{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
673 visninger | Oprettet:

Når man ikke kan holde til at ride på sin egen hest... {{forumTopicSubject}}

Jeg har simpelthen brug for et godt råd.

Sagen er den, at jeg har en ankelskade. Den skade bliver aldrig nogensinde bedre. Jeg fik den desværre af min nuværende hest. Min store DV på 20 år for nogle år tilbage.
Jeg har analyseret situationen 1.000.00 gange og jeg kan bare ikke se andet end, at det var sort uheld. I teorien kunne jeg være blevet dræbt.

I dag er resultatet, at jeg aldrig kommer til at kunne stå stille over længere tid igen. Det er det største afkald, som jeg må give. Ellers kan jeg ikke springe, løbe på ski eller lave andre ting, der bringer et fodled ud i en yderposition. Det er alt for risikabelt.

Problemet er:
Jeg har den her MEGET vågne hest. Intet ondt sagt. Det er en egenskab som Lucky Light gennem årene har haft en tendens til at give videre. Det tør jeg sige, fordi jeg har mødt mange.
Jeg har aldrig sprunget så meget på ham, men han er en hæderlig dressurhest - dog uden han nogensinde bliver spektakulær. Problemet er, at en vågen hest jo har det med at hoppe lidt rundt. Det er også helt i orden. Det må han hjertens gerne. Jeg kan bare ikke holde det til og derfor har jeg ikke redet ret meget i det sidste halve år.

Jeg må dog indrømme, at mulerne trækker i mig.
Jeg savner de bløde muler, at have halm de mest mærkelige steder, at være beskidt til op over begge ører, fordi der var mudret og jeg skulle ride udendørs.
Men det jeg nok savner allermest er at skridte en tur i skoven, høre fuglene kvidre, nyde duftene og bare være der. Det sidste tør jeg simpelthen ikke med min nuværende hest efter jeg er kommet til skade.

Hvordan ville I have det med at finde en part for bare genoptræne?
Jeg kan ride ret begrænset men kan mange andre ting - fx har jeg beskæftiget mig en masse med træning fra jorden og jeg har en ret stor viden om dette på mange forskellige områder - hvor longering nok er en af mine suveræne spidskompetencer.
Ligesom jeg er ret erfaren i at klikkertræne, da jeg har gjort det i mange år.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når man ikke kan holde til at ride på sin egen hest...
  • #2   27. feb 2017 Fordi han ikke er en hest, man sælger.
    Han for det første 20 år, for det andet så skal man tage så mange hensyn, at det er helt umuligt.

    Han er meget speciel og kræver virkelig man kan passe på ham
    Igennem alle de år jeg har haft ham har jeg fx uden held forsøgt at lære ham at man ikke behøver at være livsfarlig i blæsevejr.


  • #3   27. feb 2017 hvis den er så speciel er den så overhovedet part egnet?
    kan den genoptrænes?
    alder er ikke så attraktiv som part og hvis man så bare skal genoptræne tror jeg den er tæt på 0

    for at være lidt hård måske den skulle herfra istedet så du også kan komme videre?

    du kunne også finde en part hest


  • #4   27. feb 2017 Du har læst mit indlæg forkert
    Det er mig, der skal have parten. Lige nu får den gamle lov til at nyde sit otium sammen med den anden gamle, hvis formål heller ikke er andet end nyde sine sidste dage (det har hun så gjort i mange år).

    Hans tænder driller ham og hvis de bliver ved, så skal han sandsynligvis på klinik og så er det vedtaget, at så skal han ikke mere den dag, at den dag kommer.


  • #5   27. feb 2017 Helt ærligt Kia, jeg ville skide gerne have dig som part, og det tror jeg helt sikkert også at der er andre der gerne vil.
    Min baby ville elske den psykiske udfordring i klikker træning, gåture fra jorden og longering.

    Så jeg synes helt sikkert du skal se om ikke du kan finde en part smiley


  • #6   27. feb 2017 Min veninde på 58 år har en "skovturspart" på min 10 års ollebolleblanding.
    Hun har haft en noget træls hest, som gerne dumpede hende på deres ture i skoven, og så skred den hjem - nu har hun redet min ollebolle og er hel vild med ham smiley

    For mig erdet en stor hjælp, da jeg meget gerne vil have mine dressurheste ud at gå tur i skoven i 2-3 timer en gang om ugen. Og skal jeg ride dem selv, så er det med to heste et heldagsprojekt.

    Min veninde er helt med på, at det ikke er faste dage - vi rider om vinteren i weekenden, og så skal det jo lige passe ind i vores begges planer. Nu hvor det begynder at blive lyst, der kan vi kommeafsted også i hverdagene.

    Jeg er ikke interesseret i en part, som vil ride dressur eller som fast vil have 2-3 dage om ugen - så det her er perfekt for mig.
    Min veninde får til gengæld fornøjelsen af at ride på en velredet PSG-hest, som er i form til at gå flere timer i skoven i alle tempi og på bakker - ren win win smiley

    Mvh Charlotte


  • #7   27. feb 2017 ahh ok. så kan jeg ikke se hvorfor du ikke skulle kunne finde en part..
    der findes mange idiotsikre heste derude der kan bruges som "handicap heste"

    jeg har eks en stående på min mark (bor ikke nær dig så ikke et tilbud smiley )
    og da jeg ikke rider så tit heller så ville en part da være en bonus helt sikkert også andre heste der har det ligesådan


Kommentér på:
Når man ikke kan holde til at ride på sin egen hest...

Annonce