{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hestevisker.
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #1   5. mar 2016 at nogle faktisk kan kommunikere med dyret, men de fleste bare snakker ejer efter munden og derved manipulere med ejers tankegang smiley

  • #2   5. mar 2016 Med tiden har jeg fået det sådan lidt - folk må vel selv bestemme hvad de bruger deres penge på... men jeg tror ikke på, at der er nogen, der kan telepatere med heste, og hvis der er, så er det bestemt ikke så mange som der i dag påstår de kan.
    Jeg synes ikke en hestehvisker skal erstatte dyrlæge, røntgen, massør eller hvad løsningen kan være, og jeg mener heller ikke man bør træffe beslutninger ud fra det hestehviskeren siger. Men ellers ja, hvis det bare er for hyggens skyld, så må folk vel selv bestemme hvad de bruger deres penge på smiley


  • #3   5. mar 2016 Jeg arbejder selv med telepati med dyr, og jeg forstår ikke hvordan man kan lade være med at tro på det, det er da den enkleste og mest naturlige form at kommunikere på. Telepati er ikke noget fup, og så er jeg ligeglad hvad andre tænker, så snart at man har oplevet det selv er man ikke i tvivl smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #4   5. mar 2016 emilie: enkleste måde at kommunikere på??? arg

  • #5   5. mar 2016 Tro mig det er det smiley Har du selv prøvet det siden at du kan udtale dig om det ?

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #6   5. mar 2016 emilie: det har jeg ikke.. tror 99% af alle tilfælde er direkte røvrenderi af et godtroende menneske..


  • #7   5. mar 2016 Det er jo så din holdning, jeg ved heldigvis at det passer. smiley Fortsat god aften til dig.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #8   5. mar 2016 emelie: der har du helt ret i...

  • #9   5. mar 2016 Det er ikke en hestevisker du efterspørger men en Clairvoyant.
    En hestevisker kan kommunikere med hesten omkring træning, adfærd og håndtering, men man får ikke et fortælling om tidligere ting, hesten har været udsat for.


  • #10   5. mar 2016 US: når man Telepaterer med hesten kan den formidle budskaber om både for, nu og i enkelte tilfælde fremtid smiley

  • #11   5. mar 2016 Emilie - hvordan gør man, kan du beskrive lidt mere? (er oprigtigt nysgerrig)

  • #12   5. mar 2016 Emilie: det er måske rigtigt, men det har intet med hestevisker at gøre.

  • #13   5. mar 2016 Det er ikke bare sådan lige at beskrive over en besked, men hvis du sender en besked til min fb side kan jeg anbefale nogle bøger smiley

  • #14   5. mar 2016 Hvad mener du så med at kommunikere med hesten om træning og andet ? Er det kropsprog du referer til ?

  • #15   5. mar 2016 En hestevisker kan læse hesten krop (øjene, øre, hals, ben osv) og samtidig kommunikere med hesten på en måde, som hesten forstår.
    Det kan blandt andet bruges, når vi tæmmer vilde Mustangs eller arbejder med adfærds problemer, hvor hesten ofte er meget utryg.
    Det er som en overbygning på HMS (ikke tricks og leg, men den ægte HMS), hvor man er 100% koncentreret omkring arbejdet, træningen, håndteringen, omgangen, tilstædeværelsen af/med heste.


  • #16   5. mar 2016 Hms betyder jo bare omgang med hesten smiley Og betegnelsen hestehvisker kan bruges om begge dele, det gør de fleste mennesker ihvertfald.

  • #17   5. mar 2016 HMS er et meget misforstået begræb og der er ikke ret mange i Danmark, der kan betegnes som HMS trænere og endnu færre, hvis nogle overhovedet, der er hesteviskere.

  • #18   5. mar 2016 Men man kan jo ikke træne hms? Når det betyder omgang med hesten? smiley Men ja det er desværre meget misforstået.

  • #19   5. mar 2016 Jeg har bestilt fjerntelepati til min hest her d. 16.. Glæder mig til at se hvad jeg får ud af det:)

  • #20   5. mar 2016 Kris: Hedder du Christina ? smiley For så er det mig du har bestilt ved smiley

  • #21   5. mar 2016 Tilslutter mig US-mustang her. En hestehvisker er et begreb der kommer fra USA, det har intet med telepati at gøre og de kan ikke "snakke" med hesten. Det er en person der kan læse hestens signaler. Det svarer vel til hvad man kan kalde en professionel problemheste træner.

