{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.328 visninger | Oprettet:

Pris for opstaldning? {{forumTopicSubject}}

Hej HG!

Jeg er nysgerrig på; hvad giver I egentlig for opstaldning? Hvad får I med i prisen, og hvor i landet bor I?

Jeg har nemlig en mistanke om, at det sidste sted jeg stod opstaldet var i den dyrere ende, så det kunne være interesant, at have noget, at sammenligne med smiley

Karoline


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris for opstaldning?
  • #1   17. mar 2020 Pris kommer meget an på hvor i landet du bor, så det kan ikke helt sammenlignes.

    Jeg gir 550 kr for løsdrift = ingen boks. Dog må jeg bruge stalden hvis jeg får behov. Der er ridehus, men det bruger jeg ikke til andet end mit hø. ( jeg brugte boksene i nytåret, fordi hestene var bange for fyrværkeriet ) Der er frostfri vandkopper, så jeg skal ikke slæbe vand.
    Jeg er eneste opstalder på stedet og jeg står selv for alt hvad der høre til af hø, halm og foder. Der er intet at købe på stedet.
    Jeg er så, så heldig, at min kæreste er flink til, at hjælpe med slæbet.


  • #2   17. mar 2020 700kr for boks. 2 ridehaller, 1 udendørs bane, fine folde, solarie, stor lækker stald.
    Foder koster måske 150kr i måneden. Strøelse omkring 200kr.
    Ind- og udluk går på turnus. Jeg har to udluk fast i ugen.
    Grovfoder får jeg.

    Bor i Sønderjylland.


  • #4   17. mar 2020 Jeg har hestene stående i Vestsjælland ved Jyderup. Giver 1800kr pr boks, hvor der er bund (tørv+træpiller) og hø a libitum med i prisen. På stedet er der udendørs bane, ridehus, udendørs vaskeplads og skridtmaskine. Hestene går i mindre flokke på 2-4 heste pr fold og om sommeren er de på døgnfold. Skal selv medbringe foder og muge bokse, der er også mulighed for fuldpas men kan ikke lige huske hvad prisen er.


  • #5   17. mar 2020 Der hvor jeg har part (hvor jeg regner med at skulle have hest, når jeg engang får et job der giver nok penge til dette) koster det 1500 for boks m. strøelse og grovfoder. Staldejer smider halm ind hver dag og ordner lidt, han fodrer og giver hø/wrap samt sørger for ind/udluk i vinterhalvåret, da de om sommeren går på døgnfold.

    Der er super gode folde, hvor der næsten ingen mudder er. 20x60 ridebane, der kun har været ubrugelig når der har været styrtregn 14 dage i træk. Der gik lige en dag eller to før den kunne bruges.

    Holder til i Kirke Hyllinge 4070 smiley


  • #6   17. mar 2020 Vi tager 1100 kr for en tom boks. Alle vagter går på turnus, så Ca 2 vagter om ugen. Vi har store sommergræs folde og 3 ridebaner, sygefold, vaskeplads og så skal der laves læskure på alle foldene til sommer. Det er i stor København.

  • #7   17. mar 2020 Jeg har hest opstaldet i en stor, lækker løsdrift, lidt udenfor Roskilde. Jeg giver 2500kr pr måned smiley

    Det er inkl. halm, wrap, pasning og halvårligt dyrlægetjek med vaccination og gødningsprøver. Vi har super gode faciliteter: Store og stortset mudderfrie folde, ridebane, ridehus, rotunde, stort engområde med forskellige spring og agility forhindringer, stor opvarmet rytterstue mm.

    Jeg har tidligere stået på selvpas, og selvom opstaldningsprisen var næsten 2000kr lavere, så kostede det mig flere penge pr måned at have hest på selvpas end på fuldpas smiley


  • #8   17. mar 2020 Jeg giver 1100 kr. pr. hest. med i prisen er der halm og fri wrap.
    mine to damer står i løsdrift på en lækker stor og kuperet vandrefold. Der er et helt ny ridehal på stedet, lavet sidste år og snart en udendørsbane med muslingebund.
    Det er selvpas, så jeg ordner selv hø, muger og fodrer.
    Jeg står i vejle smiley


  • #9   17. mar 2020 Vi står 3400 Hillerød.

