{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hest bliver bidt
  • #1   16. jun 2016 Ikke andet end at flytte fold og evt have max 3 andre heste der ikke er højt i hierarki gående. smiley
    Og stakkels basse dreng smiley
    Mvh TT


  • #2   16. jun 2016 De går kun ham og 2 mere smiley
    Ja det så synd


  • #3   16. jun 2016 Så ville jeg forsøge at finde et andet sted til ham smiley

    Mvh TT


  • #4   16. jun 2016 det bliver besværligt, der ikke andre steder i nærheden af mig med de faciliteter..
    .derfor jeg håbede man ku putte noget på


  • #5   16. jun 2016 Ja..Men er faciliteterne vigtigere end din hest? smiley

    Mvh TT


  • #6   16. jun 2016 nej er de ikke. Men det nytter jo ikke jeg flytter ham også jeg kun har mulighed for at komme i weekenden..
    der må findes noget


  • #7   16. jun 2016 Der er ikke noget man kan smøre som sådan direkte på hesten.
    Hjortetaksolie er nok mit bedste bud. Dog kan hestens hud ikke tåle at få for meget eller for tit på.
    Hvis det er i dækken sæsonen synes jeg at bidstop på spray hjælper.
    Jeg tænker dog din dreng hygger sig med at lege med de andre foldkammerater, selvom han får nogle bidmærker.


  • #8   16. jun 2016 Min den brune har lignet din hest på en prik - bidhuller overalt på kroppen, men især hals og bringe området.

    Jeg har mine heste hjemme for det meste, men nogle vintre har de været opstaldet ude. Og det har vist sig, at min brune "nej hvor er det synd for dig med alle de bid hest" er den VÆRSTE møgbølle på fold - han leger og leger, og bliver ved selv når de andre vallakker siger fra.....og når de har sagt fra nok gange, og min Duracell-kanin bliver ved med at drille, så får han et bid !

    Han er ikke ond, men bare det største legebarn af alle - og da han rent faktisk er ret dominant, ja så buldre han bare på, og respektere ikke de andres heste som siger fra.

    På et af opstaldningstederne blev han efter måneders forsøg pillet ud af unghesteflokken, fordi han bankede de andre konstant i de 7 timer de var på fold.
    Her blev jeg tilbudt at få ham på fold med en gammel sur fører-avlshoppe, så hun kunne sætte ham på plads - det takkede jeg pænt nej til.

    Nu har jeg mine to heste hjemme, og den sorte har været skadet - så de går på hver sin fold, og kan nøjes med at lege grimeleg over hegnet, og løbe om kap langs hegnet. Og nu har han så ingen bidmærker længere, fordi nr Pinot går væk fra legen, så kan han ikke følge efter.

    Du kan ikke smøre hesten eller et evt dækken ind i noget, som skulle gøre de ikke bider an. For biddene kommer som hurtige "angrebsbid", og ikke hvor de står og hiver eller smånapper, og hvor en grim sag vil få dem stoppet i at fortsætte.

    Mvh Charlotte


  • #9   16. jun 2016 Bliver han decideret jagtet af de andre to? Eller er han bare en legebums?
    Hvis han bare er en legebums og hygger sig, så ville jeg lade det være som det er nu. Min har også ldit skrammer, men det er fordi han nogle gange leger lidt voldsomt smiley


  • #10   16. jun 2016 Man få sådan noget at spraye eller smøre på hesten, kan ikke lige huske hvad det hedder, men når en anden hest så bider din hest får de en grim smag i munden, nærmest ligesom det der man kan får til neglene hvis man bider negle.

Kommentér på:
hest bliver bidt

Annonce