    Men det er SLET ikke den drømmeagtige forestilling folk har en tendens til at tillægge en hestehvisker. De har/havde det med at bruge meget voldsomme metoder, hvilket stammer fra at USA havde en helt anden tilgang til heste end os i Europa. Det gik ikke på at hesten skulle kunne dens dressur for at være bedre i krig eller arbejde som trækhest, den skulle kunne komme fra A til B, eller til at hyrde køer og de skulle gerne bruges en hel dag smiley

    Bare lige for at vi har begrebet på plads smiley


  • #22   5. mar 2016 Men begrebet bliver ihvertfald så vidt jeg ved brugt for begge dele, jeg har aldrig hørt at det kun kan bruges i forbindelse med den ene ting smiley

  • #23   5. mar 2016 Nå vi havde Tormod hestevisker ud. Han løste vores problemer som ikke Tove Due kunne løse. Han kommunikerede med hesten og fandt ud af hvad hun fejlet. Han spurgte ikke os om hesten men hvad problemet var. Efter at have mærket på hende og "snakket" med hende (lydløst) så kunne han fortælle os hvad hun fejlet og hvad vi skulle gøre for at løse det. Det gjorde jeg og to måneder senere gik hun igennem handelsundersøgelse uden problemer. smiley

    Mvh TT


  • #24   5. mar 2016 Emilie Det gør det dog ikke mere rigtigt. Men det er klart når vi ikke har en standard for hestehvisker i Danmark i og med at vi ikke rigtig har nogle, og folk derfor går efter at navnet "hestehvisker" lyder som en der snakker med hesten smiley

    Samme princip med Horsemanship, fordi der sådan set ikke er lagt en standard og som sådan ikke hører til i Europa fordi det igen er noget amerikanerne har opfundet. folk har så travlt med at korrigere hinanden, fordi det for alle betyder noget forskelligt smiley


  • #25   5. mar 2016 Horsemanship betyder jo bare hestehåndtering smiley

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #26   5. mar 2016 team tindur: det kommer vidst an på hvem du spørger smiley

    det handler mere om forståelsen og kommunikationen mellem hest og menneske (ikke telepati, men nærmere kropssprog).


    hms er nok noget af det mest misbrugte ord inden for heste verdenen, og derfor har ændret betydning til noget "ligegyldigt", og hverdags agtig, selvom det er noget ikke alle mestre..


  • #27   5. mar 2016 Alle udfører jo Horsemanship.. Om det er et godt eller dårligt kan jo altid diskuteres..ligesom alle andre synspunkter i hesteverdenen smiley

    Mvh TT


  • #28   5. mar 2016 Horsemanship betyder oprindeligt "the art, skill and ability of a horseman" det er typisk brugt om folk der er gode til heste, som AMT også skriver, at de altså er gode til at læse hesten. smiley


  • #29   5. mar 2016 Hvordan pokker fik det så det navn? smiley og hvorfor mener de fleste at man udfører horsemanship bare man håndterer hesten? (det jeg lærte for mange år siden)

    Mvh TT


  • #30   5. mar 2016 Det ER jo netop også hvordan man håndterer hesten, men problemet er at ordet bliver misbrugt på den måde at folk bruger det dagligt, og det derfor mister betydningen, når det på sin vis er meningen at den skal bruges om folk der har en speciel god håndtering af heste, og ikke bare alle der håndtere en hest smiley

  • #31   5. mar 2016 Emilie: Ja det gør jeg.. Godt nok med K:-)
    Ej hvor skægt det er dig.. Glæder mig helt vildt til det.. Har aldrig prøvet det før:)


  • #32   5. mar 2016 Det problem er jeg helt med på smiley derfor siger jeg i dag at personen har et GODT horsemanship smiley

    Mvh TT


  • #33   6. mar 2016 Da jeg var omkring 8 år gammel var jeg med mine forældre på Roskilde Dyrskue. Her så vi en dame med en hest i en af ringene/udstillingsfoldene - hun var hestehvisker og ville demonstrere hvordan hun kunne få hesten til diverse ting og hvordan man kunne 'forstå' den. Hesten gjorde intet af hvad damen sagde - hun forklarede dens uopmærksomhed pga vinden, publikum og andet støj. Efter hendes opvisning gik vi ned ved hestestaldene. Her så jeg damen var ved at lukke sin hest i boks. Hun så vred ud, rykkede hesten i trensen og gav den en med pisken hun havde i hånden da den gik på vej ind i boksen. Siden den oplevelse, som ligger så klar i min erindring har jeg et meget kritisk syn på hestehviskere men tror på enkelte har en fantastisk indsigt og forståelse. Telepati tror jeg ikke på - en telepatør kan bilde dig hvad som helst ind. Giv mig et billede og lidt info om din hest så skal jeg opdigte en historie der passer til det du vil høre. Eller hvad med at lære at kunne telepati hos Ditte Young - et kursus på to timer, og så kan du telepatere med heste ... Ja godmorgen

  • #34   6. mar 2016 Ditte younghorse kursus tager 5 x 3 dage smiley

  • #35   6. mar 2016 Er med på hestehvisker er mere træner i horsmanship. En der læser og kommunikere på hestens premisser og det går jeg ind for. Telepati smiley nope jeg tror på hesten lever i nuet den har ikke en hjerne der kan rumme at den for 14 dage siden ikke kunne lide den nye smeds parfume. Eller en hjerne der tænker tager du den blå jakke på imorgen så kommer jeg ikke når du kalder. Heste lever i nuet, har den ondt, kan en god hestehvisker i min verden se på dens signaler hvor henne, og ud fra hesten, og finde en måde at samarbejde på.

    Kommunikation er svært med dyr, men det med at tilægge dem en masse egenskaber, og tanker. Ja der jo også folk der tror på en gud deroppe mellem skyerne smiley jeg gør ikke.