    Det eneste jeg skal er at muge selv, og give vand.

    Ellers er alt incl. Ind-udlejning, 3 x foder, 3 x Warp, 10 ps piller pr med, og som luksus skyldning af ben.

    Vi har 20 x 40 ridehus med spejl på hele den ene kort side, og for enden af begge langsider.
    Stor udendørs bane på 20 x 60, Begge er med super bund.

    Pris 2900,- pr mrd


  • #10   17. mar 2020 Jeg bor på sydfyn og har to heste stående i løsdrift. Der bliver givet hø 3x dagligt, strøet med halm (selvom det oftest faktisk er mig der gør det når jeg alligevel er der), der er ridehal og mulighed for boks, hvis nu. Jeg giver selv krybbefoder, men det giver staldejer også gerne ved aftale. Jeg tager 4 staldvagter om måneden. Det indebærer fodring, strøelse og opsyn.

    2500 kr om måneden for to heste. smiley


  • #11   17. mar 2020 Vi tager som opstaldnings sted 500 kr for pony og 600 kr for hest, udover det tager vi 200 kr pr hest for stråfoder på folden(som ikke kan fravælges og betale til).

    Vi står for udluk, morgenfodring, indluk, aften fodring og nat hø/wrap kl 22. I den her mudrede tid har vi valgt og tilbyde og skylle ben på hestene når vi lukker dem ind
    fra fold.. udover det skifter vi dækkener, og/eller tager dækkener af og giver dækkener på når de skal ud igen..

    Vi er igang med større renovering, så der er kun en midlertidig ridebane, som jeg bestemt ikke er fan af pt men det kan da lade sig gøre og ride på den og longere, på sigt kommer der en bedre ridebane + ridehal..
    Heste stalden er til gengæld komplet nyrenoveret med store bokse og lækker stald.

    Opstalderne skal selv sørge for krybbefoder, strøelse i boksen, og stråfoder til hesten i boksen .. plus ordne boksen hver dag hos deres heste selvfølgelig..

    Vi holder til i Nordjylland..


  • #13   18. mar 2020 Jeg gir 3600.
    Det er med næsten alt, vi ska selv lukke ind i weekenden, men hjælpes ad.
    Store lækre bokse, med vindue ud til, og til staldgangen.
    Fine store græsfolde.
    Ridehus 19x45 ca. sært mål, med spejl kortside og fiberbund stor bane 30x80
    Vandspiltov med varmt vand, fri solarie, mulighed for bånd.
    Ved dyrlæge/smed, mulighed for, at få taget hesten ind.
    Generelt styr på det.
    Så er jeg fan af, at der er 2 tidligere landsholdsrytter på stedet, så har man go hjælp ved hånden smiley
    Mårslet ved Århus

    Det gamle sted, kostede boks, fodring, ind og udluk alle dage 1910
    Staldens foder og træpiller (6 poser) 500.
    Eget hø/wrap 350-500
    Udmugning 500
    Man lavede selv høposer og fylder selv vand op.
    Hal og bane 20x60
    Lige ved skoven.

    Desværre hænger rigtig meget i bremsen.
    Banerne blir ikke ordnet godt nok og ofte nok.
    Ødelagte pæle blir ikke lavet med det samme.
    Voldsomt meget mudder.
    Ingen sevice ved dyrlæge/smed.

    Det blev ca det samme som det nye sted, men der var virkelig mange bekymringer og irritationer som er helt forsvundet.
    Og min hest har det meget bedre der.
    Er i samme område.

