{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
996 visninger | Oprettet:

Opråb til de ærlige mennesker. Se efter serie nummer i sadlerne før køb {{forumTopicSubject}}

Har kort og godt fået stjålet en af vores sadler natten til d.3/4-2017
En Kentaur Kalypso 17.1/2 t. F4 serie nummer 43332 100 i Roskilde ved Tune.
Håber og tror dog stadig der er nogen ærlige tilbage i heste verden som husker at se efter sadle nummer inden køb.

Jeg skal da klart huske at ligge mærke til folks sadler på div, stævne pladser fremover.
Og skulle jeg mene at genkende min sadle er det vel tilladt at høre om man må se et nummer?
Hvis min mistanke er velbegrundet jo.
Kan jo desværre ikke bare hive alle ned af hesten som har en kentaurer sadle haha smiley
"Gad jeg ellers godt lige nu"
Men har man ren mel i posen viser man vel med glæde sit sadle nummer frem ?
Måske det kan være en man kender ? Det vil tiden måske vise?
Ellers så fred være med den/de idioter der står bag for det er da heldigvis kun en ting.

Forsat god vind i håret til div. Stævner og hvad i ellers render og laver.
Mvh. Charlotte.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opråb til de ærlige mennesker. Se efter serie nummer i sadlerne før køb
  • #1   3. apr 2017 Synd du har mistet din sadel, det er da aldrig sjovt, og pisse ærgerligt med de mange lange fingrer for tiden. Men jeg synes det er synd at mistænkeliggøre alle på en stævneplads, bare fordi de rider i samme mærke og model som du havde.. Hvis den havde en meget karakteristik, stor ridse eller lignende giver det bedre mening, men jeg ville lade det ligge hvis det var mig. Jeg ville ikke selv vise serienummer på min sadel til en fremmed, selvom jeg har rent mel i posen. Jeg ville holde øje med nettet og se om det gav noget, men jeg ville droppe at kigge efter den på stævnepladser mm.

  • #2   3. apr 2017 Af den grund har jeg fået skrevet mit navn i min sadel. Panduro har et sæt med bogstaver til at præge i metal med. De dur også fint til læder

  • #3   3. apr 2017 Ved du hvem der kan have stålet den

  • #4   4. apr 2017 Turbohesten - vil du linke til det du taler om? Jeg er ikke helt sikker på hvad, men det høres meget smart ud smiley

    Mvh TT


  • #5   5. apr 2017 Jeg kan ikke finde bogstaverne. Men det hedder stansning smiley



    Fandt dem ved biltema

    http://www.biltema.dk/da/Vaerktoj/Handvarktoj/Ovrigt/Bogstavtalstanser-2000034272/


  • #6   5. apr 2017 Hvordan gør man det så? smiley

    Mvh TT


  • #7   5. apr 2017 Slår dem med en hammer. Et bogstav ad gangen smiley det er nærmest en pind med bogstavet i den ene ende

  • #8   7. apr 2017 Att: melissa dahl!
    Nu skriver jeg heller ikke at jeg vil rende efter alle med en sadle af samme navn smiley
    Så får jeg sgu nok travlt da....
    Hvad nu hvis du skulle købe brugt sadle? Ville du så heller ikke lige høre politiet om sadle nummeret er efterlyst?
    Jeg syntes det er lidt forkert at hvis man bliver spurgt pænt og får fortalt hvorfor man tror pågældende har sadlen at de så ikke vil vise en dens nummeret er tarveligt/dumt.
    Ingen siger det er DIG der har stjålet, det kunne jo være du havde købt den af ?? Og så kunne fortælle hvem og hvor det så var.
    Jeg ville til en hver tid vise mit nummer frem.
    1. Jeg viser dem omkring mig at jeg ikke har gjort noget forkert. For helt sikkert snakken ville gå bagefter at hende der "mig" ikke ville vise mit nummer ??
    Ville jeg da ikke syntes om.
    2. Jeg hjælper den der spøger med at komme videre i sin søgen.
    3. De har jo et nummer fordi det så er muligt at kunne finde dem igen og politiet sagde da til mig at hvis jeg fandt ud af noget måtte jeg gerne informere dem hvis der var noget de skulle tage sig af.
    Det går jeg da stærkt ud fra ville gælde hvis jeg som jeg skrev havde en grund til at tro jeg havde fundet min sadle.... eller en der ikke vil vise sit nummer.
    Så må hun/han jo vise det til politiet. smiley

