{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Berider uddannelsen. :)
  • #3   16. jul 2016 En mega fed idé er at være i praktik ved en beriderelev igennem længere tid. Jeg har selv arbejdet under en beriderelev gennem snart et år og det ændrede mit syn på uddannelsen. Man skal virkelig knokle og kunne lide det. Jeg går stadig med tankerne om at uddanne mig som berider, men tænker andre ting igennem som jeg ikke gjorde inden. smiley

  • #4   16. jul 2016 Min tid er desværre ikke til at følge en berider, men kunne godt forestille man virkelig skal knokle for det.

    Vil du fortælle hvordan det ændrede dit syn? smiley

    (Jeg har også tænkt på, at gå ind og tage nogle specifikke kurser, med henblik på noget undervisning osv. For interessens skyld udelukkende også have andet job ved siden af)


  • #5   16. jul 2016 Skriver lige over pb, dog bliver det nok ikke lige forløbig fordi jeg er i byen. Men jeg skal nok skrive til dig når jeg kommer hjem. smiley

  • #6   16. jul 2016 Helt ok. smiley

  • #7   17. jul 2016 har arbejdet for en berider så ved af erfaring at det er virkelig hårdt arbejde. Det er slf. fedt med massere af hest men man skal virkelig brænde for det. Det er mange timer med andet end ridning.

  • #9   17. jul 2016 Mit forslag er, at man tager et år til udlandet, og arbejder i en stald - alt efter om man er til spring eller dressur.
    Når man er på la/M niveau kan man godt få tjansen som "ren rytter", uden staldarbejde.

    Fordelen er, at man lærer sprog, prøver at arbejde som "proff rytter", så finder man ud af at, det slet ikke er sjovt at ride 10 heste om dagen, ja så ser det pænt ud på ens CV, at man har lært sprog og arbejdet i udlandet.

    Man skal huske at det er et meget specielt job, med meget hårdt arbejde, for megen lidt penge.
    At man skal være rigtig god til at snakke med mennesker, også når der skal fortælles at deres hest er en uopdragen talentløs møgbuk, som man har knoklet med i en måned - og nu forstår kunden ikke at hesten ikke er klar til la.
    Være rigtig god som ansat i rideklubber, hvor du skal samarbejde med skiftende bestyrelser, og være chef for en masse små teenagepiger med al det bøvl det giver.
    At hvis du får en god hest i ridning, så bliver den højest sandsynlig solgt, lige når det er ved at blive rigtig sjovt.
    At de færreste beridere ejer deres rideheste - og selv hvis de gør ofte er tvunget til at sælge dem, når de begynder at blive gode, fordi de jo skal tjene penge hjem på hestene.
    At man skal stå og undervise hver aften, både i sol, regn og minusgrader. At man har weekendarbejde, og i det hele taget et "ikke-37-timer-om-ugen-job".

    Når det er sagt, så synes jeg man skal gøre hvad man brænder for - men man skal huske at det ikke er en dans på roser, og opvisninger i Herning hingstekåring hele tiden.

    Mvh Charlotte


  • #10   17. jul 2016 Jeg har været i lære i 3 år - du er velkommen til at skrive en PB hvis du vil høre nærmere smiley

  • #11   17. jul 2016 Hesteverden er meget "speciel" og ikke nok med det er hårdt arbejde, skal man virkelig have ben i næsen for at begå sig (;

    Men har kun kendte nogen få som har gået den vej, og en ting er at være en dygtig rytter, men hvis du ikke har heste materiale til at vise det, kommer man hellere ingen vejene.


  • #12   5. sep 2016 Jeg overvejer stadig uddannelsen, er der nogle der ved om det er svært at komme i praktik i de 8 år - og om det efterfølgende er svært at få job som berider? smiley

  • #13   6. sep 2016 Jeg tror ikke som sådan at praktik pladsen er svær men man må somregel ikke være det samme sted alle 8 år, og efter uddannelsen kan det godt blive svært at finde job. Når det så er sagt så har praktikstedet tit nogle krav de vil have opfyldt inden de tager en ind, og det er gerne at man ejer en bil og trailer og spring og dressur hest. Man skal være villig til at smide mange penge efter heste hvis ikke man er ekstrem heldig at kunne låne, og man skal være villigt til at sælge hvis ikke ens lærermester mener at hesten er god nok smiley

  • #15   6. sep 2016 Lærepladsen er som sådan ikke svær at finde, men de gode lærepladser er hurtigt væk, og man skal være knaldhamrende dygtig for at komme ind sådanne steder. Man kan godt være samme sted de 6 år man er under lære. Med henblik på job bagefter kommer det vel igen an på ens ry og resultater. Jeg kender en der blev færdig i sommers og hun havde allerede job inden hun var færdiguddannet. smiley

    Ellers vil jeg anbefale dig at ringe ned til dem på JU i Århus. De er virkelig flinke og kan svare på de fleste spørgsmål.


  • #16   6. sep 2016 Trailer og bil er ingen problemmer - Jeg har dog kun 1 hollandsk varmblod, som er 7 år gammel, han skulle gerne uden videre problemer kunne følge med på niveauet på uddannelsen.

    Så jeg mangler nummer 2, men hvad jeg har læst mig frem til er det ikke et krav, før 5 år. smiley

    -Lige pt. går jeg på hhx, men det er bare ikke hvad jeg brænder for, ville det være smart at tage 1 år i stald som rytter? smiley -For derefter at tage grundforløb osv.


  • #17   6. sep 2016 Du skal bruge to heste fra start af, ellers når du slet ikke med smiley
    Og ihvertfald et år i stald inden du starter, det er en dyr og hård uddannelse at tage hul på og for langt de fleste er der langt fra den drøm man har til virkeligheden smiley


  • #18   6. sep 2016 Så du vil anbefalde 2 heste fra start af? smiley
    Ved du hvad uddannelsen ligger på prismæssigt?
    -At der er en hård uddanelse er jeg helt indforstået med, men jeg har også været i stald, af 2 omgange på forskellige steder, og hved hvad det indeholder, og at ridningen i den første periode ikke vil være det der fylder mest, jeg er også rigtig glad for at undervisse derfor tænker jeg også det var en god vej for mig. smiley


  • #19   7. sep 2016 Ja 2 heste fra start en god springhest som kan følge med og en dressur hest som du kan ride dine resultater hjem på, kan ikke huske kravene men de stiger hvert for hvert år, dog er det også et krav gennem uddannelsen at man skal ride en hest (helst ung) op til M-niveau det er derfor ikke nok at have en M-hest på forhånd man skal selv ride den op til dette niveau smiley Men selvom man har 2 heste inden man starter skal man være indstillet på at hvis ens lærermester eller lærerne på uddannelse ikke synes hesten/hestene er gode nok så skal man kunne skille sig af med dem og have pengene til at købe nye ind, og desværre ser man tit at det sker at lærerne ikke mener hestene er godt nok smiley

Kommentér på:
Berider uddannelsen. :)

Annonce