{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udendørs ridebane
  • #1   19. mar 2017 Mht. vand skal du være opmærksom på at få lavet et super godt dræn!
    Mht. bund er jeg selv mest til fiberbund, men det er klart en smagssag smiley


  • #3   19. mar 2017 Jeg har lavet ridebane 20x40 i august 2016 i Midtjylland.

    Vi bor på en gård, hvor vi skulle fjerne en staldlænge, og fjerne gulv i resterende staldlænge - og så var det jo oplagt at lave en ridebane
    Vi bor på fed lerjord, så dræn kunne vi ikke slippe uden om.

    Vi fik lagt dræn for hver 5 meter, herefter et brokkelag af staldbygning og gulv på ca 1/2-1 meter. Så 15 cm knustbeton og 5 cm stenmel. Og som toplag 4 cm pussand og 3 cm sold. Og så fik vi sat ridebanehegn.
    Pris 46.000,00 kr - og det er med regning/moms.

    Det vigtigste for mig var/er, at banen er "plan", jeg hader de baner med for meget/skæv fald. Så jeg har fået 1 % fald - og den er så dejlig at ride på. Her havde min entrenær GPS med sattelit styring, så han kørte frem om tilbage og glattede ud, hver gang der blev lagt et lag.

    JegVille have en bane, som ikke står under vand bare fordi det regner lidt. Jeg har så fået en ridebane som fungerer helt supert - i januar måned var jeg fx 1 dag i ridehal, ellers red jeg ude.
    Jeg har oplevet vand på banen i 1 times tid da der var skybrud, men derefter så var det drænet væk igen.
    Så dræn er guld værd, og gør at banen er til at ride på selv i frostvejr.

    Harvning - få fat i en lille harve/planer, min entrepenør sagde at jeg skulle harve hver 2-3 dag for at forhindre hovslag - og da jeg fik foræret en lille hjemmelavet harve til min plænklippertraktor, så er der nemt lige at give banen en tur.

    Med hensyn til lys, så har jeg arbejdslyst monteret på to staldbygninger, hvor gavlene vender ud mod banen - dejligt at kunne ride også selvom det er mørkt.

    Her et aftenbilled fra start januar, hvor juletræet på gårdspladsen endnu ikke var blevet pillet ned smiley


    profilbillede
  • #4   19. mar 2017 Vi lavede en for nogle år siden.
    Den fungerer super godt, og der er aldrig vandpytter på.

    Vi har en meget fast lerjord, men vi kunne undgå at lave dræn, ved istedet at lægge et godt bundlag at knust beton.
    Derefter en fiberdug, og som toplag er der vasket 0/8 grus med en lille smule ridebaneflis i. ( flisen ses ikke mere ).

    Den fryser dog i frostvejr.


Kommentér på:
Udendørs ridebane

Annonce