{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
724 visninger | Oprettet:

Tage sommergræs fra pony {{forumTopicSubject}}

Jeg havde egentlig skrevet hele mit dilemma ned men valgte at lave det om til et kortere indlæg der nok gav mere mening og omhandlede emnet lidt dybere.

Er det 'ondt' , 'dårligt' at pille sommergræset fra sin pony som er vant til at få det hver sommer?

Hun er 20 snart og jeg er ekstra bekymret i år pga mange ting (kan uddybes) derfor har jeg overvejelser om at flytte hende ud til mit arbejde mens de går på græs herhjemme.
Hun vil altså blive flyttet hjem igen så snart de kommer i boks. Ca 2-3 måneder fra nu af. De går 8 timer på højt græs nu.

Ude på mit arbejde er foldene meget bidt ned men de har en stor mark med mulighed for at jeg kan håndgræse hende hvis jeg vil det. Så kan hun stadig få græs.
Og på mange punkter ser jeg det som bedre så jeg styre indtaget.

Hvordan har i det med det?
Hvis i forstår


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tage sommergræs fra pony
  • #1   20. maj 2017 Nej det er ikke synd, at begrænse græsindtaget, hvis hesten ikke kan tåle det.

    Jeg har to heste hjemme, og den ene kan æde alt det han vil sommer og vinter - han bliver aldrig fed og flommet.
    Den anden bliver fed af nærmest bare at se på græsset - og selv om vinteren får han nøje afvejet hø/wrap, for ikke at blive overvægtig.

    Jeg har forsøgt mig med forskellige måder at holde den fede pæn på - selv en gang hvor jeg prøvede "at han måtte da finde ud af at der var græs nok og stoppe med at grovæde" - den øvelse fik dyrlægen stoppet efter et par måneder, da hesten var blevet fed.

    Så mens den slanke render rundt på græs som han lyst, så går den anden på en lille fold, hvor han får en stribe græs hver dag.

    Så det er ikke synd at forholde sig til om hesten er ved at blive syg af sin overvægt - tværtimod.

    Mvh Charlotte


  • #2   20. maj 2017 min på 20 går på jordfold.. hele sommeren.

    husk nedbidt græs er stresset græs og derfor er er sukker i


  • #3   20. maj 2017 Synes sagtens du kan fjerne græsset. Jeg har fjernet det fra min (16 år, altid fået græs) fordi han bliver for fed samt andre årsager smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #4   20. maj 2017 nej. hesten ved ikke at den ikke får det.

  • #5   20. maj 2017 Min fjordhest på 13År, går på jordfold med hø, mens de andre går på græs.. Først når den ene græsfold er bidt helt ned, kommer hun derud og gå med opsyn på vægten, og stiger den for meget.. Er det retur på jordfold smiley

    Så synes sagtens du kan rykke din hoppe til din arbejdes plads for at tage hensyn til hende smiley


  • #6   20. maj 2017 Jeg har taget den lille tykke af græsset. Hun går på en lille firkant imens Rocky har resten af folden. Hun kommer 3-4 timer om dagen(aftenen) ud til Rocky og græsset. Det bliver ligeledes det samme når de alle kommer hjem da hun heller ikke kan tåle det smiley Nej det er ikke synd, det er at tage ansvar som heste ejer.
    Jeg ville dog ikke lade den gå på kort nedspist græs da græsset er stresset og indeholder meget mere sukker. smiley
    Mvh TT


  • #7   20. maj 2017 Jeg ved det med Nedbidt græs er stresset græs, den vil dog blive tilbudt hø derude så hun ikk koncentrere sig for meget om græsset. smiley


  • #8   20. maj 2017 Kort græs er stresset, ja. Men flere og flere kyndige fodermennesker anbefaler faktisk kort græs fremfor langt, fordi mængden de får ind er væsentlig mindre end det de får på langt græs.



  • #9   20. maj 2017 Om det er nødvendigt at flytte din pony væk fra græsset aner jeg ikke.
    (Argumenterne er ikke uddybet)

    Men jeg havde nok spekuleret mindre i om det var synd at begrænse dens adgang til græs - og tænkt mere over om det er nødvendigt at adskille hende fra flokken, hendes hjem, hendes rutiner og hvad der ellers er faste holdepunkter i hendes liv - bare for 2 måneders skyld?
    Og hvad med næste år?

    Kan det ikke opnås på en enklere måde?
    Fx mundkurv? Anden fold derhjemme? Osv?


  • #10   20. maj 2017 Der er ikk mulighed for anden fold.
    Mundkurv har været overvejet men har ikk været interesseret i det når det er kommet til det fordi jeg ikk har mulighed for at tjekke op hver dag, pg er ikk vild med ideen om mundkurv


Kommentér på:
Tage sommergræs fra pony

Annonce