikke være et par tusinde der er afgørende, når du er villig til at bruge mange penge på behandling.

    Jeg undrer mig stadig over hvorfor det er så vigtigt for dig at den ikke bliver slagtet, når den, efter dit eget udsagn, kun har minimal chance for at blive rask. Oveni snakker du om at den kunne blive kastebold -det bliver den vel ikke hvis han slagter den smiley


  • #33   8. feb 2016 Michelle - Der var også slagtere der var indblandet i super best sagen..

    Mvh TT


  • #34   8. feb 2016 Team Tindur: kødet var jo ikke ulovligt i sig selv. Det var snyd med datomærkning og ompakning der var problemet smiley
    TS: desværre er det ejeren der bestemmer prisen, så vil han have 3500 kr kan du kun svare enten ja eller nej. Hvis den skal igennem et langt genoptræningsprogram/udredning, ville jeg nok desværre ikke byde hesten det, så hellere aflivning, så den ikke skal lide mere smiley men det er en smuk og kærlig tanke af dig at ville hjælpe hende smiley


  • #35   8. feb 2016 Camilla - de solgte hestekød blandet med okse og udgav det for værende oksekød smiley så hvis det ikke er snyd med kødet så ved ikke jeg smiley

    Mvh TT


  • #36   9. feb 2016 Det var da ikke Super Best, så vidt jeg husker smiley kan kun Google mig frem til et slagteri i Danmark der (beviseligt) har snydt og blandet hestekød i oksekød for at sælge det dyrere (men har heller ikke været særlig grundig smiley ). Hvilken sag tænker du på?

  • #37   9. feb 2016 i princippet syns jeg ikke en hestehandler skal have 3500,- i slagte pris-det er der ingen andre der får. Og han har hele tiden været klar over der var noget galt med hende. hans dumhed må være for egen regning, det jeg bliver sur over er en stodder der hårdnakket påstår en tynd hoppe ca. 142 vil indbringe 3500,- i slagtepris, og det ikke er et problem med konsum.
    jeg gider ikke jeres bemærkninger om jeg bare kan betale hans pris-det er ikke problemet. vil i selv betale for en hest, der måske kun kan blive foldbums?


  • #38   9. feb 2016 Nu kommer det aldrig på tale for mit vedkommende, for jeg køber ikke en hest der har ondt i livet. Men HVIS jeg ville have lige netop den hest, så ja. Så ville jeg betale den pris der blev forlangt, for sådan fungerer køb og salg nu engang...

    Vil man have varen, så må man smide prisen. Hvordan kan det undre nogen?



  • #39   9. feb 2016 Ja jeg måtte desværre ud med fuld pris for min nye hest.. Havde jeg turde vente og lade ham stå så var der nok en forhandlingsmulighed. Men når jeg ikke turde så måtte jeg betale det han stod til smiley

    Mvh TT


  • #40   9. feb 2016 "Vil i selv betale for en hest, der måske kun kan blive foldbums?"

    Du vil da i hvert fald gerne kaste dig ud i at betale flere tusinde kroner på lange behandlingsforløb på en hest der har meget minimale chancer for at blive rask, så ja, der er altså noget der lyder modstridende smiley
    3500 kr er ingenting i forhold til hvad du kan komme til at betale - altså, for en hest der nok i sidste ende alligevel skal aflives.. så jeg holder altså fast i at det lyder en smule underligt ikke at ville betale for en hest der måske kun kan blive foldbums, for det kommer du da i dén grad til at gøre hvis du vil "redde" den smiley


  • #44   9. feb 2016 han sagde de 2 beløb, hvor jeg så siger som dig. mistanken er hun bliver kastet videre.

  • #46   9. feb 2016 Merete -nej jeg ville ikke give 3500 for en hest der med stor sandsynlighed aldrig bliver rask. Men jeg ville heller ikke give 1000 eller 50 kr for den...

    Du kan jo insistere så meget du har lyst til, på at du ikke vil give den mand 3500kr... det er du i din gode ret til. Men så får du altså heller ikke hesten.
    Det er til hver en tid sælger der bestemmer hvad hesten sælges for, uanset hvem denne sælger er. Og vil køber ikke betale sælgers mindste-pris, jamen så må køber lede videre efter en anden hest. Så simpelt er det altså.

    Sælger er OGSÅ i sin gode ret til at insistere på den pris han ønsker -det er muligt han så ikke får solgt hesten, men det er jo hans og ikke dit problem.


  • #47   10. feb 2016 Bare det at hestehandleren stolt fortæller hvor nemt man kommer udenom reglerne! Hvor kan jeg evt. finde bevis for hun er blevet slagtet? og ikke solgt videre.

  • #48   10. feb 2016 Det kan du ikke finde beviser på, da du ikke er ejeren, og derfor ikke kan få oplysninger om hesten fx via SEGES.

    Når det er sagt, så ville jeg som de andre ikke lade "drømmehesten" forsvinde pga sølle 2000 kr.

    Og nej jeg ville ALDRIG købe en skadet slagtehest - så om du synes den er 1500 kr eller 150.000 kr værd, så ville jeg ikke købe en slagtehest.

    Hestehandlere af den her type, de lever af at folk enten er himmelråbende naive, og derfor køber syge og skadede heste af ham. Eller hvis folk har bare en lille smule omløb så forsøger han at presse dem til at købe via dårlig samvittighed.
    Jeg ville ALDRIG tage ud og kigge hest sådan et sted - for lige meget om du køber fordi du er bundnaive eller har mega dårlig samvittighed ved at se en syg hest måske ryge til slagt - ja så støtter du på begge måder en bundråden hestehandler, som så får råd til at købe endnu flere sølle heste.

    Mvh Charlotte


  • #49   10. feb 2016 Jeg har ikke opsøgt hesten el. hestehandler, mødte hesten i andet øjemed.


  • #50   10. feb 2016 Merete -det er jo ret ligemeget om du har opsøgt den selv eller ej. Vil du have hesten må du betale hvad den koster, det er vilkårene når man handler.
    Vil du ikke støtte handleren, jamen så må du undvære hesten -jeg kan sagtens forstå at du ikke vil give manden penge, det ville jeg heller ikke selv. Men så får du altså bare ikke hesten, og må så leve med at den nok ender til slagt.


  • #51   11. feb 2016 Om 1200 eller 3500 koster mig mellem 4-5000kr hver måned at have hest, og den er ikke syg. Så i det beløb må jeg undres for har hesten noget, har du pengene og lysten til at give den chancen forstår jeg det ikke. Hesthandlere hverken kan eller vil give heste væk. Det jo mod deres forretning, heller ingen brugt bils forhandlere der giver en rust spand væk, har den hjul og kan den køre, er der en mindstepris. Ellers kan de skrotte den til en lille præmie. Men de gir intet væk.

    Så trælst at han lyver om den blir slagtet eller solgt vidre, me. Reelt set hesthandlere, de sælgere og ja de siger hvad der passer dem for at få mest muligt ud af situationen.
    Vælter de 2000kr økonomien, så det intet imod hvad det koster at tage en ny hest ind. Og opstarte en udredning, og ja den dag du skal have den aflivet ryger der hurtigt 3-6000kr alt efter dyrlæge aflivning og daka

    Og sælges den vidre, er der jo ingen der siger, at det ikke er en som dig som vil denne hest det bedste. Som vil bruge penge på udredning eller aflivning. Ved man jo ikke. Og blir den aflivet, ja så får den ihvertfald fred.


Kommentér på:
Slagtepris og konsum.

Annonce