    Att: Cecilie h. Ja jeg har desværre en mistanke om nogen der kunne finde på,det her. Og her var Så meget andet man kunne have "ordnet" men aj rørt ved.
    Det ene med det andet men i sidste ende skal man jo aldrig kalde nogen for tyv før man er 100% sikker så det må jeg jo lade ligge men aj glemme smiley

    Att: turbohesten! Navn eller nummer ? Så da hellere et nummer sadlen et født med end et navn som får sadlen til at falde endnu mere i værdi hvis den en dag skulle sælges? smiley
    Men smart ide da. Til læder grimen eller andet af lavere værdi måske. smiley :-)


  • #9   7. apr 2017 Min sadel skal ikke sælges smiley

    Og det er præget ind i den på undersiden. Hvis jeg husker det så kan jeg prøve at tage et billede.

    Tlf nummer kunne jeg ikke drømme om at sætte på.


  • #10   7. apr 2017 TT

    Her er mine, fra panduro..


    profilbillede
  • #11   7. apr 2017 Hihi nu mente jeg det nummer der står i sadlen altså smiley
    Mere man behøver jo ikke skrive sit navn for sadlen har allerede et serie nummer smiley
    Og jeg tænkte også sådanne om tidligere sadler men så bliver hesten syg og aflives ny hest kan ikke bruge sadlen og så står man der med en sadle med sit navn på. smiley
    Det var det der var i mine tanker


  • #12   7. apr 2017 Charlotte S
    Når du skriver således i dit indlæg: "Jeg skal da klart huske at ligge mærke til folks sadler på div, stævne pladser fremover.
    Og skulle jeg mene at genkende min sadle er det vel tilladt at høre om man må se et nummer?
    Hvis min mistanke er velbegrundet jo.
    Kan jo desværre ikke bare hive alle ned af hesten som har en kentaurer sadle haha
    "Gad jeg ellers godt lige nu" "
    Så lyder det da lidt som om du vil se efter alle der har den samme sadel..

    Jeg synes det er over min personlige grænse at vise mit sadelnummer frem til en fremmed. Jeg synes ikke det er din ret til at vide mit sadelnummer, stjålet sadel eller ej. Desuden: Står jeg med en brugt købt sadel, som ikke var efterlyst da jeg købte den, og jeg ejer den uden købsbevis, ja så står jeg da som tyv i sidste ende så vidt jeg ved. Jeg havde da i hvert fald en veninde som stod uden penge eller sadel pga. det til trods for den ikke var efterlyst da hun købte den. Om der var noget snyd i det, skal jeg ikke kunne sige.
    Jeg har altid tjekket mine sadler inden jeg har købt brugt sadel, og har desuden altid lavet en "salgskontrakt" så jeg har underskrift på jeg har købt en sadel (også selvom der fulgte købsbevis med). Min anden sadel har jeg selv købt fra ny, og derfor ikke relevant. Jeg har ligemeget hvor ærgerligt det er at miste en sadel ikke lyst til at oplyse en fremmed om mit sadelnummer, og jeg mener ikke det viser at man ikke har rent mel i posen.


  • #13   8. apr 2017 Øv bøv smiley Håber du får din sadel igen

  • #14   14. apr 2017 Nu gider jeg helst ikke gentage mig selv men gør det så alligevel i denne sag.
    Ja jeg skrev jeg vil holde øje.......
    Det er som om det er det eneste du kan læse?
    Jeg skriver også hvis jeg har en GOD grund jeg skriver jeg har LYST til at hive alle ned med samme sadle... MEN at det kan man jo ikke lige......