  • #36   6. mar 2016 Tina jeg er helt enig med hvad du skriver. dog skal vi huske på en hest sagtens kan huske dårlige og gode oplevelser. men stadig lever i nuet.

    Jeg kan ikke forstå telepati fordi vi hele tiden får så ny viden om hestens hjerne at jeg slet ikke synes telepati følger med og derved ender ud i noget pladder.... jeg var rigtig nysgerrig om telepati i starten da jeg er meget overtroisk, men nu har en masse useriøse små hestepiger ødelagt min tro fuldstændig..

    Jeg stoler kun på clavoianter som kan hele pakken (mennesker, dyr, døde ect.) og alle andre føler jeg er ret så useriøse smiley


  • #37   6. mar 2016 Jeg har for nyligt fået lavet fjerntelepati på min lille pony Prins. Jeg fik faktisk lavet 2 inden for 2 uger. Jeg fik svar tilbage på to forskellige måder, men nogle af tingene var de enige om - bland andet hans opvækst- noget som jeg ikke anede noget om, men synes det er sjovt at de begge var enige i de ting, selvom det var uafhængigt af hinanden. Jeg tror helt sikkert på det, og det var også min og Prins' redning, da jeg ellers var meget tæt på at opgive ham. Det er ikke mere end 1-1 1/2 uge siden at jeg fik svar på mine spørgsmål omkring ham, og jeg kan allerede mærke en forskel. Jeg er helt overbevist om at der er nogen som kan snakke med dyr, på et helt andet plan smiley

  • #38   6. mar 2016 Hvis man vil vide noget om hestens opvækst er det så ikke bare at spore dens tidligere ejere og kontakte dem? Det er bare at spore ud fra hestens pas og ejercertifikat.

  • #39   7. mar 2016 Det er jo ikke alle heste som har pas osv, selvom de skal have det. Mine to ponyer overtog jeg, da de ellers skulle slagtes. Der var ikke pas på dem og de var heller ikke passet med smed eller dyrlæge. Derfor brugte jeg blandt andet telepatien til at finde ud af noget om deres fortid, som desværre ikke så særlig god ud smiley

  • Mads O
    Mads O Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 13 Svar: 3
    #40   7. mar 2016 Hej! Jeg følger lige med i den tråd her, syntes det er et meget sjovt topic smiley
    Så har jeg lidt sjov at fortælle kæresten smiley
    - Jeg må desværre erkende, at jeg ikke tror på hverken heste hviskere, åndemanere eller lign. Men jeg håber da det kommer til at virke for dig!
    - Må man høre hvorfor du gerne vil have en heste hvisker ud?


  • #41   7. mar 2016 To ponyer sendt til slagtning uden papirer, som ikke er passet med smed eller dyrlæge - Jamen det skriger jo ligefrem efter de ikke har haft det godt. Men siden ingen ved det, ja så er det da bare at digte en historie, som passer til deres skæbne. Ifølge amerikansk forskning er telepati aldrig blevet videnskabeligt bevist, dvs. der er ikke fundet bevis for ægtheden af dette område. Det kan du læse meget mere om ved at søge efter engelsksprogede videnskabelige artikler omkring undersøgelser på området

  • #43   7. mar 2016 Malli: Nu får kommunikatorer jo som regel ikke rigtig noget Info udover navn og billede. smiley Ejer fortæller jo ikke at hesten har været sendt til slagt osv.

  • #44   8. mar 2016 Malli: hvordan vil du så forklare at de kommer med ens forklaringer om hvordan de har haft det og hvordan det har set ud det sted de stod?

  • #46   8. mar 2016 Jeg kan se på din profil du har søgt telepati til Prins i februar 2016, men du har allerede oprettet Prins på HG i oktober 2015, hvor du skriver han er hentet fra slagter og lidt om hans fortid. Så medmindre alt det er noget du har skrevet bagefter, så er det ikke så svært at spore hvor telepatør har fundet oplysninger samt hvorfor de er enslydende

  • #47   8. mar 2016 Du har også forumemner om ponyerne fra før du kontakter telepatør? Her fortæller du bl.a. de er fra slagter og har stået på en mark og ikke været vant til meget eller passet optimalt

  • #48   8. mar 2016 Mali: Der er nok en der er nysgerrig smiley

  • #49   8. mar 2016 Hi ja, men det besvarer jo spørgsmålene. Reelt set kunne enhver have fundet oplysningerne ud fra billede samt navn på ejer og pony.

  • #50   8. mar 2016 I nogle tilfælde ja, men jeg tror at du kan finde modsvar uanset hvad ts skriver smiley

    Man kan jo også kommunikere uden at vide navn eller billede, men udfra en grime fx. Det er svært at få ret mange oplysninger ud fra den uden at kommunikere med dyret.

