{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.118 visninger | Oprettet:

Klokker på fold? {{forumTopicSubject}}

Her i Tirsdags opdagede jeg, at min kære hest havde skåret sig selv på indersiden af ballen (ved hoven) ved, at træde på sig selv med baghoven. Hun havde om formiddagen haft smed, så hendes hove har nok været skarpere end normalt? Det er ikke sket før, og nu til mit spørgsmål -Ville I smide klokker på, når hun er på fold, eller vente og se om det er noget der gentager sig? ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klokker på fold?
  • #1   25. feb 2017 Det afhænger helt af hesten og hvordan den bevæger sig. Jeg har en vallak, som aldrig træder op i sig selv; han har ingen klokker på. Derimod har jeg en hoppe, som har så meget bevægelse, at hun trækker sko af og træder op i sig selv ofte; hun går med to klokker på hvert forben for at forebygge tabte sko og skader smiley

    Alt afhængig af riftens omfang, og om hun har meget gang, så vil jeg overveje at putte klokker på. Dog skal du huske, at vådt underlag/vejr og klokker kan føre til gnavsår og mug, hvis man ikke skifter til tørre og tager dem af når hesten kommer ind smiley


  • #3   25. feb 2017 Tak for jeres svar. Overvejer videre smiley

  • #5   25. feb 2017 min hest havde sko på forben da jeg købte ham, i starten var der intet, men med tiden som jeg trænede hans gang, blev han mere løs på folden os.. og det resulterede i at han trådte sko af -_- så han fik klokker på.. idag har han ingen sko, men både for og bagben har sår og rifter, så i samråd med dr. dyr og smed går han med klokker på alle ben -_-

  • #6   25. feb 2017 Altså hun gpr med klokker under ridning. Men I tænker ikke, at der er nogen grund til, at give klokker på på fold medmindre der gentagende gange er skrammer? smiley

  • #7   25. feb 2017 Ville ikke give klokker på. Vent og se, om det er en engangs ting smiley

Kommentér på:
Klokker på fold?

Annonce