    Århus S er i den dyre ende og med fuldpas er prisen der omkring 3000-6000


  • #14   18. mar 2020 Min veninde og jeg lejer stald med tre bokse og en kæmpe fold 30 min nord for København. Ingen faciliteter, men et skønt hesteliv og masser af skov.
    Vi har en enkel opstalder inde som betaler 1700 kr. for pladsen, fuldpas og wrap ad libitum (den spiser meget). Krybbefoder købes ved siden af. I perioder på boks betaler vores opstalder 125 kr. pr uge for ind/udluk og mugning. Vi skal ikke udregne vores timepris på det smiley Men det er en super sød ejer og hest, så vi brokker os ikke og vi kunne nok ikke tage meget mere for det.


  • #15   18. mar 2020 Jeg står privat i Odense - Her er store græsfolde året rundt, de går 2 og 2 på foldene, virkeligt fine folde uden mudder, store træstammer på alle folde og enormt velholdt lækkert hegn. Generelt er her enormt velholdt, og stedet opgraderes jævnligt - ingen "upsi"løsninger her eller rod, hvilket jeg prioriterede højt, da jeg kiggede efter nyt opstaldningssted. Stor udendørsbane, som der aldrig står vandpytter på, 60x60, roundpen til longe med højt hegn, indendørs hal 20x60 med fiberbund, tilskuerrækker, toiletter, store bokse med vindue, automatiske døre alle vegne og ridestier på området... springmateriel, medbring egen underviser, træpillebund, godt hø/wrap ad libitum, foder er inkluderet, men jeg køber selv foder ved siden af. Kameraovervågning overalt, musiksystem i hallen. Fodring morgen og aften. Fold fra 7-ca. 16 hver dag. Vi står få her, så jeg rider næsten altid alene i hallen eller max. 2-3 stykker - hvis man direkte planlægger efter at ville ride sammen smiley

    Jeg giver 2750,00 kr. pr. mdr. for boksen. Derudover 300,00 kr. i udluk, så lukker vi selv ind på folden. 450,00 kr. pr. mdr. i træpiller, jeg muger selv. Og så køber jeg så foder ved siden af, men der er fint foder inkl. i prisen - min kan bare ikke tåle det.

    Alt i alt ender jeg på 3.500,00 kr. for selvpas, og så har min hest det som blommen i et æg på en høj ren bund, altid adgang til hø/wrap inde og ude, frisk luft og et godt miljø smiley

    Det er dyrt, men for mig pengene værd, da min hest virkeligt er "uheldig" - er hegnet dårligt/huller på foldene/slidte bokse, så hænger han fast eller kommer til skade på anden vis smiley Så ift. de dyrlægeregninger, jeg har haft tidligere med eks. oprevet øjenlåg, opskåret tunge, muk osv. osv., så kan det godt betale sig at stå her smiley Så har jeg ro i, at der bliver passet godt på hesten smiley


  • #16   18. mar 2020 Jeg står et sted hvor vi indtil for en måneds tid siden stod i løsdrift. Der gav jeg 1200 inkl. alt, hvor vi så havde to fodrevagter om ugen og så skulle vi også fjerne klatter i løsdriften. Wrap ad libitum. Lille ridebane.

    Nu har vi fået lavet det om til boks med spånemadras, vi skal selv ordne boks hver dag; både wrap, vand og fjerne klatter. Prisen stiger desuden til 1800 kr.

    Så jeg flytter.. til et sted i boks på halm med alt inkl. Her har vi så hver især én vagt ca. hver 14. dag, hvor man fodre hestene, giver wrap og strøer boksene op. Der er mindre ridehus men 20x60 udendørs bane. 1600 kr. inkl. medlemskab af dyrlægevagt-ordning.

    På Vestlolland.


  • #17   18. mar 2020 Midtsjælland, løsdrift pr. hest 1600kr
    Faktisk fuldpas: inkl. wrap ad libitum, halm til skur. Staldejer fodre og fylder stråfoder op. Køber selv krybbefoder udover
    Vi har ridebane på stedet, og 2.5 km til skov.