    Jeg er selv dyrekommunikator, og jeg kunne aldrig drømme om at gå ind og søge på dyrene, jeg gør det fordi at jeg elsker at hjælpe dyrene og deres ejere, ikke for pengenes skyld smiley


  • #51   8. mar 2016 Når noget som telepati ikke kan bevises videnskabeligt, så kan du slå tvivl om hele eksistensen. Det er ligesom med religion og myter fx. Nogle tror på Thor og Odin fra Nordisk Mytologi, andre på julemanden ... og det skal der også være plads til

  • #52   8. mar 2016 Det er blevet bevist i 2012, og inden du spørger om link, så har jeg det ikke smiley Men jeg ved at Winnie Stubkjær har hvis du gerne vil se det. Fortsat god aften smiley

  • #53   8. mar 2016 Det vil jeg meget gerne. Du kan bare poste linket her, så vi alle kan se det. Glæder mig til at få nyt indblik, lyder interessant. Også god aften til dig.

  • #54   8. mar 2016 Så prøv at sende hende en pb, der står også noget om det i hendes bog "de kloge dyr". smiley

  • #55   8. mar 2016 Her er linket. Nogle forskere er blevet enige om at dyr har en bevidsthed, men jeg synes ikke der står noget om telepati? Jeg er enig i dyr er bevidste væsner, men det betyder ikke telepati er virkeligt. (Du kan evt fortælle mig hvor i teksten der står telepati er videnskabeligt bevist ud fra den og den undersøgelse, for kan ikke lige finde stedet): http://fcmconference.org/img/CambridgeDeclarationOnConsciousness.pdf

  • #56   8. mar 2016 Jeg har ikke tid til at læse det lige nu, og jeg har heller ikke læst den artikel før, jeg har været under uddannelse ved Winnie og har fået det af vide der igennem smiley Er det Winnie der har sendt dig den artikel?

  • #57   8. mar 2016 Jeg kan se i en artikel om Winni Stubkjær hvor hun skriver forskningen fra 2012 kun beviser dyr er bevidste væsner, men den beviser ikke telepati eksisterer.

  • #59   8. mar 2016 Den er fundet via hende og hendes bog. Se også næste link for bevis

  • #60   8. mar 2016 Okay, jeg kan ikke svare dig på det smiley Jeg har heller ikke tid til at overbevise alle folk jeg møder om at man kan telepatere med dyr. smiley

  • #62   8. mar 2016 Jeg tror ikke et sekund på det, ligesom Luther smiley

  • #63   8. mar 2016 Man kan altid overbevise folk, hvis ellers man har bevisbyrden i orden. Ellers bliver det bare 'varm luft i canal grande'

  • #64   8. mar 2016 Malli: Ja men spørgsmålet er om det er meningen at folk skal overbevises hvis de ikke vil smiley

  • #65   8. mar 2016 Ja det er ligesom med julemanden og den nordiske mytologi. Nogle tror på det mens andre ikke gør. Det er op til en selv hvad man vælger. Og jeg vil gerne overbevises, men det kræver telepati kan bevises i videnskabelig forskning. Ellers kan jeg ligesågodt sige jeg også tror på nordisk mytologi og julemanden fx

  • #66   8. mar 2016 Bevis at telepati rent faktisk er noget "rigtigt", så tror jeg gerne på det.

  • #67   9. mar 2016 Uanset hvad i skriver, så tror jeg fuldt og fast på det og det har hjulpet mig og Prins rigtig meget. Der vil altid være dem som vil modbevise det og bare ikke vil tro på det, men det er ikke ensbetydende med at det ikke passer at det kan lade sig gøre.

  • #68   9. mar 2016 Emilie: "tro" er det vigtige ord her smiley
    Du tror på det.....det er ok, det må du gerne (i min optik må folk gøre hvad de vil, så længe de ikke skader andre), men det er på ingen måde bevist, og selvom der udloves millionudbetalinger til dem der kan bevise det, så er der ingen der kan.
    Men du må hjertens gerne tro på det - det skader jo ikke nogen smiley


  • #69   9. mar 2016 Jeg troede på det.... indtil små hestepiger som tror de kan telepatere ødelagde det for mig smiley

    Lidt ligesom når forældre fortæller julemanden/påskeharen/whatever ikke findes alligevel..

    Jeg er rigtig troende med alt paranormal osv.
    Men det med telepati til heste er blevet for overdrevet og gør jeg først vil ro på det når en direkte kan fortælle mig alt hvad jeg har snakket med min krikke om.


  • #70   10. mar 2016 Tro er retten til ikke at forstå smiley

  • #71   10. mar 2016 En lidt grov sammenligninger, men: Ja sådan havde alle nazisterne det også efter de havde støttet Hitler og lukket øjnene for jødeudryddelserne, for hvem gider se på beviser og fakta for rent faktisk at forstå følgerne?

  • #72   10. mar 2016 Emilie: siger du så at du ikke forstår det? Jeg vælger at se på beviserne, og som jeg ser det, så taler de deres tydelige sprog. Indtil nogle kan bevise deres evner for andet end at tale så hesteejeren føler sig ramt, så anser jeg det for en god historie og intet andet. Det kunne være fedt hvis det var rigtigt, men desværre findes det ikke smiley

  • #73   10. mar 2016 Nej, jeg mener at tro er retten til ikke at forstå, du behøver ikke forstå at jeg tror på det og er overbevist om at det kan lade sige gøre smiley

    Og ja, at sammenligne telepati med naziterne og Hitler er meget groft!


