{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.224 visninger | Oprettet:

Fold klokker {{forumTopicSubject}}

jeg bliver snart sindsyg, og ruineret af det kræ -_-

"søde" Sam har nu igen igen igen ødelagt sine foldklokker...

Normalt har jeg intet problem med at give 35 kr til hesten men når man skal give det for klokker der maks holder 1 måned og gerne 1 uge kun, så er det lidt dyrt...

Jeg har købt de billige i tika i nogle år, men som sagt holder de ikke så længe... Ellers har jeg prøvet nogle lidt dyrere nogle uden held smiley

hvad har i af erfaring angående klokker på fold?

at gå uden klokker er ikke en mulighed smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fold klokker
  • #1   28. jul 2018 Har du prøvet Professionel choice klokker?
    De er ret stærke, men også temmelig dyre.
    Nogle gange kan man være heldig at finde dem til en god pris. Være dog OBS at de er små i str.

    Jeg er ikke imponeret af Tikas klokker, synes ikke at pasformen er særlig god.

    Klokken skal sidde OK tæt på hoven, og rører jorden bagpå - er min erfaring.


    profilbillede
  • #2   28. jul 2018 Jeg har holdt mig helt til gummi, da jeg ikke har erfaring med andre typer end dem og neopren. Og neopren bruger vi til reidning og han går lige i gennem dem smiley

    desværre har ikke ikke kigget på det der er dyrere da su med hest og bil ikke giver mange pange smiley

    ellers har jeg været glad for tikas pasform, det sidder godt på hans underlige ben smiley


  • #3   28. jul 2018 Har du prøvet neopren med en gummiklokke, uden på?

  • #4   28. jul 2018 Min erfaring er, at foldklokker er på så hårdt arbejde, at de dør uanset hvad på et tidspunkt. Jeg køber altid de billige fra Tika, for så gør det ikke så ondt når det sker smiley
    En måned synes jeg faktisk er ret godt gået smiley


  • #5   28. jul 2018 det har jeg dog ikke, tænker neopren nemt bliver ulækkert i dårlig vejr?

  • #6   28. jul 2018 han har holdt dem længe en gang, hvor han stod selv på fold, der kunne de snildt holde i et halvt år indtil syningen gik op smiley

  • #7   28. jul 2018 Bruger de billige neopren fra catargo tror jeg det er - de er jævnligt på tilbud et eller andet sted, så køber jeg en håndfuld, og de holder så så længe de nu kan.
    Gummiklokker synes jeg ikke har den store effekt mod aftrådte sko (som er den eneste grund til jeg bruger klokker- uden klokker har vi besøg af smeden hver uge, med kan vi sommetider klare 3-4 uger ).
    Hvis det er fordi hesten træder sig selv, kan gummiklokker måske nok være tilstrækkelig, og de er jo billigere.
    Her i tørken synes jeg lillehestens klokker har holdt ret godt, har ikke taget nye i brug et par måneder. Når der er vådt ude, vil jeg sige en måneds holdbarhed er ganske godt.


  • #8   29. jul 2018 Jeg brugte også dem fra Tika og de holdte alt fra 1-4 uger, tit gik kun den ene, så gemte jeg den anden til reserve smiley



  • #9   29. jul 2018 Jeg bruger aldrig gummi-klokkerne, da jeg har set trælse brandsår efter dem.

    Vi bruger de billige neopren til ca. 100 kr. pr. par. De fungerer rigtig fint, men nu er min heller ikke så hård ved dem. De holder da faktisk et par mdr. pr. par.

    Vi bruger udelukkende klokker, da min hest går med rollers på forbenene, som ofte kan være lidt nemmere at træde af. Han har dog ikke tendens til at træde dem af, han rammer dem bare til tider - tror vi har haft 2-3 aftrådte sko på 1 1/2 år eller sådan noget. Bare han har klokker på, så sker der heldigvis ikke noget smiley


  • #10   29. jul 2018 Tika har to "typer" af deres gummiklokker - der er "den gode" hvor velcro stykket er i ét og "den dårlige" hvor velcro stykket er i to
    Min erfaring siger mig at de gode klokker holder meget længere tid end de dårlige - måske har du været uheldig at få de dårlige tilsendt smiley
    Dertil kommer at jeg altid bruger 1 størrelse større end normalt hvis hesten er slem til at tage skoene af, så klokken går helt ned om hoven


  • #11   29. jul 2018 tak for svar alle sammen smiley

    Distriktmester: i starten havde vi dem der gik ud i 2 stykker, det sidste stykke tid har vi dem i et stykke. og samme resultat - velcro bliver rykket af, eller gummiet bliver rykket midt over -_- normalt går han med M, har prøvet L for at se om det holde mere, med det havde modsatte effect... det kan ikke passe når han er en meget rolig hest alene på fold at han så ødelægger dem igen når han får en ven smiley


  • #12   29. jul 2018 De tumler og løber jo gerne mere, når de har lige at gøre det med, så det synes jeg da lyder helt normalt smiley

  • #13   29. jul 2018 Michelle han har stået med ældre og ungheste før hvor de blot har græsset og gnubbet hinanden, aldrig har de tumlet rundt. heller ikke med en 2 års hingst smiley

    hende han stod med sidst legede heller ikke. Men ham her bider, sparker og diverse gerne min smiley og så bliver der jo tumlet lidt rundt og mistet lidt udstyr


  • #14   30. jul 2018 Jeg har erfaring med neopren klokker fra Horze, da hende jeg lånte simpelthen ikke kunne lade være med at ødelægge klokker. typisk gik der kun en dag før de var ødelagt og prøvede endda nogle med ballestop og nogle der kostede en halv bondegård smiley
    Efter jeg gik til neopren klokkerne kunne der komme nogle uheldige perioder men ellers holdt de faktisk i et par måneder og var de mest effektive. dog skal man lige huske på i de våde perioder at tjekke efter mug, da de godt kan holde lidt vand i sig. smiley


  • #15   30. jul 2018 Ved min levede de billige neopren HG klokker kun 1-2 dage og i længden blev det rigtig dyrt, derfor ofrede jeg penge på et par holdbare klokker. De er nu over 8 måneder gamle og fejler stort set intet, så jeg har i hvertfald sparet penge på den lange bane.
    https://www.rytterhjoernet.dk/shop/ww-kevlar-klokke-74103p.html


  • #16   30. jul 2018 Hold da op, kun 1-2 dage? Var de så trådt i stykker eller bidt af? smiley Vildt. Det lyder dyrt og træls smiley Kan godt forstå, du fandt andre løsninger. De ser smarte ud dem der! smiley

  • #17   30. jul 2018 Enten var velcroen rykket af eller også var der et kæmpe hak i klokken så de næsten var revet helt over... Var nærmest opgivende fordi der blev ødelagt så mange, men dem fra WW har gjort en ende på problemet. Desuden er den ikke slem til det længere og kan faktisk gå uden klokker den dag i dag, heldigvis! smiley

Kommentér på:
Fold klokker

Annonce