{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
675 visninger | Oprettet:

Hjælp til bid {{forumTopicSubject}}

Jeg er ikke interesseret i at hører noget som ikke har noget med det at gøre.

Jeg har en helt igennem fantastisk hest. Problemet er dog at han er meget ligeglad med vores nuværrende bid som er en gummistang med 3 ringe.
Jeg har prøvet en baby pelham, som han reagerede alt for kraftigt på, da der var kæde på, jeg skal derfor bruge et uden kæde.
Jeg mangler et som er skarpt nok til at holde ham ordentligt tilbage, da han er en meget stærk hest og jeg desværre ikke har musklerne "endnu" til at holde ham tilbage. Og jeg vil helst ikke skulle hive og flå ham i munden før han lytter.
-Jeg er derfor interesseret i at hører hvilke bid i andre tænker jeg kunne prøve.
Jeg har prøvet
-normal tre-rings
-Baby pelham
-Kugle bid
-Almindelig tredelt
-Almindeligt todelt
-Hackamore
-RIdekapsun
-Sidepull

Og nej har ikke kun reddet med det en gang, har prøvet nogle gange uden held og det er svært at finde et som fungere for os begge to smiley

Håber nogen kan hjælpe!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til bid
  • #2   5. okt 2016 Har du forsøgt med et kiblewick? Det er godt nok med kæde, men det er en god mellemting mellem trensebiddet og pelham synes jeg smiley

  • #3   5. okt 2016 Tag kæden af dit nuværende pelham. Og så rid med to tøjler i stedet for delta.. på den måde bestemmer du selv hvor meget du tager i stangen..

  • #4   5. okt 2016 Er du sikker på at det er et andet bid der er behov for?

  • #6   5. okt 2016 Hvad med at indlære stopsignalet forfra? Så behøver du ikke skarpere bid smiley Det er virkelig ærgerligt at du tænker at der kræves muskler for at holde en hest tilbage.. Hvis du skal kæmpe med hesten så blir den ikke ved med at syns det er sjovt at gå til ridning.. Skarpere bid virker fordi de gør mere ondt.. Og nej, jeg er ikke en bidløs tante uden ambitioner for mig og min hest, men skarpere bid er aldrig en løsning der virker på langt sigt. For hesten lærer at ignorere ubehaget og fortsætter i det gamle mønster. Du skal arbejde med adfærden, ikke hverken bruge flere kræfter eller skarpere bid smiley

    Kontakt en BBH instruktør hvis du vil træne dig ud af problemerne uden at ligge mere pres/smerte på din hest.


  • #7   6. okt 2016 Jeg ville tage baby pelham og ride uden kæden og ride med to tøjler, det fordeler trykket meget bedre smiley

  • #8   6. okt 2016 Jeg red med to-ringsbid på min tidligere part. Den var utrolig hidsig, og biddet fungerede super godt på den! Ved selvfølgelig ikke hvordan det vil fungere på din, men for mig fungerede det godt


Kommentér på:
Hjælp til bid

Annonce