{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.795 visninger | Oprettet:

Marie H
Marie H
Tilmeldt:
5. jul 2012
Følger: 2 Emner: 2 Svar: 5

klør sig hjælp hvad kan det være?? {{forumTopicSubject}}

To af mine fire heste klør sig og er begyndt på det for en lille uges tid siden. De to små har ikke kløet sig.
De er alle testet for orm og det var kun min fjordhest der havde orm og skulle behandles. han er så blevet behandlet for både alm orm og bændelorm som vi fandt igennem en blodprøve. Men nu klør de sig så i stedet.
Er der nogle der ved noget om det??
Fjordhesten klør sig på næseryggen og min íslænder klør sig på bringen, i armhulerne samt ved lysken..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  klør sig hjælp hvad kan det være??
  • Marie H
    Marie H Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 5
    #1   21. feb 2017 kommer lige et billede mere af islændere

    profilbillede
  • Marie H
    Marie H Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 5
    #2   21. feb 2017 lige det sidste

    profilbillede
  • #4   21. feb 2017 Det kan være flere ting. Mine heste har i tiderne kløet sig enten pga lopper eller pga skab.
    Den ene har haft lus en enkelt gang hvor vi stod opstaldet. Så har vi 3 der har haft skab to år i træk på samme årstid samme sted.


  • Marie H
    Marie H Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 5
    #6   21. feb 2017 Ja se det var jo en god obser det med at alle hestene skal behandles, det er de ikke blevet!!
    Men afventer faktisk dyrlægen skal ringe så må jeg lige spørge ham om det også


  • #7   21. feb 2017 lus måske.. ellers er de i fældetid.. er mine

  • #8   21. feb 2017 Min tidligere pony, Felix havde lus.
    Det lyder meget sådan. Han havde de samme "symptomer" hvis man kan kalde det det. Han kløede sig utrolig meget. Meget på de samme steder(panden, haleroden, halsen og utrolig meget på bringen.
    Det begyndte lige før han skulle vaccineres, så da dyrlægen alligevel var ude for at vaccinere, kiggede hun hans pels lidt efter og gav ham sådan en "ting-ting" Hvor hun dryppede 2 dråber i hans pels, 3 steder og dagen efter var det væk smiley
    Han kløede pelsen fuldstændig væk nogle steder og faktisk lavede han 2 sår på sig selv på et tidspunkt, fordi han kløede sig så meget.
    Det han havde lignede meget det på billederne du har sendt.
    Håber det hjalp lidt smiley


  • #9   21. feb 2017 Ligner lus fik en islænder sidste år der havde det så ud som din
    du kan købe advantage hos apotek og dyrlæge til hund over 25 kg
    og give dem så forsvinder det min fik to pipetter
    held og lykke med det


  • #10   21. feb 2017 Det kan, som de andre nævner, være lus. Nogen gange er hesten meget angrebet af lus før man rent faktisk kan se dem, så den kan godt have symptomer nu uden at du umiddelbart kan finde lus.

  • Marie H
    Marie H Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 5
    #11   21. feb 2017 Nå fik snakket med Dr dyr han kommer på torsdag og kigger på det samtidig med at han lige kigger på noget andet.. fik også snakkede med ham omkring at alle mine hyppere skulle behandles mod bændelorm og det bliver de så.. men mon ikke man lige skal spørge hvorfor han ikke havde sagt det fra starten af

  • #12   22. feb 2017 jo det må man da sige ja til

Kommentér på:
klør sig hjælp hvad kan det være??

Annonce