{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.749 visninger | Oprettet:

Bandageunderlag {{forumTopicSubject}}

Ja, hvilke bandageunderlag bruger i? I må MEGET gerne ligge et billede op, hvor man kan se dem i brug.
Synes nemlig bare ikke rigtigt, at jeg kan finde ud af hvilke jeg skal bruge. Jeg har 4 stk. med lodrette riller i. Men jeg synes bare de ser så tykke ud, når jeg ligger dem på. Så nu står jeg lidt og overvejer, at købe dem i filt eller hvad det nu er, da de ser meget tyndere ud. Har bare hørt, at dem med riller er gode, da man faktisk næsten ikke kan stramme dem for hårdt.
Og hvad med fleecebandager, skal der underlag under dem?
I må meget gerne dele jeres erfaringer


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bandageunderlag
  • #1   24. jan 2017 Der skal ikke bandageunderlag under fleecebandager. Fleecebandager rider jeg aldrig med, dårlig pasform og når benet bliver varmt hæver det en smule ligesom vores egne ben. Fleece kan ikke give sig. Det kan elastik til gengæld.

    Elastikbandagerne skal ligges korrekt, ikke for stramt og ikke for løst. Det er bedst med nogle tykke bandageunderlag, nu bedre fordeles trykket fra bandagen når benet bliver varmere under ridning.

    Jeg bruger pt dem fra Transhorse på bagbenene. Tykke underlag som går fra has til ned over hoven og derved beskytter koden da min har det med at træde Sigsgaard selv bagtil.

    På forben bruger jeg nogle alm tykke nogle fra Horze smiley

    På billedet er det for alle 4 alm fra horze da dem fra transhorse er nye og jeg ikke har billeder af dem pt.


    profilbillede
  • #3   24. jan 2017 jeg har ikke lige et billede af det.
    men rider med de lange bandageunderlag fra Eskadron når jeg rider stævne og selve bandagen er af elastik smiley


  • #4   24. jan 2017 Sandra Charlotte
    Jeg kan også bedst lide idéen om tykke underlag, men jeg har bare ikke kunnet få det til at fungere. Kan jeg måske få dig til, at måle dem du har på på billedet? smiley


  • #5   24. jan 2017 Maja B
    Gel? Kan du måske give mere info? smiley


  • #6   24. jan 2017 Team JMF
    Kan jeg få dig til, at tage et billede ved lejlighed? smiley


  • #7   24. jan 2017 Helt bestemt, ellers har jeg vidst nogle billeder af dem i brug under et af mine fotoalbum hvor der rides stævne smiley

  • #8   24. jan 2017

    profilbillede
  • #9   24. jan 2017 Team JMF
    Synes umiddelbart de ser lige lovligt lange ud på forbenene. Men tusind tak for noget inspiration. Suger alt info til mig, så jeg kan finde de helt perfekte underlag smiley


  • #10   24. jan 2017 Er der slet ikke nogen der har noget at sige om filt underlag?

  • #12   24. jan 2017 Maja B
    Tænker bare lidt, at de da ikke kan ånde igennem gel? smiley


  • #14   24. jan 2017 Maja B
    Ah, ja selvfølgelig haha. Det lyder ellers smart, men det skal jeg lige overveje smiley


  • #15   24. jan 2017 Bruger de ganske almindelige bandageunderlag fra Eskadron, og dem er jeg super glad for! Har dem både i almindelige og lange smiley

  • #16   24. jan 2017 Tror de er 45x 35.

  • #17   24. jan 2017 Tusind tak for det alle! Er altid åben for info og tips med hensyn til bandager smiley

  • #18   24. jan 2017 Jeg bruger dem fra transhorse, og jeg er så glade for dem. De er ikke for tykke, men stadig så tykke at de virker til at fordele presset ordenligt smiley De ligger godt på hesten og er lette at have med at gøre smiley

  • #19   24. jan 2017 Anne-Sofie
    Det lyder som om det er sådan nogle jeg skal have fat i. Er de med "indbyggede klokker" eller?


