{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.233 visninger | Oprettet:

Pris for opstaldning {{forumTopicSubject}}

Hej med jer smiley
Til foråret er min paddock paradise færdig og jeg vil rigtig gerne have noget selskab i form af opstaldere. Men jeg har ingen erfaring med det og ved ikke hvad pris jeg kan tage. Der er:

Nyt og lækkert læskur med støvfri strøelse
Stor opholdsfold med rulleplads
Stråfoder ad lib
Forskellige underlag og udfordringer på sporet
Overdækket strigleplads
Tag selv urter
Vitaminer
Og hvad jeg nu ellers kan finde på

Det er med fuldpas og jeg har ikke en ridebane, der bliver dog lavet et jordstykke man kan ride på.

Er 1500 kr for meget?
Pft smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris for opstaldning
  • #1   11. aug 2017 regn ud hvad dine udgifter er på at have en andens hest inkl. vedligeholdelse..

    tag så en time løn og lig oveni..

    plus lidt ekstra hvis det ligger godt i forhold til offentlig transport..

    jeg personligt ville ikke give mere end en 1200kr for dette.. men det er jo forskelligt hvad folk vil give..

    for 1800kr stod jeg et sted med bokse, store folde, springbane, springmateriale, dressurbane, ridehus, ind/udluk, foder, wrap, fodring osv.. mulighed for ridebane, vandspiltorv, og en masse andet..


  • #2   11. aug 2017 Hvor i landet bor du?
    Det betyder meget for udbud og efterspørgsel.

    Men ja, regn ud hvad det vil koste dig at have andres selskab.
    Eller lad være med at regne ud, glæd dig til lidt selskab og så er det nok billigere end at købe ekstra heste til selskab.


  • #3   11. aug 2017 Jeg bor på Djursland, glemte at skrive at toget/letbanen kører lige hertil.. smiley
    Jeg har svært ved at regne ud, hvad det vil koste.. Jeg har ingen erfaring med, hvad tingene skal koste ved fuldpas f.eks.
    Jeg behøver ikke tjene på det, men vil heller ikke betale for selskab.. smiley
    1200 kr er heller ikke helt ved siden af tænker jeg.. smiley


  • #4   11. aug 2017 Det er måske også værd at overveje hvad turmulighederne er i området og om der evt er mulighed for at leje en ridebane eller hal i området. smiley

  • #5   11. aug 2017 Det er der også.. Jeg har glemt at få meget med kan jeg se.. smiley Der er et ridecenter i kort afstand med ridehus og flere steder i området med bane..

  • #6   11. aug 2017
    Ærligt, så skal du være heldig hvis du får 1000 kr for det. Når der ingen ridebane er.


  • #7   11. aug 2017 Hmmm, synes det er svært.. Man kan jo ærligt talt ikke holde en andens hest kørende for 1000 kr.. smiley Med ad lib hø..
    Men det er jo også derfor jeg spørger, for der må være nogen der har lidt erfaring med, hvad man tager for de forskellige service.. smiley


  • #8   11. aug 2017 Mine forældre har privat opstaldning. De tilbyder fuldpas
    store bokse 3*3m.
    Lille ridehal
    Stor udendøres ridebane
    Sådan en runde og longere i
    Sandfolde
    De muger ud, de strøger i enten halm eller træpiller (hvad der nu ønskes), ind og ud luk og hø ad lib.

    Ved dem koster det 1350 kr. Det ejeren af hesten skal gøre er komme og klappe, hygge og ride.

    Men men men, det kommer meget an på hvor det er henne, og hvad rytterens behov er. For hvis hesten er skadet og bare skal gå og hygge sig og det nært liggende sted tage 2000 kr. for at der er en ridehal er der jo penge at spare ved at have den ved dig til de 1500 kr smiley


  • #9   11. aug 2017 Ja det er rigtigt.. smiley Hvis det som min egen er syge eller pensionerede heste, giver det god mening.. smiley

  • #10   11. aug 2017
    Det er min erfaring her fra Fyn - har du ingen ridebane, så er det med over 1000 kr nært umuligt.


  • #11   11. aug 2017 Hvor på Djursland er det, og hvor langt er der til nærmeste ridehus?

  • #12   11. aug 2017 Jeg lærte jo noget nyt ift PP. (Krikken var den gode læremester denne gang) At man her ikke måtte fodre med krybbefoder da alt skulle være naturligt.. Også tænker jeg.. Jeg ville aldrig stå et sted hvor jeg ikke måtte give min hest det jeg mente han havde brug for pga principperne i PP. Så jeg tænker at du nok ikke skal regne med den ret høje pris. Jeg tænker 800-1000kr. Min ældste og pt. Største spiser 2 wrap baller om måneden dette ad libitum og koster mig 700kr.