  • #74   10. mar 2016 Jeg kan se, at de af jer, der ikke "tror", har enormt travlt med at tale om hestens hjerne og videnskabelige beviser, hvilket også er meget naturligt, når de to begreber står i samme kontekst.
    Når der tales om telepati har det absolut intet med hjernen at gøre. Faktisk kan hjernen, logisk sans og vores (alt for) civilicerede levevis stå rigtig meget i vejen for en god telepati. Telepati foregår på et helt andet plan/en anden frekvens end tanker.
    Når vi taler om videnskabelige beviser, så har der rent faktisk været forskning både med mennesker (enæggede tvillinger) og med rotter, der beviser at man kan kommunikere telepatisk.
    I forhold til kurser hos Ditte Young, så er det bestemt ikke alle, der har de samme forudsætninger for at blive rigtig gode. Og jeg vil vove at påstå, at der er kun èn ægte vare og det er Ditte smiley

    Men for at besvare spørgsmålet fra trådstarter:
    Hvis det var mig, ville jeg helt klart få en telepatør ud (og ikke en hestehvisker, der som flere andre pointerer, er et menneske, som kan kommunikere kropssprog med hesten og på den måde "opdrage" den)


  • #75   10. mar 2016 Jeg har selv brugt hestehvisker og Birgitte Falk er fuldstændig enestående, jeg kan varmt anbefale hende. smiley

  • Ida L
    Ida L Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 6
    #76   10. mar 2016 Spændende tråd, selvom jeg ikke tror på kommunikation mellem dyr og mennesker eller lignende smiley





  • #77   10. mar 2016 Emilie; nej, jeg forstår ikke hvorfor man vælger at tro på noget der ikke kan bevises (heller ikke selvom der er et økonomisk incitament ved at gøre det - 1 million dollars har været udbudt i omkring 40 år, ingen har kunne demonstrere nogle "overnaturlige" evner). Men! Du har absolut ret til at tro på hvad du vil, og føler der giver dig noget smiley

  • #78   10. mar 2016 Henriette har du læst undersøgelsen? Først og fremmest bygger den på hjernen og for det andet har den mere med at lære rotter adfærd end egentlig telepati ud fra hvad jeg kan læse. Her link: https://www.newscientist.com/article/dn23221-first-mind-reading-implant-gives-rats-telepathic-power/

  • #79   10. mar 2016 Nyere forskning ved University of Washington siger, at eftersom telepati endnu ikke er bevist må det være svindel eller selvbedrag. Link: http://www.morningticker.com/2015/09/telepathy-are-scientists-about-to-crack-the-code/. Grunden til telepati er svær at stole på vil også være, at hvis dyr kan kommunikere med mennesker så kan de vel også lyve. Dette belejligt for telepati for er historien ikke rigtig så lyver dyret nok? Link: http://news.discovery.com/animals/pets/dr-doolittle-pet-psychics-120424.htm

  • #80   11. mar 2016 Jeg har haft et par oplevelser, som jeg ikke er i stand til at forklare. Telepati?
    Jeg stod med elevhesten Charlie, jeg kan ikke huske, hvad han lavede, men jeg skældte ham ud, og sagde fyyyy det må du ikke. Pludselig fik jeg en følelse som om, jeg var en lille uartig 5 års dreng, der fik skæld ud og var meget flov, samtidig med at Charlie stod og så underligt på mig.
    Ved en anden lejlighed, hvor jeg red på min hest, som blev forskrækket over en pludselig lyd (det gør hun en del) fik jeg pludselig en fornemmelse af at være panisk/rædselsslagen, og jeg følte ikke det var min angst, jeg er ellers lidt nervøs. Men denne følelse kunne jeg kun opfatte som om den kom fra hesten, da den faktisk gjorde, at jeg bevarede roen, og kunne berolige min hest, og følelsen forsvandt. Jeg ved det lyder tosset, men ved ikke hvordan, jeg ellers skal forklare det.


  • #81   11. mar 2016 Marian: det er ikke telepati, men aflæsning af adfærd. Heste kan fornemme angst hos rytter og kan dermed blive nervøs selv eller tage det roligt afhængig af hvilken hest det er. Du kan også se på andre mennesker hvis de er angste, glade osv. og måske føle det smitter af på dig selv. Det er aflæsning af adfærd. Men fordi du fx kan se din veninde er ked af det betyder det ikke du ved præcis hvorfor og kender alle hendes tanker. Samme med en hest.

  • julia R
    julia R Tilmeldt:
    feb 2015

    Følger: 1 Svar: 2
    #82   11. mar 2016 Har rigtig god erfaring med det. Med øjeblikkelig og mærkbar effekt.
    Hende jeg havde ude både telepaterede og healede, så hvad det var det virkede bedst kan jeg ikke sige, men nøj en forskel det gjorde.


  • julia R
    julia R Tilmeldt:
    feb 2015

    Følger: 1 Svar: 2
    #83   11. mar 2016 Har rigtig god erfaring med det. Med øjeblikkelig og mærkbar effekt.
    Hende jeg havde ude både telepaterede og healede, så hvad det var det virkede bedst kan jeg ikke sige, men nøj en forskel det gjorde.


