{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
835 visninger | Oprettet:

Handelsundersøgelse {{forumTopicSubject}}

Hejsa jeg er igang med at kigge på ny hest, i den forbindelse kom jeg til at tænke på hvordan en handelsundersøgelse fungere?

Hesten skal gå berideruddannelse så den skal tjekkes i røntgen osv for at være sikker på der ikke er noget smiley

Kom gerne med erfaringer osv.

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Handelsundersøgelse
  • #1   19. feb 2017 Hmmm tjaaaa som du sikkert kommer til at lærer, når du er hos din beriderunderviser, så er det såmænd ikke så vigtigt om hesten er ren i Rgt, sålænge det kun er kat 2 og hesten er ældre end unghest og uddannet til M+.
    En unghest købt til videresalg skal selvfølgelig gå igennem handelsundersøgelse og Rgt uden nogen anmærkninger, hvis man ønsker at kunne sælge dem på la-niveau.

    En handelsundersøgelse er for de fleste alm ryttere på la-niveau ganske fin, men hvis du har en hest som du ønsker at sælge til +40.000 kr, så vil de fleste forlange Rgt.
    En lærerhest hest, som du formentligt vil skulle have, for at kunne komme igennem berider uddannelsen vil godt kunne være en hest med Rgt-fejl, eller at den fx ikke kan komme igennem fx bøjeprøve, men er gående på stævneniveau. Men har du/dine forældre nok penge til at ligge 2-3 x 100.000 kr for en god lærerhest, så er det intet problem.

    Er du talentfuld kan din berider måske sørge for at du får en lærerhest stillet til rådighed.

    Mvh Charlotte


  • #2   20. feb 2017 Jeg vil hellere have min hest igennem røntgen fremfor handelsundersøgelse, da der i flere tilfælde har være heste der er blevet bøjet for voldsomt, og som så har stået skadet i op til flere år efter, selvom de aldrig har haft en sygedag før bøjprøven.

Kommentér på:
Handelsundersøgelse

Annonce