{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.868 visninger | Oprettet:

Bueskydning til hest! ;-D {{forumTopicSubject}}

Idag trænede vi bueskydning i det dejlige vejr og det kom der selvfølgelig noget video ud af! smiley
http://www.hestegalleri.dk/video/diverse-hest/358695-bueskydningstraening_d_31_03__06_04_2017

Jeg har klippet videoen sammen med træning fra en anden dag og jeg er pivstolt over vores udvikling. Man får virkelig sat lydighed og tillid på en prøve og det er både mega sjovt og udfordrende!
Jeg startede på det da jeg har en alvorlig skade i lænden og ikke længere tåler springning, men jeg er ikke sådan af natur, at jeg kan nøjes med blot at ride lidt dressur og tur. smiley
Både Rufus og jeg nyder at lege med bue og pil og jeg håber at dicsiplinen vokser i DK. I England, Polen, Ungarn, Sverige og asien, er det en meget populær sportsgren og vi er nogle ildsjæle der gerne vil udbrede kendskabet til sporten.

Sidst på måneden afholdes DK´s første "Beredne Bueskytte-møde" og v håber at kunne lokke interesserede til arrangementet! Der er mulighed for at prøve med lånte buer og heste der er vant til dette g det er derfor en enestående mulighed for at prøve det af!


Her er der lige et link til eventet:
https://www.facebook.com/events/371690073203610/?active_tab=about


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bueskydning til hest! ;-D
  • #1   6. apr 2017 Min mand siger at han er med, når I indfører mongolske tomandsbuer!

  • #2   6. apr 2017 Doktor Who: smiley Det lyder omstændigt med en bue der skal betjenes af to mand til hest! Det bliver noget rod! LOL!

  • #3   6. apr 2017 Pjat!
    Det ville motivere ham til at lære at ride!

    smiley


  • #4   7. apr 2017 Hvor er det ærgerligt at det ligger så langt væk fra mig smiley

  • #5   7. apr 2017 Dingle: hvor kommer du fra? Jeg bor på Nordfalster ("tæt på Danmark" aka Sjælland) og synes også der er pivlangt til Sønderjylland!;-D Men vi er igang med at lave gode faciliteter til formålet herhjemme, så vi kan lave den slags events på dem "rigtige side af Storebælt" også!;-P men hvis du bor i overkommelig afstand fra mig, er du velkommen her! Vi er nogle stykker der træner sammen nogle gange om måneden! smiley

  • #6   7. apr 2017 Kalundborg XD

  • #8   7. apr 2017 Dingle: ja Kalundborg er jo også et stykke væk -men Falster er tættere på end Sønderjylland!:-D hvis du/I skulle komme herned omkring, kan du bare kontakte mig og se nærmere på bueskydning til hest!:-P

  • #10   7. apr 2017 Lisette: det er da en topnice skill at kunne!;-P og har bestemt indtrykket af at hestene også synes det er sjovt!:-D

  • #12   7. apr 2017 Lisette: pt må man kun jage med compound bue i dk. Men i andre lande jages der også med composite buer!;-) man skal ikke lade sig narre af den lille størrelse og lave pund -de kan godt sende pile afsted med smæk på!

  • #13   7. apr 2017 Lyder ret så fedt. Kunne sikkert have været spændende at prøve, hvis det ikke var fordi min hoppe er noget af et nervevrag til tider xD


  • #14   7. apr 2017 Ida: Rufus som jeg rider i videoerne er nok det mest ufornuftige valg ever til bueskydning!;-D han er meget tændt og varm og købte ham fra en ejer der desværre helt havde mistet kontrollen over ham. Han var meget voldsom og kunne reagere ekstremt på selv små ting og der ligger et kæmpe forarbejde, før vi nåede hertil.
    Første gang jeg red ham flækkede han min hage og jeg skulle syes med adskillige sting! I det første år kunne vi ikke galoppere uden han løb og bukkede (han forbandt galoppen med frygt og usikkerhed) og første gang jeg stod på jorden og affyrede en pil fløj han afsted og stod fnysende og dirrende i den modsatte ende af ridehuset!
    Men ved en masse forberedelse og træning er vi nu nået dertil at han (for det meste;-P), er med på legen uden at overreagere og være frygtsom.
    Han er et skoleeksempel på en hest hvor mange mente at han var for farlig og havde fået tillært noget dårlig adfærd, men med tålmodighed har fået selvtillid og andre værktøjer til at kunne klare de opgaver man stiller ham.
    Jeg har brugt meget tid på at (gen)installere en bremse og give ham motivationen til at stoppe istedet for at fortsætte flugten og det er jo så fedt at man kan opnå sådanne resultater ved at finde den rette indgangsvinkel til træningen.