    Man har vel sin fulde ret til at skrive hvad man føler....
    jeg har en masse grimme tanker og ider til hvad jeg kunne tænke mig at gøre ved de tyve der har problemer med hvad der er dit og mit.

    Skal nok holde dem for mig selv for ikke at få folk til at tro alt muligt...

    Og og og som også skrevet "måske ikke uddybet nok"
    Så var det politiet selv der sagde efter jeg sagde til dem at jeg jo måtte holde øje med stævne pladser annoncer osv. At hvis jeg fandt noget mistænkeligt eller andet kunne jeg altid kontakte dem så ville de gerne se på sagen.

    Det tager jeg da til at hvis jeg får grund nok til at tro jeg har fundet min sadle og at hvis som også skrevet henvender mig på en pæn måde...
    Kunne da ikke drømme mig om at være ubehagelig eller noget men pænt forklare min sag og derefter se et nummer......
    Så er jeg da af den opfattelse at hvis vedkommende ikke ønsker at vise dette så vil politiet spørge om det nummer for mig.

    Du ved sådanne set heller intet om hvilken kendetegn min sadle måske har som giver mig grund til at kunne være ret sikker i min sag?
    Og dette ville jeg så heller ikke dele med en fremmed med mindre det er dem der står med sadlen. smiley
    Jeg ville aldrig bede om et nummer med mindre jeg er meget!!!! Sikker og igen jeg kan komme til at tage fejl klart da.
    Men det kunne jo tænkes at jeg har mulighed for at kende min sadle uden at skulle hen og pille ved folks sadle.

    Og i det hele taget var dette oplæg også ment til folk skal huske at holde øje og ikke bare tro alt er i den fineste orden ved sadle handel....
    Selv sælger kan tro han/hun har ret mel i posen.....
    Så jeg siger ikke at alle bare er tyve nu...

    Hvis man intet gør får tyve frit spil..... viser man da bare noget interesse kunne det gøres sværere at være tyv og hæler. For tænk nu hvis man blev opdaget fordi alle hjalp alle smiley

    Rigtig god påske til alle herfra smiley


  • #16   14. apr 2017 Jo jeg får den dækket dog helt sikkert langt under prisen jeg gav jo da den har nogen år på bagen....
    Så ja meget trist.
    Og hver sin mening tror jeg smiley
    Er ikke ude på at genere nogen slet ikke.
    Og yde selvtægt ud over loven vil jeg heller ikke.
    Men jeg vil heller ikke bare lade som ingen ting og få penge af forsikring og livet gik videre.
    nogen skal jo vinde mange mill. I lotto så hvorfor ikke håbe at sælger af min sadle læser med og bliver bange ? Haha ønske tænkning....

    Hvis alle bare lader som ingenting er det bare så meget nemmere at sælge din sadle til naboen. For alle er ligeglade.
    Ja den er væk og ja måske til udlandet ?
    Har også siden min første post fået info om der er andre steder i området der har haft besøg, så nogen jeg kender tror jeg ikke heeeelt på mere.
    Men derfor står jeg ved min mening.

    Klart det ikke vil være fedt at blive spurgt om man vil vise sit sadle nummer.
    Men trækker man lige vejret og lytter og føler så håber jeg man får en bedre forståelse eller hvad jeg skal kalde det?
    Husk der er mange måder at kontakte folk på....
    Og jeg snakker jo om total forståelse for hvad jeg spøger om syntes jeg at jeg prøver at give udtryk for....
    Og igen igen jeg kommer nok aldrig til at stille det spørgsmål.


  • #18   14. apr 2017 C.S
    Lige det jeg mener smiley på min måske dårlige måde at forklare mig på smiley


Kommentér på:
Opråb til de ærlige mennesker. Se efter serie nummer i sadlerne før køb

Annonce