{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.985 visninger | Oprettet:

Hestetrailer uden trailerkørekort? {{forumTopicSubject}}

Hej

Uha ja, jeg kæmper med at forstå reglerne for at køre med hestetrailer uden trailerkørekort.

Nogen, der kan give en hjælpende hånd?

Så vidt, jeg har forstået det, må man køre med op til 3500 kg. inkl. bilens vægt, trailerens og hestens. Såfremt bilen må trække den vægt - hvilket vores firhjulstrækker må.

Er det helt forkert? Glemmer jeg noget? smiley

Taaak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hestetrailer uden trailerkørekort?
  • #1   28. mar 2017 Det kommer an på, hvornår du har taget dit kørekort smiley

  • #2   28. mar 2017 Altså ja hele bilen, trailer og hvad du vælger at putte i bilen og traileren skal holdes inde for 3500kg så ja hvis du har en bil og en trailer der kan det så må du vel smiley

  • #3   28. mar 2017 Det er mine forældre, der vil skulle køre... så det er et kørekort, der nok er i hvert fald 20-30 år gammelt-agtigt smiley Haha, jeg skal sgu ikke nyde noget smiley

    Ja.. det var i hvert fald også lidt det, jeg selv var kommet frem til... hmm smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #4   28. mar 2017 hvis dit kørerkort er efter 2009, så er det bilens tilladte totalvægt + trailerens tilladte totalvægt som ikke må overstige 3500 kg.

  • #5   28. mar 2017 Altså jeg har trailer kort og jeg tog det jo for jeg måtte køre med over 3500, så tænker det er meget passende smiley men der står bag på papirerne af bilen og traileren hvad de vejer pg hvis de passer sammen burde det kunne lade sig gøre

  • #6   28. mar 2017 Det er det ikke smiley Men tusinde tak for svar. Ved du, hvordan det er, hvis kortet er fra før 2009? smiley

  • #7   28. mar 2017 Du må køre med 3500 kg totalt, hvilket vil sige det indeholder bilens vægt, trailerens vægt og hvad traileren teoretisk set må læsse. Det vil sige, selvom du måske kun putter 400 kg hest i traileren og dermed holder dig indenfor de 3500 kg, så er det IKKE lovligt at køre med hvis traileren eksempelvis må læsse 800 kg, og det til sammen overstiger de 3500 kg.
    Det er altså den teoretiske vægt der gælder når man ikke har trailerkort, hvor det er den faktisk der gælder hvis man har trailerkort.

    Var det til at forstå? smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #8   28. mar 2017 anna: Åh, mener det er bilens vægt + trailers vægt + indhold, som ikke må overstige 3500 kg.

    dvs. du skal kunne kører hele vogntoget inkl. indhold på en vægt også skal vægten vise 3500 kg. eller under


  • #9   28. mar 2017 Okay AMT var hurtigere end mig smiley

  • #11   28. mar 2017 Årh, så det er det totale trailere må trække, jeg skal regne med! Super! smiley Tak, det var en vigtig detalje smiley

    Hvor er det fedt, I er så søde til at hjælpe (Y)

    Wuhuuu, tillykke! smiley (Y) Så skal der køres med kæmpetrailer smiley


  • #13   28. mar 2017 Kig på TILLADT totalvægt for bil og trailer. Feks må min svigerfar på over 70 ikke køre med vores bil og trailer da den tilladte (ikke faktiske) totalvægt kommet over 3500 kg. For han har IKKE trailerkort

    Ellers gå ind på FDM s hjemmeside og kig på sted trailerberrgner!

    http://www.fdm.dk/biler/trailer-campingvogn/beregner-til-trailer-campingvogn


  • Sasja M. H
    Sasja M. H Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 3 Svar: 45
    #15   29. mar 2017 Med mit gamle kørekort (før 2009) er det bilens totalvægt + bilens tilladte påhængsvægt, der skal holde sig på max 3500 kg.
    Eksempel: Min bil har en totalvægt på 2050 kg og dens tilladte påhængsvægt (det den kan/må trække) er 1450 kg. Det er tilsammen 3500 kg og jeg må derfor køre med en trailer efter min bil. At min hestetrailer har en tilladt totalvægt på 1700 kg er sagen underordnet. Jeg må naturlig vis ikke fylde min trailer helt op vægtmæssigt, men det må min mand der har trailerkørekort heller ikke, da vores bil uanset kun må trække de 1450 kg.
    Den regel med at bruge påhængsvægten i stedet for trailerens totalvægt gælder kun i Danmark, så jeg må ikke køre til udlandet.


  • #17   29. mar 2017 Tillykke med kortet i går Maja!

    Jeg er selv lige startet, har taget teorien og venter bare på nu at min kørerlærer skriver hvornår jeg skal ud og køre med traileren. Glæder mig helt vildt, men er godt nok også nervøs. Dog kun for bakningen, det er sgu det sværeste. - Har hentet minibig hø selv med min fars bil og trailer - som er inden for det tilladte :P. Men en stor trailer, puha jeg er nervøs!


Kommentér på:
Hestetrailer uden trailerkørekort?

Annonce