{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Longering
  • #2   13. feb 2017 Du kan i princippet lave alt smiley

    Overgange, tempovekslinger, forskellige voltestørrelser, bomarbejde og evt flere figurer ud på banen(fx slangegange eller volte tilbage). Det er også sjovt at longere hesten over forskelligt underlag (fx pressening, madras eller lign). Alt sammen skal selvfølgelig forsøges at lave med korrekt stilning og bøjning af hesten, for at opnå bedst træning.

    Når du ændrer voltens størrelse kan du evt gøre det vha traversade til at "gå ind" i volten og versade til "ud". Traversaden er også god at bruge før galopanspring til at styrke / hjælpe i overgangen.

    Så det er bare med at finpudse longeringsarbejdet og være kreativ. Det er kun fantasien, som sætter grænser smiley


  • #3   14. feb 2017 Altså vi laver dressurøvelser og bomarbejde/spring.

    Pt. arbejder vi med overgange:
    - Skridt/stop
    - Skridt/trav
    - Trav/stop
    Det er for at få mere fokus på bagparten, så hesten tænker: "Hvis jeg alligevel skal stoppe/ændre tempo om lidt, så må jeg hellere være forberedt"
    Så skulle den gerne sætte sig mere bagtil og løfte hovedet lidt mere (frigøre skulderen ved at fjerne vægt herfra).
    Derudover traversade og når den kan det, så laver vi det mere samlende arbejde i denne + galopanspring, så det bliver super kontrolleret og "op ad bakke".
    Synes, det er super fedt at longere, når man kan metoderne. Det er fedt at se fremgang og udfordre hesten og dig selv smiley

    Bomarbejde er lidt for sjov.
    Der hygger vi også meg overgange, tempo og selvfølgelig stilning og bøjning.
    Arbejder med en meget sensitiv hest, som godt kan blive lidt usikker, og der synes jeg, at bommene hjælper til at give selvtillid og opbygge styrke og lydighed.
    Håber i hvert fald at hesten tænker: "Nå, det var ikke så slemt og kan jeg klare det, så kan jeg også gøre det andet damen beder mig om"
    - Altså, det håber jeg lidt smiley


  • #4   16. feb 2017 Bomarbejde

Kommentér på:
Longering

Annonce