  • #84   11. mar 2016 Vi har fået lavet 4 personligheds beskrivelse og 3 mini spørgsmål til vores. Det vi fik af vide ved de 3 gamle er helt utroligt, specielt omkring Sunshine og Maxine. Den gang vi kiggede på Navamoon fik vi lavet en på ham og 90% af hvad vi fik af vide om ham gjorde at vi faktisk købte ham, de sidste 10% var hvad tidligere ejer fortalte om ham. Og alt det vi har fået af vide passer faktisk på ham. Den gang vi fik stillet 2 spørgsmål til hver af vores ponyer, fik vi af vide at Navamoon ingen smerter har mere, og at han gerne vil ha næseremmen af, og han vil ikk åben munden/ta bidet og stikke af... Det er nu 5 mrd siden og det har og så passet. Min vil mig rigtig meget, og glæder sig til at vi får vores ridning op og køre igen efter 4 års pause.

    Så vil helt klart anbefale Hestersynergi som kan findes på fjæs, og vil klart bruge dem, hvis vi får problemer med ponyerne igen.... Min far var også skepsis da han hørte om det første gang, men specielt omkring min er der bare noget som kun vi ved, men det kommenterede hun på. Hun fik 2 billeder af hver vores ponyer, et profil og side billede, + hvad dyret hed og hvor gammel det var, og ud af det fik vi hver 1,5-2,5 side personligheds beskrivelse om vores dyr.... Så spring ud i det ??
    Hilsen Mette Nørskov ( Lauras mor )


  • #85   11. mar 2016 Hun kom ikk hjem til os, men fik sendt 2 billeder af hver pony

  • monika A
    monika A Tilmeldt:
    jan 2013

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 16
    #86   11. mar 2016 Jeg er helt enig med Emilie. Har ikke læst alle indlæg og er sikker på der er mange der er skeptiske. Jeg har udøvet metoden i ca. 7 år, og er uddannet hos Anna Twinney, USA, som er en dygtig telepatør og horsemanship-kvinde. Det er for mig også helt naturligt, og ja - det kan lade sig gøre, og selv om det lyder mærkeligt, er det hesten der bedst ved hvad der kan gøres ved problemet. Det er også helt naturligt at det aldrig kan stå i stedet for dyrlægen, men som supplement. Jeg bruger også dyrlæge på mine dyr ved behov.
    Der er forskellige måder at gøre det på. Nogle tager hjem til hesten og andere (som jeg) får et billede tilsendt og så "snakker" jeg med dem derhjemme".
    Så go for it ! og held og lykke med din hest smiley


  • #87   11. mar 2016 Telepati med dyr er skam lige så ægte en kommunikation som vores eget sprogbrug. Jeg uddannede mig hos Ditte sidste år og jeg øvede mig en del mere en hvad man skulle.

    Der hvor det for mig virkelig ligesom blev sort på hvidt, var da jeg adfærds ændrede en kat uden vi var nået til det modul enddu. Ejeren sendte et billede som bevis og var lykkelig over at hun og hendes kat kunne nu have et tætter bånd.

    Katten her havde nærværs problemer og derfor aldrig brød sig om at ligge og nusse.

    Derefter fik jeg en hest til at gå op i trailer ect.

    Så jo jo det er skam rigtig. Men det handler også om at være sensetiv og mærke med sine andre sanser.

    Hvis jeg skulle have en telepatør ud at snakke med min hest ville jeg mest gør det hvis man skal affærds ændre eller finde ud af om den har smerter. Mange heste går med skjulte smerter og derfor udfordringer i ridningen.

    Det skal siges at ejer er 100% ansvarlig at det de ønsker at forbedre faktisk sker, så hvis hesten lige som har en løsning til en udfordring, så er det det man gør. Ellers køre man jo i den samme cirkel. smiley

    Så Jo telepati bliver mere og mere udbredt OGSÅ til vore kære dyrlæger (hvilket en af dem på vores hold var) smiley


  • #88   11. mar 2016 Marian, hesten kan ikke være "flov" eller "pinligt berørt" så hestens følelser var det næppe smiley Jeg læser det som om du ganske enkelt associerede situationen med nogle bestemte følelser. Det gør jeg da også tit smiley

  • monika A
    monika A Tilmeldt:
    jan 2013

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 16
    #89   11. mar 2016 Fünke, en hest og andre dyr har følelser, og dem som ikke tror på det, er mennesker som synes (ubevist) at det er nemmest at have den tro. Provokerende svar? måske. Men dyr har følelser, og derfor er det netop også vigtigt, som Laila er inde på, at man som ejer skal ville telepati 100 %, og høre hvad dyret siger, for at få noget ud af det. Jeg har haft kunder, som "kun" ville finde ud af, om det var rigtigt, det jeg gør, og i øvrigt er ligeglad med dyrets udsagn. Det kan give en modsat effekt, og kan gøre at dyret ikke vil kontaktes mere/bliver mere skeptisk overfor mennesker.
    Bare et lille indput smiley