  • #18   18. mar 2020 Jeg tager 1100,- for boks, strøelse (spåner) og fri wrap
    de skal som udgangspunkt selv lukke ud og ind, selv medbringe foder samt muge, men vi hjælpes ad med ud og indluk samt fodring.

    Nu overtager vi så svigerfars ejendom som ekstra ejendom og der etablere vi en ridehal 17x45 8 bokse og en løsdrift, boks og løsdrift bliver også på spåner samt grovfoder wrap… men vi er i tvivl om prisen.


  • #19   18. mar 2020 Da jeg boede i sønderjylland gav jeg 1500kr. Det var komplet fuldpas med udmugning, halm, hø/wrap ad libitum, foder, ind og udluk, 4x4 meter bokse med vinduer, opvarmet saddelrum, rytterstue, 20x60 hal, 2 store udendørs baner hvor af den ene er spring.
    Skov lige ved siden af.



    Nu bor jeg i Randers og synes sjovt nok alt er pisse dyrt. Men jeg har fundet et sted til 2000 som også er komplet fuldpas med halm, hø ad libitum, foder, ind og udluk, kæmpe bokse men uden vinduer. Opvarmet rytter stue og saddelrum.
    Men her er så kun ridehal på 20x40 og ingen udendørs baner. Derimod stadig fede tur muligheder.


    Groft sagt savner jeg sønderjylland xD


  • #20   18. mar 2020 Briarwood: Hvor i Sønderjylland står du? smiley

  • #21   18. mar 2020 Sofie - står opstaldet i Roager, lidt uden for Ribe :D.

  • #22   18. mar 2020 DD - og Randers er endda stadig ret billigt.. Jeg er lige flyttet til Aalborg og har set opstaldningspriserne her... Det synes jeg er ret dyrt ift. hvad jeg kunne få i Randers for samme pris. smiley

  • #23   18. mar 2020 Nicoline

    Amen herre gud, jeg vil hjem til sønderjylland igen smiley


  • #24   19. mar 2020 Stop jeres piveri - kom til nordsjælland og i vil få noget at pive over smiley smiley

    Her er priser på 5000,- og derover ikke ualmindeligt..... smiley smiley smiley smiley


  • #25   19. mar 2020 Karin J - Så ville jeg aldrig kunne have en hest, hvis det kostede så meget. Det er jo vanvittigt! smiley

    DD - Det lyder også VILDT billigt, det sted du var i Sønderjylland.. smiley


  • #26   19. mar 2020 Nicoline : vi har også billigere steder, men omkring 3000,- hvor du muger selv, uden staldvagt er muligt.

    Ejendommene er jo også temmelig dyrere, så det afspejles jo også i prisen....


  • #27   19. mar 2020 Karin J

    Det er det samme i Stor København. Latterligt dyrt..


  • #28   19. mar 2020 Karin - det er stadig voldsomt meget. Jeg gav 700 kr. for løsdrift med hø ad libitum, vand, saltsten, tilsyn flere gange dagligt og mere eller mindre fuldpas (de gav foder 2 gange om dagen). Vi hjalp hinanden med at muge 2-3 gange om året og hvis ejerne var på ferie passede vi hestene. Der var ridemuligheder i nærheden og ridehal i den anden ende af vejen. Jeg har fundet ud af at det var en meget billig pris for opstaldning.. smiley

  • #29   19. mar 2020 Nicoline : ja, det er ski... dyrt.

    Men der er jo en grund til at det er dyrere i det område hvor jeg bor.

    Hvis en grund i sønder- eller nordjylland koster 3mill. så koster den min 10mill. her, så her er der allerede en stor forskel, hvis din hest skal gå på en tøndeland...

    Jeg har da også stået billigere, da jeg stod ved min veninde, men der havde jeg også pænt meget arbejde, ud over betaling.

