{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
765 visninger | Oprettet:

Hævet ben {{forumTopicSubject}}

Min hest stod i søndags (aften) med et hævet bagben nede ved koden. Hun har godt nok også muk på det bagben men synes det var lidt voldsomt at det blev hævet af det. Hun virker ikke halt, så er det i hvert fald minimalt.
Har i prøvet lignende, at muk gjorde benet hævet? Noget af mukket var forsvundet, men der er stadig noget tilbage, som måske var lidt slemt den dag. Jeg synes at hævelsen er faldet en del nu, hvis ikke helt. Synes selv det kan være svært at se fordi man godt kan komme til at bilde sig selv ind at der er noget, uden der måske er.

Men del gerne jeres erfaring smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hævet ben
  • #1   18. okt 2017 Ja, som beskrevet tidligere.
    Min havde typisk infektion, når den kombination opstod - altså betændelse i benet.
    Bakterierne er kommet derind, hvor de ikke ska være.
    Min var ikke altid halt, men har prøvet begge dele.


  • #3   18. okt 2017 Det er meget forskelligt, hvordan og hvor meget heste reagerer på muk. Nogle bliver stokhalte af bare en lille smule, andre ser nærmest ikke påvirkede ud.

    Kendte en, der blev så hævet i benet, at hun kun kunne løfte det udad, fordi det slet ikke kunne bøjes rigtigt. Det var så tykt som en træstamme, selvom der ikke var så stort et område angrebet og ej heller ret voldsomt muk.

    Så jeg ville sætte gang i behandling hurtigst muligt smiley Fik selv dyrlæge ud til min, da jeg fik ham, og han havde en smule muk. Så fik jeg hurtigt god hjælp til at få ham mukfri, inden man selv står og bikser med diverse husråd, og det så pludseligt har fået ordentligt fat smiley


  • #4   18. okt 2017 Altså har været i gang med behandling i et stykke tid og det er faktisk tæt på at være væk, men ellers tilkalder jeg også helt klart dyrlægen indenfor de næste par dage hvis ikke det bliver bedre smiley

Kommentér på:
Hævet ben

Annonce