    Så lad dig ikke afskrække af at din hest er meget vågen! Med rette træning og tålmodighed kan alt lade sig gøre og vi har været på en utrolig rejse og fået et supertæt bånd!


  • #16   7. apr 2017 Hvordan fandt du ud af hvilken bue du skulle have, og hvor har du evt købt den? Vil også gerne selv lege lidt rundt med det, jeg bor bare i nordjylland smiley

  • #17   7. apr 2017 ser godt ud smiley ville gerne ha været med til mødet men jeg skal desværre til konfirmation den dag og så ligger det også lidt langt væk smiley men jeg håber i får et godt møde og er spændt på at høre om der kommer en forening op at stå smiley

  • #18   7. apr 2017 Simone S: det er den fedeste følelse at have opbygget dette bånd og være i stand til noget så vildt som at skyde med bue og pil fra hesteryg med god fart!
    Har jo overvejet at tage til DHE-træf og vidste ikke at man faktisk har showklasser hvor man kan vise alt muligt efter eget valg! Det ville være super spændende og en kæmpe udfordring i og med at han er så tændt -selvom han er blevet rigtig god på udebane! ;-D
    Dét må overvejes når de åbner for tilmelding nu her snart!


  • #19   7. apr 2017 Bruun: jeg læste og læste, undersøgte og researchede løs i over 2 mdr før jeg tog beslutningen! Jeg er typen der ikke gør noget halvt og købte en 25# tyrkisk rytterbue fra Alibow. Det er en populær buemager i Kina men tror Nockläget skal til at forhandle dem og det er trodsalt billigere at handle i Sverige mht told.

    Jeg valgte den tyrkiske bue fra Alibow fordi det var den mest kompakte jeg kunne finde -i og med Rufus er en meget livlig hest og jeg ikke ville ride med en større bue end nødvendigt!;-P Derudover er de tyrkiske meget smidige og "bløde" at trække, da jeg har mange skader i kroppen og skulle derfor have en "skånsom bue", der ikke var for hård at håndtere for mit gamle kadaver.;-)
    Alibow laver så også sine buer med et traditionelt udseende og da jeg er meget interesseret i historie og reenactment, ville jeg undgå de sporty udseende buer af moderne materialer. Generelt har alibows buer rigtig gode anmeldelser, men de mest brugte (og god kvalitet til prisen) er Kassai's buer samt Grozer og fx Kaya Windfighter. Dem går man ihvertfald ikke galt i byen med!

    Om man er til Mongol, Scythian, Hun, Tyrkish, Avar, Korean, Magyar osv er lidt med personlige præferencer mht hvilken type træk man bedst kan li' og hvor høj/lav man er og hvilken "drawlengt" (træklængde?) man har. Jeg har ret korte lemmer og forholdsvis lav drawlenght, så Tyrkish, Scythian og Mongol er ideelle typer til mig.

    Uanset hvilken type bue du er til, så er det vigtigt at tjekke om den passer til din "træklængde" -dvs at den passer optimalt til din armlængde/trækevne når du trækker den til fuld kapacitet.
    Derudover bør du ikke vælge for tung en bue pundmæssigt til at starte med. 25-30# er ideelt for kvinder til at starte med, nogle går op til omkring 35# når der er styr på teknikken, andre holder sig til de 25-30#. Starter man ud med for tung en bue, vil man komme til at kæmpe unødvendig meget med teknikken og man bliver meget hurtigt træt i kroppen.

    Håber det hjalp lidt mht dine spørgsmål!;-P


  • #20   7. apr 2017 Kristina: du skyder også (synes jeg kan ane det på dit profilbillede?)? Det er da super ærgerligt at du lige skal noget andet den dag! Men vil helt sikkert opdatere efter mødet - både herinde og "bueskydning til hest" på fjæsen! Er du medlem af dem gruppe? Den indeholder de fleste af de danske rytterskytter!

  • #21   8. apr 2017 Jeg tror kun jeg er med i Lars' gruppe med Horse Combat Denmark, ved ikke om det er den du tænker på?
    Jeg har lige i øjeblikket ikke nogen hest der er klar til at skyde med, så det er mest når der har været kursus smiley
    Men har en ung en jeg måske tror kan blive til noget smiley så ellers får jeg bare trænet mest teknik fra jorden og så ja indimellem når jeg kan låne en hest smiley


Kommentér på:
Bueskydning til hest! ;-D

Annonce