{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  huld på de små?
  • #1   13. dec 2017 Jeg har ikke selv hest mere, men min veninde har 3 mini shetter, som absolut ikke mangler noget, tvært imod.
    De går i løsdrift.
    De får et mysli foder hvor de er dækket 100% ind + lucerne og hø ad libitum.


  • #2   13. dec 2017 Hvad fodrer du med? Hvis de har tabt sig for meget, som du selv skriver, så kan det måske være, at de ikke har nok grovfoder til at holde varmen?

    Alternativt ville jeg nok få en dyrlæge ud. De små ponyer plejer at være ret hårdføre og ikke sådan tabe sig "bare" fordi det er koldt...


  • #3   13. dec 2017 jeg kan ikke give mere grovfoder da hun simpelthen ikke spiser mere end det hun gør nu, jeg har prøvet i ca. 2 år at få hende til at spise mere, men hun vil ikke spise mere end de 3-3,5 kg..

  • #4   13. dec 2017 Hvor stor er Hun?
    Hvornår har hun sidst fået tjekket tænder, det kan have stor i indflydelse på vægten, hvis de ikke er efterset, mange (jeg siger ikke at det gælder dig) glemmer at de små også skal have ordnet tænder selv om de ikke bliver brugt ??
    Ellers prøv at giver hende lidt maxirice, fiberpiller eller linamix , hvis det virker på en stor hest virker det vel også på en lille.
    Og ellers ville jeg snakke med dyrlægen.
    Jeg håber du finder ud af hvorfor hun taber sig! smiley


  • #5   13. dec 2017 Mine er fede, men de får også samme ration som om sommeren, selvom de ikke laver så meget om vinteren.

    Mine får hø ad lib. Lidt müsli og lidt korn (valset byg) og vitaminer. Mine taber sig til gengæld altid meget når de skifter pels, så hvis jeg holder dem pæne i huld nu, så bliver de lynhurtigt tynde, når pelsskiftet begynder. Derfor må mine gerne være lidt til den gode side inden pelsskifte.


  • #6   13. dec 2017 tænder og orm er i orden og tjekket, det er desværre et tilbagevendene problem smiley tror desværre problemet stammer fra før jeg fik hende.. hun blev før i tiden foderet med en håndfuld breeder fra equsanna, hvidt brød og halm smiley

    hun får nu naturpelles (natur müsli) 300g og høcobs før 200g og er sat op til 600g nu, da det har hjulpet mine andre heste med at tage op smiley


  • #7   13. dec 2017 Er den undersøgt for mavesår, når den fik noget så usundt for maven før?

    De kan godt lade være at spise deres wrap, hvis de har mavesår


  • #8   14. dec 2017 nej hun er ikke tjekket men viser heller ikke nogle tegn over hovedet, og heller ikke som Krikken har skrevet med sin.. bare mærkeligt at det kun er vintermåderne hun taber sig, hun holder fint huld på alle andre tidspunkter så derfor tror jeg ikke det er mavesår, men jeg udelukker det heller ikke!

    jeg prøver med noget gærkultur for at se om det kan hjælpe, da jeg har lidt tilbage fra en af de andre med lidt ala samme problem..


Kommentér på:
huld på de små?

Annonce