{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
838 visninger | Oprettet:

Sommergræs Nordsjælland {{forumTopicSubject}}

Jeg er lidt tidligt ude smiley

Men sagen er den, at min veninde og jeg lejer en stald/fold (3 bokse og 3 hektar græsfold). Vi har en hest hver. Jeg fik min for tre måneder siden, men før det, havde jeg en lånehest der boede der i et år. I den tid var vi desuden en veninde til, med to heste. Vi overvejer lidt at få en fast lejer ind med en tredje hest (men det er en anden snak).

Vi tænker at opdele folden i tre, sådan at der kommer en vandrefold/sti og to “midterstykker”. Midterstykkerne vil være ca 1 hektar hver og en af dem tænkte vi, at vi kunne tilbyde sommergræs på da det er al for meget græs på det hele til både to og tre heste.

Har nogle af jer erfaringer med at have fremmede heste på sommergræs?
Er det kotume at folk kommer til deres hest hver dag alligevel eller “parkerer” de den blot?
Hvor mange heste passer ca. på en hektar? 2-3?

Vi havde tænkt at tilbyde dagligt opsyn og vitamin-kiks. Det er i Nordsjælland (30 min fra Kbh) med to store skove i baghaven (ca midt på parforceruten). Vitaminer vil nok koste 70-100 kr per hest. Hvad kan man tage for det pr måned pr hest?

Hvad gør man desuden i tilfælde af, at der bliver tørke og hestene behøver hø/wrap?

Håber I har nogle gode input smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sommergræs Nordsjælland
  • #2   28. sep 2019 Jeg har lige haft mine to på græsfold på et opstaldningsted i Hillerød smiley jeg gav 500 pr hest, og det var inkl vandfyldning af udlejer hver dag, men skulle selv stå for vitaminer. Hun blandede sig ikke i hvor ofte man kom, men stedets faciliteter var til fri afbenyttelse også. Det fungerede super fint, og har indtryk af mange her på nordsjælland gør brug af det.
    Wrap var ikke inkluderet, men kunne sikkert købes for mer pris.


  • #4   28. sep 2019 Tak for jeres svar begge to smiley

    Der er nok ikke andet end at prøve at lave en annonce når vi kommer over i det nye år. Vi har ikke andet end en græsridebane ellers (og en rigtig 5 min væk man kan låne/leje, så man skal helst være til skovtur smiley

    Det kan godt være vi lige skal revurdere størrelserne på folden. Vi plejer at have RIGELIGT græs til fire heste som har gået på den hele året. Derfor tænkte vi at det passede meget godt hvis vi fik 2-3 (alt efter størrelse) ind på græs, så de totalt ville være 4-6 stykker.


  • #5   3. okt 2019 Nej, jeg står opstaldet hos en veninde om vinteren, der har sit eget lille sted. Så for at give folden ro hen over sommeren, lejer vi os ind i nærheden, og vi kender heldigvis begge folk med store steder, så det er ikke noget problem at få en plads. smiley

Kommentér på:
Sommergræs Nordsjælland

Annonce