  • Ida L
    Ida L Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 6
    #90   11. mar 2016 Det der adskiller os fra dyr er vel, at vi er bevidste om vores eksistens og kan tænke udover vores instinkt, og derefter handle mere fornuftigt? smiley

    Eller er jeg helt gal på den? smiley


  • #91   11. mar 2016 Selvfølgelig har dyr da følelser!! smiley jeg har aldrig sagt andet. Men de føler sig ikke "pinlige", for de er ikke i stand til at være selvbevidste på den måde vi er. Det betyder ikke, at de ikke har følelser - men de er ikke i stand til at ræsonnere, planlægge og være selvbevidste som vi er, når vi er flove, skammer os og er pinligt berørte smiley

  • #92   11. mar 2016 Og det er forresten også derfor jeg synes telepati kan være risikabelt - fordi det, hvis det virkelig findes, ofte bliver oversat af et menneske der netop bruger de menneskelige følelser; nogle følelser og en kapacitet som hesten ikke har, og ejer kan måske derfor få et misforstået billede af, hvordan hesten opfatter tingene, hvis en adfærd er blevet forklaret med at hesten fx. føler sig "pinlig" smiley

  • monika A
    monika A Tilmeldt:
    jan 2013

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 16
    #93   12. mar 2016 Jeg er ikke enig med dig Funke. En hest kan have alle følelser, men det kræver at den har oplevet noget der giver den følelsen. Heste og andre dyr lære ud fra erfaringer i deres liv, herunder også følelserne. Jeg mener ikke deres følelser kan misforståes. Det skal jo forklares i den sammenhæng som dyret forklare tingene i og ikke ud fra telepatørens meninger. Jeg har lukket af for mine følelser og meninger når jeg taler med et dyr. Ellers skal jeg ikke tale med dyret. Det er dyrets stemme og ikke min. Du mener at telepati er riskabelt. For hvem? Højst for den ejer som ikke vil høre " sandheden" som dyret ser det smiley

  • #94   12. mar 2016 Det handler ikke om at være enig eller ej, en hest kan ganske enkelt ikke føle sig pinligt berørt eller "flov", det er ganske umuligt for den at være selvreflekterende på den måde smiley
    Og nej de kan da heller ikke lære at være flove - du kan jo ikke lære dem noget, de ikke er i stand til, ligesom du ikke kan lære dem pludselig at være i stand til at ræsonnere eller fantasere over deres valgmuligheder smiley
    Det er egentlig meget enkelt og ikke noget der handler om holdninger: den har bare ikke hjernekapacitet til det.

    Og ja det ER da potentielt skide risikabelt hvis ejer bliver bildt ind at hesten fx. kan ræsonnere og overveje dens valgmuligheder, og ejer derfor reagerer på hestens adfærd ud fra en tro om, at det kommer af en evne hesten slet ikke har. En potentielt farlig, misforstået situation!


  • #95   12. mar 2016 Monika A: Kan ikke lade være, men læste lige et af dine egne forumemner, hvor du skriver, at du ikke kan telepatere med dine egne dyr. Er det så fordi du ikke selv vil høre 'sandheden'?

    ... og hvis dyr har en stemme, så kan de vel også lyve ligesom mennesker?

    Min holdning til telepati er efter denne her tråd blevet værre fordi dem der påstår de har evnerne benægter ethvert bevis på, at telepati ikke eksisterer. Ethvert såkaldt bevis en tilhænger af telepati er kommet med kan fejes af banen, og de har ikke selv sat sig ordentligt ind i stoffet. Min konklusion er: En telepatør gider ikke høre sandheden. De vil kun høre deres egen illusion om at telepati er virkeligt. Men det bliver de vel også nødt til for ellers kan de ikke tjene penge på deres 'specielle evner', selvom de 'selvfølgelig' gerne gjorde det gratis (det gør de så bare ikke).


  • #96   12. mar 2016 Nu er det jo faktisk således at ingen ved helt nøjagtig hvordan hestens hjerne fungerer og hvor stor deres intelligens er. De troede de vidste..og ups..så kom der noget nyt hvor de fandt ud af at de kunne kede ting sammen osv.. Så der er i bund og grund ingen af os der kan sige at hesten er så og så dum eller klog.. smiley de er da ret kloge hvis du spørger mig.. Tænke sig til at have nogen der rengør ens "hus" og sørger for ens mad uden at skulle udføre et fuldtids arbejde og "bare" kan nyde livet, blive soigneret få behandlinger, pedikyr osv.. smiley
    Tindur er da i hvertfald skide klog smiley

    Mvh TT der tænker at vi ikke skal undervurdere de kære dyr..


  • monika A
    monika A Tilmeldt:
    jan 2013

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 16
    #97   12. mar 2016 Til Malli. Jeg vil gerne kunne lære fra egne dyr, og derfor har jeg andre til at gøre det for mig, når jeg har brug for det. Derudover kan jeg fortælle at jeg har talt med eget dyr, men ikke når det handler om alvorlige ting. Jeg har bl.a. lige måtte sige farvel til min hund, hvilket jeg fik hjælp til af en anden telepatør og ville ikke være uden.
    Det er det samme hver gang disse tråde kommer op. Nogle er indstillet på andres syn på nogle ting, og nogle vil altid stille negative kommentare, eller nedgøre det. Det er jo en fri verden vi lever i.
    Mit råd er at hvis man er til den slags, så sæt jer ind i det, også fra mange forskellige telepatører, og hvis man ikke er, så lad være med at gøre det til et problem at nogle vil høre mere om det.