    Mvh TT


  • #14   11. aug 2017 Puha Nana, det var mange ting, jeg kan ikke lige overskue at svare på der hele.. smiley Men du har nogle vildt gode pointer, som jeg klart vil tage op til overvejelse.. smiley
    Jeg vil lige pointere at jeg har to heste selv, en stor og en selskabspony, så det er for at de kan få en flok og ikke fordi jeg har en der går alene.. smiley
    Jeg vil klart overveje fuldpas igen, da jeg rigtigt nok, gerne vil have mulighed for, at kunne tage nogen steder. Jeg synes bare det var det nemmeste, da jeg jo bor her og bruger meget tid i stalden.
    Afstand til ridecenter er 1,7 km igennem villakvarter.
    Jeg bor rigtig godt i forhold til offentlig transport, da jeg bor midt i byen. Jeg kender ikke til andre der har pp eller vandrefold i området.
    Hvad vil man kunne tage i ren opstaldning så og så man afregner efter forbrug af andet?

    TT: jeg vil gerne være villig til at kalde det vandrefold i stedet, da jeg sagtens kan følge pointen.. Min ene går f.eks stadig med sko og jeg kan jo ikke vide om en af dem får brug for f.eks krybbefoder eller dækken.. smiley


  • #15   11. aug 2017 Det ville jeg nok gøre hvis jeg var dig smiley jeg troede PP og vandrefold var det samme indtil jeg så lærte at det ikke er, og jeg må ærligt indrømme at jeg synes PP bliver for "Halleluja" og glemmer at tage hensyn til det individuelle behov heste har. smiley
    PP er sikkert fantastisk til heste der er foldbumser/bliver brugt minimalt. Men heste der bruges aktivt har nok lidt andre behov smiley

    Mvh TT


  • #16   11. aug 2017 Men så bliver det græsfri vandrefold.. smiley Det var egentlig derfor jeg valgte pp, pga min forfangne hest.. smiley Men hvis man så har lyst til at græsse sin hest, kan man jo gøre det på midterstykket.. smiley

  • #17   12. aug 2017 Vi tager 1000 for boks med ad lib hø af hestegræs i prima kvalitet. Dette er så uden strøelse og udmugning, men med alt anden pasning. Dvs bonsklargøring, ud og indluk. Vi har kæmpe folde, Ridebane, ikke langt til hal.

    Vi tager 1150 for løsdrift, det er med ALT undtagen foder.
    Tænker max 1000 for dit sted smiley


  • #18   13. aug 2017 Synes godt nok det er svært.. Jeg kan simpelthen ikke forestille mig, at man kan gøre det for 1000 kr.. smiley Men jeg kan sagtens se, at det lyder som en fin pris.. Jeg kan bare ikke se, hvordan andre får det til at løbe rundt.. Alene i stråfoder kommer det til at koste kassen.. smiley

  • #19   13. aug 2017 Jeg ville forslå at du skrev prisen uden hø og så kom det oveni?

    Ved mig(står også i løsdrift) betaler jeg en fast pris for opstaldning og så splitter vi høet men staldejer står for indkøb. Og derudover køber jeg selv kraftfoder til hesten.

    Da staldejer havde både en islænder og en shetter og jeg har en traver valgte vi at splitte omkostningerne halvt. Da min ene spiser lige så meget som hendes to smiley


  • #20   13. aug 2017 Jeg bruger 1400kr i måneden på 2 store og 1 lille, ad libitum i småmasket hønet. Dette er wrap. Så hø er ca 700kr mnd. (for 1)Jeg har halmpiller, og det koster mig 150kr mnd.(jeg køber paller og har "stor" løsdrift (4 ++ bokse a 4x4) så det er billigere, så lad os sige 200kr i piller. Også kommer strøm og vand osv oveni. Så 1000kr er ikke meget ved siden af hvis du ikke skal tjene på det. smiley

    Mvh TT


  • #21   13. aug 2017 Jeg har selvfølgelig også mulighed for, at købe større ind af hø, da vi så er flere om at betale og flere heste om at spise det.. Jeg er nemlig afhængig af at købe de små lige nu, og det er vildt dyrt.. Det kan godt være det kan lade sig gøre.. smiley
    Og ellers kunne det også være en mulighed ja, at tage en opstaldningspris og så deles om hø.. smiley


  • #22   13. aug 2017 Ift min pris, skal det siges at vi laver vores eget hø! Så jeg tjener ikke så meget på hø'et, som hvis jeg solgte det. Jeg regner pris ud efter, at hø måske billigt koster 1 kr pr kilo. Vores ville nok være dyrere pga kvaliteten. Hvis en hest i igennemsnit spiser 20 kg i døgnet er det 20 kr pr dag, gange med 30 dage, svarer det til 600 kr i hø om måneden ? så koster det mig ved løsdrift 150 kr pr hest om måneden i halm, dvs vi tjener 400 kr om måneden på pasning, vand og strøm.. ja, man bliver ikke rig af det smiley

  • #23   14. aug 2017 Jeg giver omkring 2 kr kiloet, så 20 kg om dagen vil jo så give 1200 kr for mig.. Det er derfor jeg synes det er svært at sætte en fornuftig pris, for jeg vil ikke have udgifter på det.. Det skal som minimum dække sig selv.. smiley

  • #25   14. aug 2017 Det kan sagtens være, at det er bedst der bare er mig.. smiley Tror jeg gør som du siger, sætter en pris og ser om der er interesse for det.. smiley

Kommentér på:
Pris for opstaldning

Annonce