{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.735 visninger | Oprettet:

Uglen F
Uglen F
Tilmeldt:
14. aug 2017
Følger: 12 Emner: 2 Svar: 7

Mudder! {{forumTopicSubject}}

Hej!

Vores heste går på løsdrift.
Grundet det alvorligt våde år vi har haft, er pladsen ved leddet / foder /vand/ hus blevet meget mudret.
Vi har gravet nogle mini drænrender med murerbrokker, men det hjælper slet ikke nok.

Heldigvis har vi ikke problemer med skab i hovskægget - men det er jo ikke alt for godt at stå i mudder for længe (tror jeg smiley )

Hvad gør i?
har hørt om noget der hedder Hestemåtter - men aner ikke om det virker.

pft


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mudder!
  • #1   22. dec 2017 Heavy Mats fra TDJ i Holstebro smiley

    Fjerner ikke mudder, men man synker ikke i

    Mvh Charlotte


    profilbillede
  • Uglen F
    Uglen F Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 12 Emner: 2 Svar: 7
    #2   22. dec 2017 Hmmm ser smart ud.
    Det er jo "fint nok" hvis man de står oven på mudderet.. det vil jeg tjekker


  • #3   22. dec 2017 Nu har de brugt dem i 14 dage, og mudret/vand trænger lidt op igennem måtterne - men de går pænt på dem og jeg kan nøjes med alm korte gummistøvler, når jeg skal ud til skuret.

    Torben fra TDJ anbefaler, at man skraber af, ligger et lille lag sand før man ligger måtterne - jeg smed dem i desperation baredirekte ovenpå 20-30 cm dybt pløre.
    Så til foråret...når det en gang bliver tørvejr....så får jeg dem lagt om efter alle kunstens regler ( og får købt nogle flere)

    Mvh Charlotte


  • #4   22. dec 2017 Jah mudder er noget lort.. Vi har samme problem. det godt nok sflemt i år.. Mine har dog et ret stort skur så der står de tit inde. Vand karet flytter jeg inden for i skuret her snart da det forhindre frost også. Mine står sådan tørt med forbenen nå de står og spiser. Heldigvis kan de jo bevæge sig lidt mere ud på folden hvor der ikke er noget særligt mudder det går i hvertfald ikke op over hovene.

    Næste år skal jeg som Charlotte have gravet en del af mudret væk også smide grus også noget armor beskyttelse på også lidt sand hen over igen sådan at det ikke bliver så slemt


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #6   22. dec 2017 Hvis det er muligt, så sørg for at rykke åbningen når jorden begynder at blive trådt op.

    Men ellers så sand og stabilgrus - det er ret effektivt.


  • #7   22. dec 2017 sådan nogle vil jeg også have smiley
    dem skal jeg lige have kigget noget mere på


  • #9   23. dec 2017 vi har prøvet med cementgrus, virker ok men der er mudder overalt så det er blevet sat lidt på stand by. Mega dejligt med en hest der nægter at få vånde hove/ben... håber virkelig næste år vil være mere tørt smiley

  • #11   23. dec 2017 Jeg er rigtig glad for det knust beton jeg har fået lagt, og har også fået lavet et stykke med sand, fiberdug på også 20 cm flis ca. Det fungere rigtig godt med betonen og det ser også ud til sandet med flis gør, men fik det lavet i efteråret. Men alt mudderet skulle altså graves af inden vi kom det på. (Det sagde min fætter der lavede det som har maskinstation) og der var et lille stykke på det vi fik lavet for et par år siden hvor der åbenbart ikke var helt fast grund nok, og det blev blødt og smattet i løbet af vinteren på trods af betonen. Vi skulle grave 40-50 cm af for at komme til fast bund.

  • Uglen F
    Uglen F Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 12 Emner: 2 Svar: 7
    #12   27. dec 2017 Tak for alle svarene!
    Tror vi går hele vejen til foråret og for gravet af og lagt en bund af knust betonm/stabilgrus osv.
    Har en god entrepeur, så han for bare opgaven.

    tak igen, rart at vide vi ikke er de eneste der bøvler med det F#¤%#¤# mudder smiley


  • #13   27. dec 2017 Jer som har fået lavet med knust beton: hvor meget har I måtte punge ud på det?

    jeg har en godt og grundigt mudderet fold. Og et eller andet skal der gøres. ved leddet er der vel 40 cm mudder


Kommentér på:
Mudder!

Annonce