  • #98   12. mar 2016 Men TT, du tror vel heller ikke at hesten kan stå og overveje sine valg eller reflektere over sig selv og sine handlinger?
    Måske lyder det som om, at jeg undervurderer hestene - men det er ikke min mening. Jeg synes bestemt de er kloge dyr og interesserer mig meget for alt det, man kan få dem til bare ved at vide det helt basale om indlæringsteori; MEN lige præcis dét med at hesten er "flov" har intet med kloghed at gøre, de er bare ikke bevidste om dem selv som vi er.
    Kloge, ja sikkert, men det er da et fact at de ikke er i stand til at drage de logiske slutninger - eller reflektere over deres eget væsen - som vi kan smiley


  • #99   12. mar 2016 Jeg tror at vi kan få hesten til at opføre sig på en måde ved brug af vores kropssprog og talemåde, Således at vi opfatter at hesten er flov/skammer sig. Jeg tror at den på baggrund af vores kropssprog og talemåde kan forstå at det ikke var så godt det den gjorde og responderer på det. Men om den decideret har følelsen flov/skamfuld skal jeg ikke gøre mig klog på. Men jeg kan tydeligt se forskel på Tindur når han bliver "fornærmet" er sur, vred, glad, føler sig forkælet, "skamfuld" eller er ked af det. Men om han føler det han udtrykker ved jeg ikke.. smiley men det kan jeg jo lide at tro smiley

    Mvh TT


  • #100   12. mar 2016 Jeg tror at vi kan få hesten til at opføre sig på en måde ved brug af vores kropssprog og talemåde, Således at vi opfatter at hesten er flov/skammer sig.

    HELT enig! Sådan er det jo også med de videoer af hunde, hvor ejerne kommer hjem og påstår at hunden "skammer" sig over at have ødelagt toiletrullen smiley


  • #101   14. mar 2016 Mali: Det holder ikke, for normalt bliver jeg "bange" når hun pludselig vil flygte, men det gjorde jeg netop ikke der. Jeg følte en "vild" angst, men det var ikke min, tvært i mod var jeg, for en gangs skyld, fuldstændig cool. Hvilket gjorde, at jeg fik hende beroliget på få sekunder. Og jeg selv kunne fortsætte ridningen, som om intet var sket, hvor jeg ellers plejer at være rystende nervøs bagefter.

  • #102   14. mar 2016 Jeg giver dig ret Tindur, sådan er det normalt, men med Charlie, var det en meget intens følelse og derfor kigger jeg automatisk op på ham, og ser han står og kigger underlig på mig.

  • #104   17. mar 2016 Komplet spild af penge smiley

  • #108   30. mar 2016 Hestevisker og hestevisker.......... De fleste, der kan noget med at håndtere heste, der har nogle problemer i form af utryghed eller lignende, vil helst ikke kaldes hesteviskere. Men helt sikkert er der mange, der har nogle "værktøjer", som kan gavne dig og din hest.
    Jeg skal lige sige, at jeg ikke har læst alt, hvad der står her i tråden.
    Selv har jeg plukket lidt her og lidt der gennem tiden, så det kommer til at passe til mig og mine heste. Jeg startede med at håndtere heste, da jeg var 7 år. På det tidspunkt, skulle en hest bare makke ret, ellers var der tæsk som betaling. Det var meget voldsom for mig, da hestene selvfølgelig blev mere utrygge og absolut stressede. jeg havde ingen anelse om, hvad jeg skulle, så jeg begyndte at vise ponyerne vej, rose dem, når de gjorde, hvad jeg bad om og startede forfra, når det var nødvendigt. De voksne på rideskolen synes, at jeg var en løjerlig lille unge, der nok troede, at jeg var indianer, sådan som jeg snakkede med ord og krop til ponyerne. Men hvor om alt er, så virkede det i en sådan grad, at jeg fik lov til at sadle ejerens datters hest op, og det var stort. I dag bruger jeg en broget værktøjskasse, som jeg har samlet sammen gennem mange års erfaringer. Hvis jeg skal sætte det lidt op, så bruger jeg hovedsagligt mit eget ord, tone og krop og lidt af Monty Roberts og en hel del af mange andre deriblandt klikker-metoden, som er meget inviterende til opgaverne. Det der er vigtigst er, at du er tydelig i, hvad du vil med din hest. Bliver du utydelig, bliver hesten usikker. Der kommer problemerne virkeligt.
    Ja, man kan bruge mange penge på det, men det er ikke nødvendigt. Tænk positivt, hav tålmodighed og frem for alt, find dig selv i dit arbejde. Held og lykke smiley
    Ps. Jeg er 62 år nu rider og håndtere stadig heste smiley


Kommentér på:
Hestevisker.

Annonce