  • #20   24. jan 2017 De findes med en udgave med indbyggede klokker. Jeg har dog dem uden smiley
    Jeg var helt solgt efter at have haft hænderne på dem, de er så dejlige at røre ved smiley


  • #21   24. jan 2017 Super, jeg vil nemlig helst have dem uden. De lyder faktisk lige som nogen jeg vil have smiley

  • #22   24. jan 2017 Bruger altid bandageunderlag under bandager - alle salgs. Rider aldrig uden. Det fordeler trykket meget bedre, og så beskytter det også benene bedre smiley

    Jeg bruger disse på min unghest pt: https://www.abrideudstyr.dk/shop/br-bandagepads-11366p.html
    Super billige, gode, holdbare og så har de lidt velcro på, så man kan lukke dem = kanongode især i starten, når han lige skulle lære at få dem på, fordi man ikke skulle holde hele tiden smiley

    Ellers har jeg brugt Eskadrons bandageunderlag smiley De er også så gode. Især hvis man er til lidt højere bandageunderlag.

    Har faktisk også eksperimenteret med gele-bandageunderlag. Fede og giver god form på bandagen, men bruger dem ikke på min unghest, da de er alt for tunge = stort minus for mig. De bliver simpelthen for tunge smiley

    Har ikke redet med "indbyggede" klokker. De ser lækre ud smiley Men jeg er nu ret glad for Eskadron klokkerne med lam, så dem er jeg mere tilhænger af smiley


    profilbillede
  • #23   24. jan 2017 Anna
    Det ser også godt ud smiley


  • #24   24. jan 2017 Jeg vil lige tilføje en kommentar til Transhorse Sport bandageunderlagene med klokker: Det duer de altså ikke til. Hvis din hest har behov for klokker så går de i stykker på et øjeblik. Jeg har redet med dem få gange, lagt med det 'forstærkede' stykke om hoven og de går alt for hurtigt i stykker. Vil tro at dem fra Mink Horse er bedre, de ser umiddelbart sådan ud.
    Men Transhorse bandageunderlagene er enormt lækre, de føles som om de har memory skum i, og de lægger sig nemt rigtigt. De duer bare ikke som klokker.


  • #25   25. jan 2017 Dem fra Transhorse skal jo heller ikke 100 procent erstatte klokker. Det kan de jo ikke, siger sig selv de ikke er stærke nok til.

    Men har man en hest som slår sig lidt eller skraber sig lidt i koden beskytter de super fint og det er formålet.

    Jeg brugte dem på min tidligere S dressurhest på hendes bagben fordi hun fik trådt sig lidt i bagkoderne og skrøget med sin sko når vi øvede galop piruetter og serier.

    Jeg bruger dem også på den nye unge bagpå af samme grund. Hun er meget stort gående og snitter indimellem også sig selv bagtil, men har svært ved at tåle klokker på sine bagben da de skraver hende i kodelukningen når hun sætter sig bagtil.

    Ergo, de erstatter ikke klokker, fx kan hesten sagtens træde sko af med dem på, men de beskytter netop mod at dem skraver sig, snitter eller klamper sammen. Jeg bruger dem faktisk kun til bagben da jeg på forben netop foretrækker klokker.


  • #26   25. jan 2017 Virkelig dejligt med jeres erfaringer. Så ved jeg da hvad jeg skal købe, hvis hun begynder at snitte bagbenene. Synes faktisk hun er forholdsvis smal bagtil, men hun rammer heldigvis ikke sig selv endnu.

  • #27   26. jan 2017 Ude på mit arbejde bruger vi mange slags: Back on Track, vatunderlag, Finn-tack, og Eskadron, med flere ;)Vatunderlagene giver et godt tykt lag, hvilket gør de varmer rigtig godt, og fandt ud af, Finn-Tack var rigtig gode i sommers, da vi havde en der grundet gammel seneskade, kunne have lidt tykke bagben, for så var de pæne, og slanke, når vi tog dens bandager af om morgen smiley

  • #28   27. jan 2017 minkhorse bandage underlag er lækre. De er med den såkaldte klokke forneden og er lavet med memory foam. så de fordeler trykket, og er svedabsorberende, de er dog meget tykke. smiley

  • #29   27. jan 2017 Trine
    Godt at vide. Det er i hvert fald ikke lige dem jeg står og mangler smiley


Kommentér på:
Bandageunderlag

Annonce