    Bare sådan noget som et ridehuskort koster her i området 500,- pr mrd


  • #30   19. mar 2020 Islænder har en fin boks god fold og ind og ud luk 500 kr
    Jeg køber selv træpiller - foder og hø
    De 3 ponyer står hvor jeg gør alt selv og køber alt selv jeg giver 400 kr det er l.... sted
    De står i løsdrift og har en fin fold ja som vi selv har lavet og købt ind til
    Ved Vejen i Sydjylland
    VH Annette


  • #31   19. mar 2020 Det giver mening, og det ER jo dyrt at bo i Københavnsområdet. Men for søren, jeg forstår slet ikke at I kan få råd. Jeg synes det er dyrt nok i forvejen her. Men ja.. man betaler jo også for området.
    Men de må da tjene noget på at have opstaldning? Eller hvad? Jeg kan ikke se hvordan udgifterne kan løbe op i så meget ellers. Prisforskellen på hø, vand osv. er vel ikke SÅ meget større i jeres del af landet? smiley


  • #32   19. mar 2020 #31
    Jeg tænker vi herover også i høj grad betaler for at grunden/ejendommen er det dyrere. Jeg forstår dog ikke, at nogle kan tage SÅ lidt, altså de 700 du snakker om. Vores opstalders hest spiser nok i gennemsnit for 500-700 bare i wrap pr mdr (mere i vinter og mindre i sommer). Vi betaler 3000 for stedet (inkl. vand og strøm), hvor vi kan have 3 heste i vintermånederne og 4 i sommer. Derfor tager vi 1700 for den faste opstalder vi har, bare så hun ikke står billigere end os selv. Desuden betaler vi jo så for diverse reparationer mm. samt vi passer den smiley Vi overvejer at få en 4. ind til sommergræs.


  • #33   19. mar 2020 Priserne på Sjælland er bare højere.

    Dels koster ejendommene mere.
    Så, huslejen er højere.
    Skal noget sættes i stand? Håndværkere er dyrere.
    Køb af foder? Det er det samme.

    Men, der er også større befolkningstæthed.
    Især hvis man ser antal mennesker pr hesteejendom.
    Dvs der er flere kunder til din opstaldning, så du kan bedre tage det, som som det reelt koster dig.


  • #34   19. mar 2020 Ja prisforskellene er ret voldsomme - og jo tættere man kommer på København og Nordsjælland jo dyrere er det!
    Jeg giver som sagt 1800kr for boks med bund og hø, en af mine bekendte giver 2500kr for samme på Amager! Også er der så lige forskellen på fold størrelsen også, der går hestene på små folde hvor mine går på en okay størrelse fold - ikke kæmpe men heller ikke for lille smiley


  • #35   19. mar 2020 Ja hold da op, jeg kan da godt fornemme det er en del dyrere derovre! Og jeg som ellers havde gået og tænkt lidt på at flytte til København i fremtiden...

  • #36   19. mar 2020 Folk bor gerne i Storkøbenhavn pga der er kort afstand til arbejdspladser / mange arbejdspladser i hovedstadsområdet, rimelig god offentlig transport, gode uddannelsesmuligheder osv.
    Det er da fantastisk at have studie, studiejob, venner osv - alt indenfor gå/cykle afstand.

    Man må veje for og imod - og gøre det, som er det rigtige i ens eget liv.

    Prisen er bare, at boligerne er dyre...


  • #37   19. mar 2020 Det har du helt ret i, Doktor Who. Er bare overrasket over forskellen smiley

  • #38   19. mar 2020 smiley

    Jeg, prøv at gå ind på www.boliga.dk
    Der kan du fx finde kvadratmeterpris sorteret efter kommune.
    Telefon abonnementer koster det samme - men afdrag på boliglån osv er en helt anden historie...


  • #39   19. mar 2020 Udbud og efterspørgsel slår også igennem i hesteverdenen. Både for opstaldning men også på boligpriser. KBH er bare dyrere fordi der er mange, der gerne vil bo der.

    TS hvis det er for uddannelse du gerne vil til KBH, så er der jo andre byer med gode muligheder, hvor opstaldning er væsentligt billigere.


  • #40   19. mar 2020 Ja, det er jo rigtigt smiley

Kommentér på:
Pris for opstaldning?

Annonce